Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2020, 10:56

autor: Adrian Werner

CoD Warzone to kura znosząca złote jaja dla Activision Blizzard

Firma Activision opublikowała sprawozdanie finansowe. Wydawca może pochwalić się dużymi wzrostami przychodów i zysków, głównie dzięki popularności Call of Duty: Warzone.

CoD Warzone to kura znosząca złote jaja dla Activision Blizzard - ilustracja #1
Call of Duty: Warzone okazało się strzałem w dziesiątkę.

Firma Activision stała się kolejnym wydawcą, który w ostatnich dniach opublikował swój raport finansowy. W drugim kwartale tego roku kalendarzowego wypracowano przychód na poziomie 1,93 mld dolarów, co jest kwotą znacznie wyższą niż 1,4 mld uzyskane w analogicznych trzech miesiącach 2019 r. Również w kategorii zysków zanotowano duży wzrost – z 328 mln do 580 mln dolarów.

Tak jak w przypadku innych wydawców, sukces Activision jest w dużej mierze efektem pandemii, która sprawiła, że ludzie zaczęli spędzać więcej czasu w domach. Skorzystało na tym zwłaszcza Call of Duty: Warzone, które zadebiutowało 10 marca, czyli w momencie, w którym wiele krajów wprowadzało pierwsze ograniczenia wymuszone przez zagrożenie koronawirusem. Ta gra, wraz z Call of Duty: Modern Warfare oraz Call of Duty: Mobile, odpowiadała za większość wzrostów w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Firma pochwaliła się, że do tej pory Call of Duty: Warzone pobrano ponad 75 mln razy. Liczba osób grających każdego miesiąca w gry Activision przekroczyła 125 mln, podczas gdy w pierwszym kwartale tego roku było to 102 mln.

Ponadto poinformowano, że na PC Call of Duty: Modern Warfare radzi sobie dwukrotnie lepiej niż Call of Duty: Black Ops IIII w analogicznym okresie po premierze. Wzrost pierwszej z tych gier na wszystkich platformach jest większy niż jakiejkolwiek innej odsłony cyklu poza kwartałami, w których miały one swoje premiery. W dużej części jest to zasługa popularności CoD: Warzone. Gracze wypróbowują ten tytuł za darmo a potem kupują upgrade do pełnej wersji Modern Warfare.

  1. Darmowe Call of Duty: Warzone – wreszcie Fortnite dla „dorosłych”!
  2. Call of Duty Warzone - poradnik do gry
  3. Oficjalna strona serii

Wyniki studiów Blizzard Entertainment i King

Do wymienionego powyżej wyniku miesięcznej aktywności nie zostały wliczone osiągnięcia gier autorstwa studiów Blizzard Entertainment i King, gdyż wydawca podaje te dane odrębnie.

W produkcje Blizzarda każdego miesiąca bawią się 32 mln osób. Tutaj nie zanotowano żadnego wzrostu w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku. Z kolei projekty z logiem zespołu King przyciągają przed ekrany 273 mln graczy miesięcznie. Jest to spadek o 2 mln w porównaniu z marcem 2020 r., ale jednocześnie wynik ten jest o 5% wyższy niż w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2019 r.

Niedawne raporty finansowe innych firm z branży gier

  1. PS4 powoli odchodzi w cień - raport Sony
  2. Od RDR2 po The Outer Worlds - oto rekordowy kwartał Take-Two
  3. EA nie wydaje nowych hitów, a i tak zarabia jak szalone
  4. Microsoft chwali się sukcesami Xboxa i Game Passa
  5. Rośnie siła Assassin’s Creed - rekordowy kwartał Ubisoftu

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej