Cities: Skylines 2 powstaje na Unity; gracze dowodzą, że to dobra nowina
Mimo że wielu graczy z otwartymi ramionami przyjęłoby Cities: Skylines 2 stworzone na Unreal Engine 5, wiadomość o wykorzystaniu poczciwego Unity wcale nie rozczarowała fanów – wręcz przeciwnie.
Emocje wywołane oficjalną zapowiedzią gry Cities: Skylines 2 powoli opadają. Przyszedł zatem czas na chłodną analizę kolejnej odsłony bestsellerowego symulatora budowania miasta od Paradox Interactive. Tym razem fani wzięli na warsztat warstwę techniczną trailera gry (obejrzycie go poniżej).
Świetnie wyglądający materiał w opinii niektórych graczy powstał na Unreal Engine 5, a to według nich miałoby świadczyć o tym, że Cities: Skylines 2 również jest oparte na nowoczesnej technologii firmy Epic Games (mimo że film nie pokazuje gry jako takiej). Plotki te od razu zostały zdementowane przez twórców, którzy oświadczyli, że symulator budowany jest na tym samym silniku Unity, którego użyto do stworzenia pierwszej części.
Czy zatem można mówić o rozczarowaniu? Niekoniecznie. W sieci rozgorzała debata, w trakcie której wielu internautów przedstawiło pozytywne aspekty pozostania zespołu Colossal Order przy dotychczasowej technologii.
- Jednym z najważniejszych argumentów jest po prostu doskonała znajomość wspomnianego silnika wśród twórców. Dzięki temu nie muszą oni startować niejako od zera.
- Kolejnym plusem wykorzystania Unity jest łatwość przeniesienia dotychczasowych zasobów z Cities: Skylines. Jako że kolekcja dodatków jest ogromna, stanowi to dla twórców nie lada ułatwienie.
- Część z graczy zauważa również, że o ile UE5 jest potężnym narzędziem do tworzenia światów, w których możemy się poruszać w perspektywie trzeciej osoby, o tyle nie sprawdza się jako technologia gier symulacyjnych kładących duży nacisk na wykorzystanie modów.
- Skoro zaś o tym mowa, w dyskusji przewinęło się kilka komentarzy obstających za tym, że Unity bardziej sprzyja tworzeniu modyfikacji aniżeli Unreal Engine 5, który w praktyce jest bardziej skomplikowany.
- Oryginalne Cities: Skylines to produkcja w gruncie rzeczy bardzo udana i fani twierdzą, że serii nie jest potrzebna rewolucja, a bardziej ewolucja. Przejście z Unity na UE5 mogłoby zburzyć to, za co gracze pokochali grę.
- Ponadto korzystanie z Unreal Engine 5 według graczy wiązałoby się ze znacznie wyższymi wymaganiami sprzętowymi od tych, które potencjalnie zafunduje nam Cities: Skylines 2 na Unity.
Oczywiście, nie będąc programistą, trudno jest oceniać wyższość jednej technologii nad drugą. Niemniej jednak aspekty takie jak znajomość silnika Unity wśród deweloperów są jego niezaprzeczalnymi zaletami. A czy będzie ono na miarę naszych oczekiwań? O tym przekonamy się najwcześniej, gdy twórcy udostępnią nam pierwszy gameplay z Cities: Skylines 2 (a najlepiej samą grę).
Poniżej możecie obejrzeć zwiastun, od którego rozpoczęła się wspomniana dyskusja.
Na koniec przypomnijmy, że Cities: Skylines 2 ukaże się na PC, PlayStation 5 i Xboxach Series S/X. W momencie pisania tej wiadomości dokładna data premiery nie jest znana – wiadomo jednak, że gra ukaże się w tym roku. Tytuł będzie dostępny w subskrypcji Game Pass.