Call of Duty: Strike Team wreszcie na Androidzie
Blisko dwa miesiące przyszło czekać posiadaczom smartfonów i tabletów z systemem Android na dedykowaną im edycję Call of Duty: Strike Team – specjalnej, mobilnej odsłony serii Call of Duty, bijącej regularnie rekordy sprzedaży na konsolach i pecetach. Udana pod wieloma względami produkcja trafiła do oferty Google Play w cenie ok. 21 złotych. Z tej okazji twórcy – The Blast Furnace, wewnętrzne studio koncernu Activision założone w 2012 roku – udostępnili nowy zwiastun.
Blisko dwa miesiące przyszło czekać posiadaczom smartfonów i tabletów z systemem Android na dedykowaną im edycję Call of Duty: Strike Team – specjalnej, mobilnej odsłony serii Call of Duty, bijącej regularnie rekordy sprzedaży na konsolach i pecetach. Udana pod wieloma względami produkcja trafiła do oferty Google Play w cenie ok. 21 złotych. Z tej okazji twórcy – The Blast Furnace, wewnętrzne studio koncernu Activision założone w 2012 roku – udostępnili nowy zwiastun.
Tytuł stanowi połączenie klasycznej, pierwszoosobowej strzelaniny oraz taktycznej gry akcji. O ile w pierwszym przypadku rozgrywka nie różni się zbyt wiele od innych FPS-ów, o tyle w drugim z trybów sprowadza się do wydawania rozkazów członkom oddziału, co pod względem mechaniki przypomina proste strategie czasu rzeczywistego. Warstwa taktyczna jest całkiem rozbudowana – obejmuje także wybieranie ekwipunku przed misją – stanowiąc istotny powiew świeżości, dodający grze charakteru.
Kampania, której akcja toczy się w 2020 roku, składa się z szeregu emocjonujących misji. Gracz zapoznaje się w ich trakcie z nakreśloną w hollywoodzkim stylu historią konfliktu wojennego, jaki wybuchł między Stanami Zjednoczonymi a bliżej nieznanym wrogiem. Gracz staje przed zadaniem rozpoznania sytuacji i osądzenia winnych. Zabawę urozmaica tryb Survival, w którym gracz podejmuje próbę wytrzymania jak najdłużej w walce przeciwko kolejnym falom przeciwników.
Na koniec warto zauważyć, że iOS-owa wersja Call of Duty: Strike Team spotkała się z ciepłym przyjęciem mediów, zdobywając oceny na średnim poziomie 71 punktów (za serwisem Metacritic.com).