autor: Łukasz Szliselman
Call of Duty: Ghosts z większymi i bardziej otwartymi lokacjami
Studio Infinity Ward zamierza wprowadzić do kampanii fabularnej w Call of Duty: Ghosts lokacje, które będą większe i mniej liniowe, niż to, co znamy z wcześniejszych odsłon serii. W podobny schemat wpisuje się także świeżo ujawniona multiplayerowa mapa Stonehaven, dedykowana snajperom.
W dzisiejszych czasach zapowiedzi dużych, otwartych lokacji w grach nikogo raczej nie dziwią. Chyba że chodzi o Call of Duty. Studio Infinity Ward zdradziło serwisowi Eurogamer, że znany z liniowości i tunelowej rozgrywki cykl odejdzie nieco od tej tendencji w nadchodzącym Call of Duty: Ghosts. Najnowsza odsłona serii ma zawierać nieco większe i bardziej otwarte mapy w trybie solowym. Jak twierdzą twórcy, w jednej bądź dwóch misjach gracze nie będą prowadzeni za rączkę, lecz zostaną zmuszeni do samodzielnego znalezienia celu. Może to być promyk nadziei dla osób znużonych linearnym charakterem rozgrywki w Call of Duty. Nie należy się jednak spodziewać, że w tegorocznej edycji cyklu „tunele” znikną zupełnie.
Ze względu na fabułę, w której Amerykanie zmuszeni są do prowadzenia działań partyzanckich, zmieni się nieco tempo gry. Kampania dla pojedynczego gracza zaoferuje więcej misji, w których liczyć ma się dyskrecja, a nie brutalna siła. Z drugiej strony twórcy zapewniają, że jeśli ktoś będzie chciał grać „po staremu”, nic nie stanie na przeszkodzie, by z okrzykiem na ustach strzelać do wszystkiego co się rusza.
Stonehaven – multiplayerowa mapa dla snajperów
Kampania swoją drogą, ale sięgajacy po Call of Duty: Ghosts z pewnością spędzą większość czasu z grą w trybie wieloosobowym. Infinity Ward również w tym temacie ma dobre wieści dla miłośników obszernych lokacji. Ujawniono mapę Stonehaven, oferującą wystarczająco dużo otwartych przestrzeni, by zadowolić zapalonych snajperów. Zgodnie ze zwyczajem studia, arena ta będzie zawierała także miejsca, gdzie przyda się broń do walki w zwarciu, jednak największą radochę będą tu mieli „długodystansowcy”.
Stonehaven pozwoli graczom powalczyć na dziedzińcu średniowiecznego, europejskiego zamku. Podobnie jak pozostałe mapy w Call of Duty: Ghosts, Stonehaven może się nieco zmienić w trakcie meczu – w jednym miejscu coś się zawali, blokując znane ścieżki, w innym zaś gracze zamkną bramę.