autor: Łukasz Szliselman
Call of Duty: Black Ops II – sporo nowych szczegółów na temat trybu zombie
Studio Treyarch opuściło zasłonę milczenia na temat trybu zombie w Call of Duty: Black Ops II i wyjawiło, jak wyglądać ma ten rodzaj rozgrywki. Pojawią się w nim trzy tryby gry, w tym zabawa na dużym, otwartym terenie oraz rywalizacja dwóch drużyn o przetrwanie.
Studio Treyarch zdradziło sporo informacji na temat obecności żywych trupów w Call of Duty: Black Ops II. Tryb zombie zadebiutował w Call of Duty: World at War jedynie jako ciekawy bonus, lecz z czasem rozrósł się na tyle, że wkrótce śmiało będzie można go nazwać grą w grze. W przerwach pomiędzy ratowaniem świata a kopaniem tyłków graczy siedzących po drugiej stronie kabla od Internetu będziemy mogli odstrzelić parę gnijących czerepów w trzech osobnych trybach gry.
Tranzit
W trybie tym zagramy w pojedynkę lub w czteroosobowej drużynie. Główną jego cechą ma być duży, otwarty świat, po którym można będzie podróżować na piechotę bądź zardzewiałym autobusem. Oba sposoby przemieszczania się mają swoje wady i zalety. Decydując się na zdezelowany pojazd komunikacji miejskiej trafimy do celu zdecydowanie szybciej, ale zaryzykujemy zamknięciem w pułapce na czterech kółkach, z której nie tak łatwo się wydostać. Z kolei idąc na piechotę w grupie narażeni będziemy na bezpośrednie ataki hord nieumarłych. Po drodze odnajdziemy przydatne przedmioty, takie jak broń, narzędzia, czy przedmioty pomocne w dostaniu się do pewnych lokacji. Z opisu tryb ten przypomina pod pewnymi względami Left 4 Dead.
Survival
Coś, co dobrze znamy z poprzednich odsłon Call of Duty od studia Treyarch. Samotnie lub z pomocą trójki innych śmiałków staniemy do walki o przetrwanie w obliczu inwazji zombie. Starcia toczyć się będą na zamkniętych arenach wydzielonych z terenu świata Tranzit. Zasady są tu stosunkowo proste – zabarykadować się na określonym obszarze i bronić swoich pozycji do upadłego, opuszczając stanowisko jedynie po to, by po chwili powrócić z jeszcze potężniejszą giwerą.
Grief
Podobny w założeniach do trybu Survival, z tą różnicą, że o przetrwanie walczą dwie drużyny po czterech graczy. Wygrywa ten zespół, którego członkowie najdłużej utrzymają się na nogach. Co prawda nie będzie można zranić rywali, ale pojawią się inne sposoby na utrudnienie im życia – jak choćby blokowanie drogi ewakuacji.
Tryb zombie doczeka się także kilku opcji czysto multiplayerowych – pojawią się statystyki, szczegółowe tablice wyników oraz możliwość ustalenia zasad meczu. Autorzy obiecują również, że system matchmakingu ulegnie poprawie – połączenia mają być szybsze, a gracze dobierani będą według swych umiejętności.
Jak twierdzi Mark Lamia, szef studia Treyarch, tryb zombie rozbudowany został na życzenie fanów i według ich wizji. Podobno nawet historia opiera się na wskazówkach graczy, choć nadal nie chciał zdradzić szczegółów na jej temat. Call of Duty: Black Ops II w wersji na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 trafi na sklepowe półki 13 listopada, a w wydaniu na konsolę Nintendo Wii U 18 listopada. Poniżej znajdziecie oficjalny zwiastun trybu zombie:
- Oficjalna strona serii Call of Duty
- Testowaliśmy tryb multiplayer w Call of Duty: Black Ops II - idzie nowe!