autor: Kamil Zwijacz
Burden of Command - zapowiedziano taktyczne RPG z akcją w czasach II wojny światowej
Niewielkie amerykańskie studio Green Tree Games zapowiedziało grę Burden of Command, której akcja rozgrywać będzie się podczas II wojny światowej. Ma to być taktyczne RPG z rozgrywką opartą na dowodzeniu, przy produkcji którego pomaga sam Chris Avellone.
Studio Green Tree Games zapowiedziało grę Burden of Command – niecodzienną taktyczną produkcję RPG osadzoną w czasach II wojny światowej. Już samo to brzmi interesująco, ale dalej jest tylko ciekawiej. W produkcji wcielimy się bowiem w dowódcę 7. Pułku Piechoty USA, znanego też jako The Cottonbalers, który wraz ze swoimi żołnierzami weźmie udział w kampanii fabularnej podzielonej na osiemnaście bitew.
Produkcja skupiać ma się głównie na dowodzeniu i podejmowaniu decyzji. Nasi podwładni opisywani będą rozmaitymi statystykami, jak np. respekt, stres i zaufanie. Wpływać one będą przede wszystkim na zachowanie podczas walki, ale też np. na sposób mówienia i myślenia. Gra odtwarzać ma historyczne wydarzenia, podczas których będziemy np. decydować, czy poświęcić życie żołnierzy dla dobra misji, czy wręcz przeciwnie. Nie będą to błahe wybory, ponieważ w razie śmierci wojak przepadnie na zawsze (system permadeath). Poza tym nasze zachowanie wpływać ma na relacje z podwładnymi i zadecyduje o tym, czy skoczą oni za nami w ogień czy też nie.
- taktyczna gra RPG z akcją rozgrywającą się w czasach II wojny światowej;
- gameplay oparty na dowodzeniu i podejmowaniu wyborów;
- ukaże się w 2018 roku na PC-tach;
- za produkcję odpowiada niewielkie studio Green Tree Games.
Główna część rozgrywki inspirowana będzie takimi grami jak The Banner Saga i Crusader Kings II: Mroczne Wieki. Natomiast starcia, rozgrywane w systemie turowym, wzorowane mają być m.in. na serii XCOM. Należy jeszcze wspomnieć o systemie dynamicznych wydarzeń zapewniającym nieprzewidziane „atrakcje” oraz limitowanej liczbie punktów dowodzenia, które sprawią, że każda podjęta decyzja będzie mieć wielkie znaczenie. W opublikowanym FAQ zdradzono też, że na razie nie ma w planach trybu multiplayer, ze względu na niewielki rozmiar zespołu tworzącego grę, ale deweloperzy nie wykluczają pojawienia się tej opcji w przyszłości. Ponadto być może doczekamy się dodatków z kolejnymi scenariuszami.
Na koniec pragniemy jeszcze wspomnieć, że przy grze pomaga m.in. Chris Avellone – jeden z głównych twórców takich klasyków jak Fallout 2 i Planescape Torment. Burden of Command ukaże się w 2018 roku na komputerach osobistych.