Bloober Team pozyskał dofinansowanie na nowe gry; jest jednak haczyk
W Internecie pojawiły się doniesienia, że polskie studio Bloober Team pracuje nad 3 niezapowiedzianymi grami. Należy jednak do tych rewelacji podchodzić ostrożnie.
W SKRÓCIE
- Bloober Team ma w zapasie kilka nieogłoszonych jeszcze tytułów.
- Projekty wciąż cechuje mroczny i ciężki klimat.
- Daty związane z niezapowiedzianymi grami wskazują jednak, że mają one dość „długą brodę”, a to oznacza, że wiele się może zmienić.
Po ogłoszeniu współpracy z Konami polskie studio Bloober Team znalazło się na ustach wielu graczy i ekspertów branżowych. Nowe zainteresowanie przyniosło w ostatnich dniach ciekawe doniesienia, gdyż fani zwrócili uwagę, że deweloper pozyskał dofinansowanie od Komisji Europejskiej na trzy nieogłoszone jeszcze projekty – gry noszą robocze tytuły H2O, Black oraz Dum Spiro. Do tych doniesień należy jednak podchodzić ostrożnie.
H2O jest niczym innym jak kolejną grą z serii Layers of Fear. Black oraz Dum Spiro to prawdopodobnie nowe IP. Pierwsze ma zmieszać ze sobą średniowiecze oraz kosmitów i pozwolić nam na walkę wręcz, choć z uwagi na przeważające siły wroga domyślnym sposobem na przeżycie będzie ukrywanie się. Druga produkcja ma zabrać nas do żydowskiego getta w czasie II wojny światowej, a naszym celem będzie uratowanie młodszej siostry. Jak widzimy, Bloober trzyma się ciężkich i mrocznych klimatów.
Należy jednak zwrócić uwagę na to, że świat gier zmiennym jest, a wyżej wymienione projekty mają dość „długą brodę” (niektóre nawet teoretycznie doczekały się sfinansowania). Jak możemy zobaczyć na stronie Bloober Team, najstarszy jest datowany na 2016 r., z końcem prac przewidzianym na 2018 r. (Dum Spiro). Z kolei planowaną datą realizacji H2O był 2019 r., jednak na stronie Komisji Europejskiej obecnie widnieje 4.03.2021 r. Natomiast jako termin finalizacji związany z „najmłodszym” dziełem studia, czyli Black, jest podany początek 2022 r.
Nie wiadomo również, jak umowa z Konami wpłynie na postęp prac nad powyższymi projektami. Nie można więc brać niczego za pewnik - gry ewoluują w trakcie tworzenia i znacząco się zmieniają. Pozostaje nam jedynie czekać na oficjalne ogłoszenia studia i mieć nadzieję, że ich nadchodzące produkcje będą jak najlepsze.