„Biznes Xboxa nigdy nie był zdrowszy”. Phil Spencer streścił plany na przyszłość; najwidoczniej obejmują one więcej gier na PlayStation i Switcha
Microsoft zamierza kontynuować ekspansję na inne platformy, a także zainwestować w rynek gier mobilnych. W planach firmy jest również stworzenie konsoli przenośnej.
Szef działu gier Microsoftu, Phil Spencer, podzielił się planami na przyszłość. Firma zamierza nadal docierać do jak największej liczby graczy, niezależnie od platformy, przy okazji nie wykluczając dużych przejęć. Wspomniano również o dobrej kondycji biznesowej oraz możliwości stworzenia własnego handhelda.
Plany na przyszłość
Ostatni rok określany jest przez zarząd Microsoftu jako „trudny”. W tym czasie zwolniono łącznie ponad 2500 pracowników oraz zamknięto cztery studia. Firma ma już to jednak za sobą, a Spencer pełen nadziei patrzy w 2025 r.
Biznes Xboxa nigdy nie był zdrowszy. Teraz działa prawidłowo i myślę, że to oznacza zdrowszą przyszłość dla sprzętu i gier, które tworzymy.
Wydawanie gier Xboxa na inne platformy
W planach jest dalsze wydawanie gier na wszystkie platformy, włączając w to PlayStation oraz Nintendo Switcha. Pierwsze produkcje już się tam pojawiły, a ich wyniki są zadowalające. Spencer nie widzi w tej kwestii obecnie żadnej granicy. Oznacza to, że w przyszłości posiadacze konsol Sony, być może będą mieli okazję zapoznać się np. z serią Halo.
Konsola przenośna Microsoftu
Bardzo ciekawa jest wzmianka o stworzeniu własnego urządzenia przenośnego. Spencer przekazał, że Microsoft pracuje aktualnie nad prototypami i rozważa następne działania. Nie ma co się jednak nastawiać na rychłą premierę, gdyż jego zdaniem „takie urządzenie jest kwestią kilku lat”.
Kwestia przejęć biznesowych i inwestycji
Szef działu gier odniósł się również do tematu kolejnych przejęć. Po głośnym wykupieniu Activision Blizzard firma zamierza obecnie wstrzymać się z podobnymi działaniami.
Nie ma nic „nadciągającego”, a bardzo duże transakcje nie wchodzą obecnie w grę, ponieważ firma poświęca dużo czasu na „wdrażanie” pracowników Activision Blizzard.
Firma zamierza również zainwestować w rynek gier mobilnych, przy okazji wykonując większy zwrot w kierunku Chin. Efekty zaobserwować możemy już teraz, gdyż niedawno wraz z Tencentem opracowano i wydano na całym świecie mobilną wersję gry Age of Empires.
Aby dotrzeć do nowych graczy musimy być kreatywni i dostosowywać się do nowych modeli biznesowych, nowych urządzeń, nowych sposobów dostępu. Nie rozwiniemy rynku za pomocą konsol za 1000 dolarów.