Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 sierpnia 2005, 07:11

BioWare szuka nowych pracowników do swoich projektów na konsolę Xbox 360

W maju bieżącego roku przedstawiciele BioWare potwierdzili, że firma pracuje nad pierwszymi tytułami przeznaczonymi na konsolę Xbox 360. Nie podano jednak wówczas żadnych konkretnych szczegółów, które zdradzałaby jakież to gry są aktualnie w produkcji. Uzyskane wczoraj informacje rzucają nieco światła na aktualne projekty renomowanego studia.

W maju bieżącego roku przedstawiciele BioWare potwierdzili, że firma pracuje nad pierwszymi tytułami przeznaczonymi na konsolę Xbox 360. Nie podano jednak wówczas żadnych konkretnych szczegółów, które zdradzałaby jakież to gry są aktualnie w produkcji. Uzyskane wczoraj informacje rzucają nieco światła na aktualne projekty renomowanego studia.

Pierwszym tytułem na Xbox 360 najprawdopodobniej będzie druga odsłona Jade Empire. Koncern Microsoft jest bardzo zadowolony z udanego debiutu nowej marki (grę kupiło ponad 500 tysięcy użytkowników) i chętnie pokusiłby się o sequel – podobnie zresztą jak firma BioWare, której członkowie od dawna wspominali o możliwości stworzenia kontynuacji programu. Wiadomo już, że studio poszukuje nowych pracowników, którzy wspomogliby projekt. Na oficjalne potwierdzenie, że chodzi tu o Jade Empire 2 będziemy musieli jednak jeszcze trochę poczekać..

Drugim tytułem tworzonym z myślą o nowej konsoli będzie hybryda gry RPG z pierwszoosobową strzelaniną. Na razie wiadomo o niej tyle, że wykorzysta silnik Unreal Engine 3, który robi coraz większą furorę wśród producentów gier akcji. Także i ten zespół wkrótce powiększy się o nowych pracowników – BioWare opublikowało już w sieci stosowne ogłoszenia.

Przedstawiciele BioWare skrzętnie ukrywają swoje plany dotyczące obu gier na Xbox 360. Jest niemal pewne, że o obu tytułach poinformuje raczej Microsoft i to dopiero w przyszłym roku. Produkcja jest bowiem na tak wczesnym etapie, że raczej nie udałoby się wydać tych programów równo z debiutem nowej konsoli na rynku, która zaplanowana jest przecież na ostatnie miesiące bieżącego roku.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej