autor: Szymon Liebert
BioShock: Infinite z trybem online/multiplayer?
Czy BioShock: Infinite otrzyma pewną formę trybu sieciowego? Na to wskazuje ogłoszenie o pracę opublikowane przez studio Irrational.
Wczoraj pisaliśmy o nagłym i nieoczekiwanym opóźnieniu gry BioShock: Infinite, na którą trzeba będzie poczekać do lutego 2013 roku. Być może twórcy ze studia Irrational potrzebują więcej czasu na dokończenie swojego dzieła, bo zamierzają wzbogacić je o nowe elementy. Na przykład tryb multiplayer lub inną funkcjonalność sieciową. Tak przynajmniej sugeruje oferta pracy opublikowana przez producenta na łamach serwisu Linked In.
Irrational Games szuka specjalisty do spraw sieci, który pomógłby w tym temacie przy grze BioShock: Infinite. Potencjalny pracownik będzie „działał z zespołem, który stworzył kod sieciowy na potrzeby BioShock” i zajmie się optymalizacją. Zadaniem dewelopera będzie też dostosowanie systemu do specyfiki platform sprzętowych Microsoftu, Sony i innych firm. Wsparcie dla tajemniczej funkcjonalności sieciowej ma być dostępne na pecetach, Xboksie 360 i PlayStation 3.
Sam opis stanowiska niewiele znaczy, bo pewne elementy sieciowe są obecne w niemal każdej produkcji (nawet, gdy nie ma ona pełnoprawnego trybu multiplayer). Wydaje się jednak możliwe, że BioShock: Infinite otrzyma pewną formę rozgrywki wieloosobowej lub system online. Jak to będzie wyglądało? Tego dowiemy się zapewne dopiero pod koniec roku, bo Ken Levine wyjaśniał wczoraj, że na targach E3 i Gamescom raczej nie zobaczymy nowych materiałów z gry.