BioShock 4 powstaje na silniku Unreal Engine 5
Nowy BioShock wykorzysta Unreal Engine 5. Potwierdza to oferta pracy opublikowana przez studio Cloud Chamber.
- Oferta pracy opublikowana przez Cloud Chamber zdradziła, że BioShock 4 skorzysta z Unreal Engine 5.
- Jest to zmiana względem wcześniejszych planów, które uwzględniały poprzednią wersję silnika.
Już od 2019 roku wiemy, że BioShock 4 (aktualnie jest to tytuł roboczy) powstaje. Brakuje nam jednak jakichkolwiek oficjalnych informacji, które zdradziłyby, jak będzie wyglądać gra. Niektóre detale pojawiają się w ofertach pracy publikowanych przez studio Cloud Chamber. W jednej z nich zdradzono, że kandydaci na stanowisko Senior Gameplay Programmera będą pracować na silniku Unreal Engine 5. BioShock 4 to jedyna gra produkowana przez zespół. Wnioski nasuwają się więc same.
Co ciekawe, jest to duża zmiana w stosunku do wcześniejszych informacji. Poprzednie oferty pracy zdradzały, że deweloperzy zamierzali tworzyć swoją grę przy użyciu silnika Unreal Engine 4. Jak widać, ostatnie miesiące sprawiły, że zmienili zdanie co do używanej technologii. Oznacza to jednak, że seria cały czas trzyma się znajomego środowiska. Poprzednie części również korzystały bowiem z silników tworzonych przez Epic Games.
Pozostaje mieć nadzieję, że inne elementy wymienione w poprzednich ofertach pracy pozostają aktualne. Zdradzały one, że BioShock 4 ma charakteryzować się złożonym, otwartym światem. Dodatkowo wypełniony byłby on zwalczającymi się frakcjami. Niestety twórcy nadal karmią nas tego rodzaju doniesieniami jedynie przy okazji publikacji kolejnych propozycji zawodowych. Na oficjalne zapowiedzi musimy jeszcze poczekać.