autor: Szymon Liebert
Benchmark w Far Cry 2 i obecność w Home
Poznaliśmy już mnóstwo szczegółów dotyczących tego projektu, przenoszącego nas do Afryki i oferującego sporą swobodę. Dziś wiemy też, że wraz z grą otrzymamy dodatkowo wbudowany program sprawdzający wydajność komputera. Pojawiły się także szczegóły dotyczące obecności Far Cry 2 w wirtualnym świecie Home na PlayStation 3. Co brutalna strzelanka robi w niemal rodzinnej pozycji Sony?
Poznaliśmy już mnóstwo szczegółów dotyczących tego projektu, przenoszącego nas do Afryki i oferującego sporą swobodę. Dziś wiemy też, że wraz z grą otrzymamy dodatkowo wbudowany program sprawdzający wydajność komputera. Pojawiły się także szczegóły dotyczące obecności Far Cry 2 w wirtualnym świecie Home na PlayStation 3. Co brutalna strzelanka robi w niemal rodzinnej pozycji Sony?
Według doniesień PCGH, wraz z pełną wersją Far Cry 2 otrzymamy dołączony program testujący szybkość naszego sprzętu. Autorzy serwisu piszą, że jest to jedna z najlepiej zrealizowanych i zintegrowanych z grą aplikacji tego typu. Oferuje on bowiem przejrzyste menu oraz zestaw opcji pozwalających na dowolną konfigurację ustawień (z DirectX 10 dostępnym oczywiście tylko dla użytkowników Visty). Prócz tego można spodziewać się trzech przygotowanych scen testowych oraz, co ciekawe, możliwości nagrywania własnych sekwencji. Fachowcy wskazują na jeszcze jedną zaletę wpływającą pozytywnie na rzetelność wyników testów – podczas ich wykonywania funkcjonują zarówno systemy sztucznej inteligencji jak i silnik fizyczny. Dzięki temu nie będzie żadnych przekłamań.
Ekipa serwisu wykonała kilkanaście testów sprawdzających prawdomówność twórców gry, którzy zapowiadali wykorzystywanie przez nią mocy kilkurdzeniowych procesorów. Wyniki są bardzo pozytywne – Far Cry 2 lepiej eksploatuje specyficzną architekturę układów, wyciskając z nich więcej niż wiele innych pozycji. Tak jednoznaczne nie są jednak testy układów graficznych. Podsumowanie artykułu jest jednak optymistyczne - do przyjemnej zabawy w najwyższych ustawieniach nie potrzeba kosmicznego sprzętu (powinien wystarczyć Core 2 Duo E6600/Athlon 64 X2 6000+ i Geforce 9800 GT/Radeon HD 4850) .
Home to propozycja Sony dla spragnionych wirtualnych interakcji użytkowników konsoli PlayStation 3. Produkt ten oferuje bowiem możliwość stworzenia własnego awatara (czyli postaci) oraz poruszanie się nim po wirtualnym świecie, zaludnionym przez innych graczy. Warto zaznaczyć, że zawartość tej krainy będzie regularnie rozszerzana, nie tylko przez samych twórców tego projektu, ale i przez studia niezależne.
Co natomiast Far Cry 2 robi w wirtualnym mieście wykreowanym przez Sony? No cóż, mówiąc krótko, promuje się. Ogłoszono dziś bowiem, zresztą zgodnie z rozmaitymi zapowiedziami, że uruchomiono właśnie oficjalną przestrzeń reklamową Ubisoftu w Home, która obecnie jest jeszcze w fazie zamkniętych testów. Co będzie oferowała finalna wersja? Całkiem ciekawe rozwiązania – podstawowym będzie możliwość odpalenia gry bezpośrednio z poziomu Home. Otrzymamy także możliwość poznania tajemnic Far Cry 2, poprzez rozmaite interaktywne czynności. Wśród nich miedzy innymi dostęp do szczegółów na temat otwartego świata, poszczególnych misji czy postaci (o których pisaliśmy już kiedyś). Prócz tego strefa udostępni zwiedzającym także sieciową planszową gierkę Mancala, opisywaną jako zabawę rodzinną – w wersji Ubisoftu pionkami będą jednak naboje. Najciekawiej brzmiąca rozrywką wydaje się jednak możliwość zwiedzenia fragmentu samego świata Far Cry 2 – zniszczonej stacji kolejowej - przerobionej na stylową kawiarenkę. Można więc powiedzieć, że przypomina to wszystko nieco wystawę czy stoisko handlowe, przeniesione po prostu do postaci cyfrowej.
Far Cry 2 jest ukończony i zdążył zebrać już kilka pochwał. Wcześniej donosiliśmy, że w wersji na pecety możemy spodziewać się zabezpieczeń. Wiemy też o wsparciu producentów dla afrykańskiego rapu. Osoby czekające na ten tytuł, zainteresują zapewne też informacje o plusach zamawiania go przed premierą.