BattleForge pierwszą grą z obsługą DirectX 11
O tym, że BattleForge będzie jedną z pierwszych gier pecetowych, które zaoferują wsparcie dla bibliotek DirectX 11 wiedzieliśmy już od kilku tygodni. Nie sądziliśmy jednak, że dzieło studia EA Phenomic wysunie się na czoło tej swoistej rywalizacji i w niej zwycięży. Producenci zaktualizowali bowiem swoje dzieło, będące sieciowym RTS-em MMO, o nową funkcjonalność.
O tym, że BattleForge będzie jedną z pierwszych gier pecetowych, które zaoferują wsparcie dla bibliotek DirectX 11 wiedzieliśmy już od kilku tygodni. Nie sądziliśmy jednak, że dzieło studia EA Phenomic wysunie się na czoło tej swoistej rywalizacji i w niej zwycięży. Producenci zaktualizowali bowiem swoje dzieło, będące sieciowym RTS-em MMO, o nową funkcjonalność.
Póki co jej wypróbowanie jest jednak możliwe tylko w przypadku, gdy nasz komputer działa w oparciu o system Windows 7, aktualnie dostępny jedynie w próbnej wersji noszącej nazwę Release Canditate (finalna edycja Windows 7 trafi do sprzedaży 22 października, a więc dopiero za trzy tygodnie). Konieczne do poprawnego działania gry jest także posiadanie karty grafiki oferującej wsparcie dla DirectX 11. W chwili obecnej na rynku znajdują się tylko dwa takie urządzenia: Radeon HD 5870 oraz Radeon HD 5850 od firmy ATI/AMD. W innym wypadku zmian poczynionych wraz z instalacją nowej aktualizacji gry po prostu nie odczujemy.
Warto jednakże zauważyć, że EA Phenomic pracuje już nad kolejną aktualizacją do BattleForge, mającą uzupełnić grę o wsparcie dla DirectX 11 także w sytuacji, gdy komputer gracza działa w oparciu o system Windows Vista. Nie wiemy jednak, kiedy zostanie ona opublikowana szerszemu gronu odbiorców. Pewnym jest jednak, że dostosowanie BattleForge do obsługi DirectX 11 wpływa pozytywnie na kilka elementów gry. Chodzi tu o sprawy techniczne - płynniejszą rozgrywkę, a także wyższą jakość cieni i efektów świetlnych.
Przypominamy, że BattleForge to swoisty miks strategii czasu rzeczywistego, gry MMO oraz karcianki. Produkcja, wydana w marcu 2009 roku, spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony krytyków, co jednak nie przełożyło się na sprzedaż. W związku z tym producenci zdecydowali się na udostępnienie w Internecie darmowej wersji swojego produktu, która jednak posiada sporo ograniczeń (zdobycie nowych kart wymaga zainwestowania prawdziwych pieniędzy). Niedługo później EA Phenomic rozbudowało swoje dzieło poprzez rozpoczęcie sprzedaży rozszerzenia Renegade Edition. Dodatek kosztujący dwa i pół dolara uzupełnił grę o sześćdziesiąt nowych jednostek reprezentujących dwie niedostępne wcześniej frakcje.