Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Battlefield 7 będzie zawierał „kontrowersyjny” system, ale Electronic Arts uspokaja podenerwowanych graczy

12.04.2025 15:45
dj_sasek
1
dj_sasek
165
Freelancer

Dobieranie graczy na poziomie własnego doświadczenia gdy nie jest to mecz rankingowy to głupota, bo tylko potrafi wydłużać czas znalezienia optymalnego serwera. Lepiej by było aby gracze mogli zakładać własne dedyki. Na takich serwerach zawsze najwięcej się grywało kiedyś w dużych zamkniętych społecznościach.

post wyedytowany przez dj_sasek 2025-04-12 15:45:51
12.04.2025 16:31
HETRIX22
2
2
odpowiedz
HETRIX22
208
PLEBS

"Kontrowersyjne" według no-lifiących wyjadaczy BFa. Może wreszcie skończy się nawalania po 30 killi helikopterkami. Chciałbym zobaczyć jak te cwaniaczki z k/d ratio 30/1 walczyli między sobą.

12.04.2025 18:43
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
LukaszRei
62
Pretorianin

Dobór graczy według poziomu umiejętności, to akurat duży plus. Najciekawsze mecze są te wyrównane. Gdy któraś strona dominuje, to ucieka przyjemność z gry.

13.04.2025 00:45
3.1
TraxPL
50
Konsul

BF nie jest grą klasyczną grą rywalizacyjną jak choćby CS więc tu to nie ma sensu ludzie grają w to dla beki a wygrana meczu nie jest priorytetem tylko własny performance.

13.04.2025 09:17
😂
3.2
LukaszRei
62
Pretorianin

TracPL
A to nie, rzeczywiście dążenie do tego by mecze były jak najciekawsze nie ma sensu.

12.04.2025 19:10
NightBosman
😡
4
3
odpowiedz
1 odpowiedź
NightBosman
87
Konsul

Czy ja dobrze rozumiem że boli ich pewna część ciała bo nie będą mogli gnębić słabszych graczy? Przecież to jest jakiś psychiatryk...

13.04.2025 00:45
4.1
TraxPL
50
Konsul

Ale to jest główna zabawa w BFie, gra rywalizacyjna z tego żadna i nikt tu nie gra z tych powodów.

12.04.2025 20:49
Mqaansla
5
1
odpowiedz
Mqaansla
39
Generał

Skill Based Matchmaking to może być w rankach PvP czy jakichś innych względnie stabilnych tierach (chociażby według poziomu czy wydanego expa/kasy) - gdzie za wygranie z cięższymi przeciwnikami jest się odpowiednio nagradzanym.

Natomiast kiedy mówimy o tym co się obecnie określa mianem: "SBMM" to jest to coś praktykowanego ewidentnie w celu robieniu graczy w h*, polegającego na takim dobieraniu graczy żeby maksymalizować premie zarządu i może od święta zyski udziałowców. A jak gracze się pienią można zepsuć faktyczne dopasowywanie graczy pod względem skilla (czy przewagi którą dają im same zasady gry) a nawet celowo dobierać ich źle ~ wyrzucając gościa w pełnym kewlarze i z LMG w mecze gdzie dzieciaki w jutowych workach strzelają się na kapiszony czy inne korkowce, a potem a potem się nadymać, że gracze sami chcieli wyłączyć SBMM...

Przecież całymi dekadami istniały gry w których SBMM nie było, ludzie grali i wciąż grają i nikt nie narzeka, ale jak się wyłączy ustawianie meczy to akurat kontrowersyjna gra staje się zupełnie niegrywalna...
Jak dla mnie to wygląda na konsekwentne zachowanie, najpierw boostujesz graczy kupujących premium (o czym wiadomo i na co są nawet patenty) ‹robiąc ich w bambuko› a potem "wyłączasz SBMM" ‹znowu robiąc ich w bambuko›

post wyedytowany przez Mqaansla 2025-04-12 20:52:51
13.04.2025 00:43
6
1
odpowiedz
vlad8011
65
Pretorianin

Akurat mm oparty na skilu (o ile działa poprawnie) jest jedyną rzeczą, która skłoniłaby mnie do multi. Odbiłem się już od post scriptum, bo zacząłem grać późno, długo po premierze. Do dziś pamiętam jak trafiłem do drużyny jako noob, gdzie nie dało się wyjść 50M poza respa, bo nas Niemcy odstrzeli wywali - niewidoczni Niemcy. Jedynie dowódca ogarniał, mówił co robić, ale poza mną, po naszej stronie były również same nooby, poza dowódcą. Czyli dobrało graczy tak, że jeden ze skillem, reszta zieloni kontra sami weterani gry.

Albo w forzie horizon... Ci rammerzy, dzięki którym stworzono system ghostingu mogliby być odsiewani przez mm I grać między sobą, podczas gdy ci normalni gracze grali by z innymi, normalnymi graczami.

To jest ewolucja multiplayera, i rozumiem że gdzieś to było wykonane gorzej, choć sam tego nie widziałem, bo PS był ostatnim tytułem multi jaki próbowałem, ale dzięki takim różnicom w oddziałach, nie zamierzam wracać do multiplayera.

post wyedytowany przez vlad8011 2025-04-13 00:44:48
14.04.2025 08:09
Adriiano93
😉
7
odpowiedz
Adriiano93
37
Pretorianin

Mieli najlepsze z możliwych rozwiązań to wymyślają bzdury i wmawiają nam że tego chcemy i tylko na to czekamy.

"AJ WANA DYS":
Ja sam wybieram serwer z określoną rotacją map i trybów, wchodzę na niego, pozostaje na nim tak długo dopóki sam z niego nie wyjdę.

Ta daaaa. Kurtyna.

Wiadomość Battlefield 7 będzie zawierał „kontrowersyjny” system, ale Electronic Arts uspokaja podenerwowanych graczy