autor: Szymon Liebert
Battlefield 3 – tekstury wysokiej jakości na konsolach i kwestia błędów
Twórcy Battlefield 3 ujawnili, że posiadacze wersji gry na Xboksa 360 będą mogli zainstalować tekstury w wyższej rozdzielczości. Producent udostępnił też 64-osobową mapę Caspian Border w otwartej becie produkcji na pecetach i wypowiedział się w sprawie błędów nękających graczy na wszystkich platformach.
EA DICE jest ostatnio bardzo aktywne w związku z testami Battlefield 3 i zbliżającą się premierą gry. Dowiedzieliśmy się, że posiadacze konsol otrzymają możliwość doinstalowania tekstur w wysokiej rozdzielczości. Producent skomentował też błędy obecne w becie i zapewnił, że wiele z nich zostanie usuniętych do czasu wydania pełnej wersji.
Battlefield 3 w wersji na Xboksa 360 będzie mieścił się na dwóch dyskach – na każdym z nich znajdziemy część zawartości (kampanię solową, tryb kooperacji, multiplayer). Na PlayStation 3 grę otrzymamy na płycie Blu-ray. W obu przypadkach pojawi się możliwość doinstalowania tekstur w wysokiej rozdzielczości, co powinno poprawić jakość grafiki.
Przechodząc do wieści dotyczących pecetowej wersji gry, warto zacząć od informacji o udostępnieniu mapy Caspian Border. Wszyscy posiadacze komputerów będą mogli sprawdzić arenę dla 64 graczy w ten weekend. Oczywiście warto to zrobić, bo dopiero w tych warunkach Battlefield 3 pokazuje pełnię możliwości, czyli ogromne pola bitew i zróżnicowane pojazdy. Ponadto, beta oficjalnie zakończy się 10 października, więc zostało już tylko kilkadziesiąt godzin zabawy.
Twórcy z EA DICE przypomnieli, że aktualnie dostępna wersja gry to beta, więc znajduje się w niej sporo błędów, o których nie będzie mowy w dniu premiery. Kwestię podjął Patrick Liu. Deweloper wyjaśnił serwisowi Guardian, że w becie pokazano tryb Rush na mapie Operation Metro, aby uzyskać porównanie z wcześniejszymi, wewnętrznymi testami. Mimo wszystko, pokazano wspomnianą arenę Caspian Border, żeby sprawdzić działanie infrastruktury serwerowej.
Na oficjalnym blogu Battlefielda opublikowano listę 10 najbardziej pospolitych problemów, na jakie narzekają gracze. Twórcy przekonują, że wiele z nich zostanie poprawionych przed premierą gry. Ekipa nie będzie wprowadzała poprawek do bety, bo woli skupić się na pełnej wersji. EA DICE obiecuje wyrobić się z poprawkami i zapewnia, że zdąży na czas. Jako dowód przypomniano fakt, że beta, w którą gramy jest starszym fragmentem kodu i nie reprezentuje finalnego produktu.
Problem bety Battlefielda 3 polega na tym, że wielu graczy spodziewało się dopieszczonego dema i wyrobiło sobie zdanie na podstawie niedokończonej wersji gry. EA DICE ma więc nie lada zadanie: musi przekonać nas o tym, że 27 października dostaniemy dopracowany produkt, w który będzie grało się przyjemnie. Tymczasem, wracamy do testowania Caspian Border.