autor: Szymon Liebert
Bad Company 2 skorzysta z technologii DirectX 11
Zgodnie z informacjami zebranymi przez serwis Planet Battlefield w pecetowej wersji najnowszej odsłony serii, czyli oczekiwanym przez wielu fanów strzelanek Bad Company 2, pojawi się wsparcie dla bibliotek DirectX 11. Na tego typu rozwiązanie wskazuje lista pochodząca od firmy AMD oraz bezpośrednie potwierdzenie ze strony jednego z pracowników studia DICE.
Zgodnie z informacjami zebranymi przez serwis Planet Battlefield w pecetowej wersji najnowszej odsłony serii, czyli oczekiwanym przez wielu fanów strzelanek Bad Company 2, pojawi się wsparcie dla bibliotek DirectX 11. Na tego typu rozwiązanie wskazuje lista pochodząca od firmy AMD oraz bezpośrednie potwierdzenie ze strony jednego z pracowników studia DICE.
Pierwszą informację przedstawił portal Legit Reviews, który otrzymał od firmy AMD uzupełnioną listę gier wspierających DirectX 11. Oprócz kilku pozycji już nam znanych (S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci, Battleforge, Aliens vs Predator, DiRT 2) pojawił się na niej właśnie Bad Company 2. Wiadomość od AMD zawierała też bardzo skrótowe podsumowanie zalet technologii.
Firma AMD napisała, że DirectX 11 jest istotny z dwóch zasadniczych powodów. Przede wszystkim zapewni większą wydajność dzięki wsparciu dla współpracy procesora głównego i graficznego. Posiadacze odpowiedniego sprzętu mają odczuć poprawę sytuacji gdy tylko deweloperzy opanują trzy najważniejsze elementy technologii, czyli tesselację, wielowątkowość i nowe shadery.
O tym, że Bad Company 2 wykorzysta DirectX 11 możemy być pewni dzięki kanałowi Twitter Johana Anderssona z DICE, na którym potwierdził on powyższą informację. Autor dodatkowo odniósł się do nazwy Frostbite 2 Engine, która również pojawiła się na liście. Okazuje się, że jest to następna odsłona silnika firmy – zobaczymy ją więc najwyraźniej w przyszłym roku.
Jak widać, DirectX 11 nabiera rozpędu, oczywiście dzięki promocji AMD, która wypuszcza serię kart wspierających technologię. Chociaż część osób może narzekać na zwiększające się wymagania sprzętowe i konieczność wymiany sprzętu, to z drugiej strony pecety otrzymują przewagę nad konsolami, która może nakłoni część twórców do poważnego potraktowania tej platformy.