Aztez - hybryda chodzonej bijatyki i strategii doczeka się wersji konsolowych
Studio Team Colorblind ogłosiło, że gra Aztez ukaże się nie tylko na pecety, ale również na cztery konsole. Produkcja połączy elementy turowej strategii i chodzonej bijatyki.
Już od wielu miesięcy wiemy, że niezależne studio Team Colorblind pracuje nad nietypową hybrydą gatunkową zatytułowaną Aztez, która połączy elementy gry akcji z turową strategią. Do tej pory twórcy wspominali jednak tylko o wersji pecetowej. Natomiast teraz ujawnili, że pracują także nad edycjami na konsole PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox One i Wii U. Z tej okazji wypuszczono nowy zwiastun prezentujący mechanizmy systemu walki. Najpierw do sprzedaży trafi wydanie komputerowe, obsługujące systemy operacyjne Windows, Linux i OSX. Krótko potem ukażą się pozostałe wersje. Na razie nie podano jednak żadnych konkretnych terminów. Warto dodać, że demo Aztez pojawi się na imprezie Game Developers Conference.
W Aztez naszym zadaniem będzie stworzenie wielkiego imperium Azteków. Rozgrywka podzielona zostanie na dwie sfery. Pierwszą z nich będzie turowa strategia, gdzie zajmiemy się zarządzaniem posiadanymi prowincjami oraz podbojem nowych. Jednocześnie zmuszeni zostaniemy także do radzenia sobie z problemami tak małymi, że do ich rozwiązania nie nadaje się cała armia. W takich przypadkach pokierujemy pojedynczym wojownikiem i własnoręcznie rozprawimy się z wrogami niczym w typowych chodzonych bijatykach.
Aztez powstaje w oparciu o silnik Unity i ma zaoferować ciekawy styl graficzny, w którym czarnobiałe lokacje udekorujemy czerwienią krwi masakrowanych wrogów. Całość zaprojektowano tak, aby imperium dało się zbudować w godzinę. Jednocześnie mapa, wydarzenia i lokacje przeciwników ustalane będą losowo, dzięki czemu grę będzie można przechodzić wielokrotnie bez uczucia znużenia.