autor: Kamil Zwijacz
Assassin's Creed: Rogue - templariusz Shay rozpoczyna łowy na PC
Od dziś miłośnicy serii Assassin's Creed bawiący się na komputerach osobistych mogą cieszyć się grą Assassin's Creed: Rogue. Produkcja pierwotnie ukazała się w listopadzie 2014 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.
W listopadzie 2014 roku Assassin's Creed: Rogue ukazało się na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Po kilku miesiącach oczekiwania, przygodami Shaya Patricka Cormaca – byłego asasyna, który poluje na swoich dawnych braci jako templariusz - mogą cieszyć się fani popularnej serii firmy Ubisoft grający na komputerach PC. Produkcja jest w gruncie rzeczy tą samą grą, co na past-genowych konsolach, więc jeżeli interesuje Was nasza całościowa opinia dotycząca tytułu, to odsyłam do recenzji UV-a z zeszłego roku. Przygotowaliśmy jednak także tekst związany z PC-towym portem, skupiający się na technicznych aspektach nowej wersji Assassin's Creed: Rogue.
- Gatunek: przygodowa gra akcji
- Deweloper: Ubisoft
- Wydawca: Ubisoft
- Platformy sprzętowe: PS3, X360, PC
- Data premiery: 11 listopada 2014 roku (konsole), 10 marca 2015 roku (PC)
Pisząc w skrócie, firma Ubisoft stanęła na wysokości zadania. Tytuł testowaliśmy na komputerze wyposażonym w procesor Intel i5-2500 3.30 GHz, 8 GB pamięci RAM oraz kartę graficzną GeForce GTX 660 Ti. Konfiguracja ta w zupełności wystarczyła do komfortowej zabawy na maksymalnych detalach w 60 klatkach na sekundę i w rozdzielczości 1920x1080. Dodatkowo gra wygląda nieco lepiej, niż konsolowy oryginał i w zasadzie jedyną poważną wadą na jaką trafił nasz recenzent jest problem z zawieszaniem się produkcji.
W Assassin's Creed: Rogue wcielamy się w asasyna Shaya Patricka Cormaca, który w wyniku pewnych wydarzeń przeszedł na drugą stronę barykady z zamiarem pozbycia się swoich byłych kolegów. Akcja produkcji rozgrywa się w XVIII wieku w kilku dużych lokacjach – Nowym Jorku, Dolinie Rzeki północnej części północnoamerykańskiego kontynentu i na wodach Oceanu Atlantyckiego.