autor: Michał Kułakowski
Assassin’s Creed 4: Black Flag – informacje o trybie multiplayer wraz z zapisem rozgrywki
W sieci pojawiła się duża dawka informacji na temat trybu zabawy wieloosobowej w czwartej części serii Assassin’s Creed. Twórcy podzielili się związanymi z nim obrazkami oraz szkicami koncepcyjnymi, a na tvgry.pl opublikowaliśmy fragmenty rozgrywki.
Początkowo przyjmowany przez fanów z oporami, tryb multiplayer stał się już dawno integralną częścią serii Assassin’s Creed. Wraz z premierą jej najnowszej odsłony, wieloosobowy model zabawy przejdzie chyba największe jak do tej pory zmiany w swojej historii. Część związanych z nim szczegółów poznaliśmy dzięki materiałowi wideo tvgry.pl oraz relacji przygotowanej dla naszego serwisu. Redaktorzy serwisów branżowych zostali bowiem zaproszeni do siedziby dewelopera, gdzie mogli zapoznać się z opracowywanymi nowinkami. Już na wstępie można zaznaczyć, że nad przygotowaniem multiplayera pracuje międzynarodowy zespół składający się z ponad 100 osób. Daje nam dobry ogląd na to jak wiele środków włożono w produkcję tylko tego fragmentu Assassin’s Creed 4: Black Flag i jak wielką wagę do jego powodzenia przykłada Ubisoft.
Pierwszym co powinno rzucić się w oczy weteranom będzie przemodelowany interfejs, umożliwiający lepszą orientację w przebiegu rozgrywki oraz bezpośrednią komunikację pomiędzy jej uczestnikami. Twórcy wprowadzili również fabularny wstęp dla początkujących amatorów zabawy w sieci. W trybie Discovery, przeznaczonym dla maksymalnie czterech graczy, poznamy wszystkie najważniejsze elementy związane z multiplayerem, uczestnicząc wspólnie w serii coraz trudniejszych wyzwań. Zostaną one okraszone krótkimi przerywnikami filmowymi, przedstawiającymi historię oraz budującymi odpowiedni klimat, zachęcający do dalszej gry.
Na tym jednak nie wyczerpują się możliwości kooperacji w czteroosobowej drużny. Kończąc z sukcesem Discovery, możemy uruchomić kolejne etapy przygody, starając się obronić atakowane przez przeciwników skrzynie, wyeliminować „zakażonych” wrogów itd. Wszystkie następujące po sobie zadania wykonujemy w ramach coraz trudniejszych do osiągnięcia limitów czasowych i punktowych. Oczywiście nie zabraknie także popularnych form zabawy, znanych z poprzednich części serii. Podczas prezentacji pokazano trzy mapy, przedstawiające piracki port, sporej wielkości miasto oraz rybacką wioskę.
Zdecydowanie najważniejszą nowością będzie tzw. Game Lab. Dzięki temu trybowi gracze są w stanie samodzielnie ustawić precyzyjnie zasady rozgrywanych meczów. Twórcy obiecują, że możemy mieć wpływ na około 200 różnych zmiennych, potrafiących znacząco wpływać na strategię drużyny oraz jej cele. Rozpoczynając edycję wybieramy istniejący już tryby zabawy, które posłużą nam jako podstawa do dalszych zmian. Włączając np. opcję „Pistolier” sprawimy, że oponenta zabijemy tylko za pomocą pistoletów, znacząco ograniczając przydatność broni białej. Wpłyniemy nie tylko na wymagania związane ze zwycięstwem, ale oczywiście także na długość zabawy, dostępne umiejętności, liczbę cywili na ekranie czy wygląd postaci. Schematami meczy podzielimy się ze znajomymi lub udostępnimy je całej społeczności. Niektóre z najciekawszych trybów mają być dodatkowo promowane przez Ubisoft. Producent zapewnia zresztą, że to jeden z elementów nowej strategii dialogu oraz lepszej komunikacji z fanami, która jest częścią planów związanych z popremierowym wsparciem dla Black Flag.
Fragment rozgrywki, zarejestrowany na tvgry.pl, pochodzi z wersji gry działającej na komputerze PC, ale z podpiętym padem od PlayStation 4. Wszystkie tekstury i modele postaci są zbliżone do tego co zobaczymy w wersji na konsole nowej generacji.
Assassin’s Creed 4: Black Flag ukaże się w listopadzie tego roku i trafi w sumie aż na sześć platform sprzętowych (PC, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4, Wii U).
- Testowaliśmy tryb multiplayer w grze Assassin's Creed IV: Black Flag
- Oficjalna strona internetowa gry Assassin’s Creed IV: Black Flag