autor: Marek Grochowski
All Points Bulletin i Huxley z wirtualnymi reklamami
Firma Massive znana jest z tego, że profesjonalnie zajmuje się umieszczaniem wszelakich reklam w grach video. Przygotowane przez nią billboardy, ulotki i specjalne wygaszacze ekranu mogliśmy oglądać choćby w Anarchy Online albo ostatnim Splinter Cellu.
Firma Massive znana jest z tego, że profesjonalnie zajmuje się umieszczaniem wszelakich reklam w grach video. Przygotowane przez nią billboardy, ulotki i specjalne wygaszacze ekranu mogliśmy oglądać choćby w Anarchy Online albo ostatnim Splinter Cellu. Zanosi się na to, że już niebawem kolejne reklamy pojawią się m.in. w grach All Points Bulletin i Huxley, wydawanych przez koreański koncern Webzen.
Massive podpisało bowiem umowę z azjatyckim studiem, na mocy której będzie mogło promować najróżniejsze produkty w MMO, opatrzonych logiem Webzena. W zamian wydawca zarobi na każdym pudełku z ABP czy Huxley’em od jednego do dwóch dolarów więcej, niż gdyby pozostawił te dzieła bez sponsorowanych napisów na automatach z colą czy pudełkach po pizzy.
Warto zauważyć, że przejęte przez Microsoft Massive po raz pierwszy zawiązało współpracę z przedstawicielem azjatyckiego rynku. Dotąd z firmą reklamową identyfikował się m.in. UbiSoft, THQ, Eidos oraz Atari. Na efekty współdziałania z Webzenem jeszcze trochę poczekamy – Huxley pojawi się na rynku we wrześniu, a All Points Bulletin w 2008 roku.