„Against Rome” - Imperium Rzymskie tym razem widziane oczami barbarzyńskiego wojownika
Rok temu, jeżeli mnie pamięć nie myli, na targach E3 2002 niemiecki zespół Independent Arts Software przedstawił światu swą kolejną, po „War Commander”, produkcję zatytułowaną „Against Rome”. W sierpniu ubiegłego roku pieczę wydawniczą nad całością projektu objęła firma Jowood, lecz dopiero teraz, otwierając oficjalną witrynę internetową rzeczonego tytułu, przedstawiono szczegółowe dane dotyczące tego, co zaoferuje graczom „Against Rome”.
Rok temu, jeżeli mnie pamięć nie myli, na targach E3 2002 niemiecki zespół Independent Arts Software przedstawił światu swą kolejną, po „War Commander”, produkcję zatytułowaną „Against Rome”. W sierpniu ubiegłego roku pieczę wydawniczą nad całością projektu objęła firma Jowood, lecz dopiero teraz, otwierając oficjalną witrynę internetową rzeczonego tytułu, przedstawiono szczegółowe dane dotyczące tego, co zaoferuje graczom „Against Rome”.
Jest to strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w początkowym okresie naszej ery, tj. w latach 200-450. Taki a nie inny wybór czasu akcji nie jest przypadkowy, ponieważ był to okres ogromnych przeobrażeń na kontynencie europejskim (migrowały całe narody) związanych w dużej części z bytnością i rozwojem Imperium Rzymskiego. Gracz nie staje się tu żołnierzem, czy też generałem lub wyższym urzędnikiem Imperium, lecz przywódcą jednej z nacji zamieszkujących terytorium znajdujące się poza jego granicami - nacji zwanej przez Rzymian, jednym z prymitywnych plemion barbarzyńskich.
Podróżujemy wraz z całym plemieniem po lasach Germanii i stepach Wschodniej Europy najeżdżając i plądrując osady innych barbarzyńskich nacji. W ten sposób rozwijamy się, zdobywamy żywność, broń oraz złoto, a także reputację i sławę. Z czasem gdy staniemy się „żywą legendą”, nasze szeregi zasilą inne plemiona i podległy naród rozrośnie się, stworzymy potężne Imperium Barbarzyńskie i na czele tysięcy wojowników najedziemy znienawidzony Rzym.
Tyle słowem zorientowanie się w roli gracza w owej produkcji, poniżej zaś przedstawiam cechy charakterystyczne „Against Rome”:
- Trzy grywalne nacje barbarzyńskie, w tym i legendarni Teutoni. Każda nacja posiada 10 różnych typów ludzi, głównie wojowników, oraz 15 rodzajów budynków. Dysponuje również specjalnymi cechami, zdolnościami, taktykami walki (formacje), magią, itp.
- Gra zawiera 48 scenariuszy podzielnych na pięć typów rozgrywki: 4 scenariusze szkoleniowe, 5 dla trybu single player, 5 dla trybu multiplayer typu „build-up”, 5 dla tybu multiplayer typu „death match”, 5 bitew historycznych oraz 24 scenariusze wchodzące w skład kampanii.
- W bitwach historycznych gracz może dowodzić także wojskami Rzymskimi.
- Wszystkie scenariusze dedykowane rozgrywce wieloosobowej pozwalają na równoczesną grę maksymalnie ośmiu osobom, za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu.
- Pięć typów scenerii. Animowane rośliny, szczegółowo przedstawione życie dzikich zwierząt, szereg rzeczywistych efektów pogodowych, fenomenów natury, itp. (Życie prymitywnych nacji było uzależnione od przyrody).
„Against Rome” ma zostać wydany w czwartym kwartale bieżącego roku.