autor: Szymon Liebert
Afterfall: Perła Pustkowi – Nicolas Games szykuje epizodyczną strzelankę
Firma Nicolas Games wyda grę Afterfall: Perła Pustkowi w trzech odcinkach. Producent ujawnił, że będzie to strzelanka z silnie zarysowaną fabułą, opowiadającą historię trójki bohaterów. Data premiery pierwszego epizodu nie została podana.
Firma Nicolas Games zapowiedziała oficjalnie następną grę z serii Afterfall, zatytułowaną Afterfall: Perła Pustkowi (lub po angielsku: Pearl of the Wasteland). W odróżnieniu od Afterfall: InSanity, nowa produkcja zostanie wydana w formie epizodycznej – jako trzy odcinki. Każdy z nich pokaże podobne wydarzenia z perspektywy innych bohaterów. Nie podano jeszcze daty premiery pierwszego epizodu, ale wiadomo, że trafi on na pecety.
Afterfall: Perła Pustkowi będzie rozgrywał się w postnuklearnym świecie, a dokładniej 63 lata po atomowym holokauście. Motywem przewodnim gry będzie legenda Eldorado, mitycznego miejsca, do którego spróbują dotrzeć trzy postacie o różnych motywacjach i charakterach: Reapper, Hope Iriv oraz Rottgar Iriv. Epizody poświęcone tym bohaterom rozpoczną się w tym samym miejscu, ale pokażą inne ścieżki do celu.
Gra tworzona przez IntoXicate Studio i korzystająca z Unreal Engine będzie strzelanką z rozbudowaną fabułą, w której zobaczymy dość typowe elementy: akcję, eksplorację, motyw chronienia innych bohaterów, realistyczną broń, czy chociażby system osłon. Bohaterowie zostaną także wyposażeni w unikatowe umiejętności. Podobno przejście każdego z odcinków, zawierających unikatowe elementy, potrwa od półtora do dwóch godzin.
Nie otrzymaliśmy żadnych materiałów z rozgrywki – deweloper pokazał tylko powyższą grafikę i obrazki przedstawiające postacie. Wiadomo, że fabularnie Perła Pustkowi ma koncentrować się na kwestii walki o przetrwanie oraz zachowanie człowieczeństwa. Dla fanów postnuklearnych klimatów może to być więc ciekawa propozycja. Miejmy tylko nadzieję, że Nicolas Games odpowiednio wyceni stosunkowo krótkie epizody.
Afterfall to seria Nicolas Games, która powstała na bazie fanowskiego projektu Burżuazja. Polski deweloper zapowiadał, że Afterfall stanie się potężną marką. Na razie doczekaliśmy się jednak tylko Afterfall: InSanity, gry akcji TPP wprowadzającej do uniwersum. InSanity zostanie przeniesiona na Xboksa 360. Nicolas ostatnio nie ma najlepszej prasy – mówiło się o kiepskiej sytuacji wewnętrznej firmy oraz podobno rozwiązanych już problemach sądowych.