autor: Mateusz Kądziołka
Activision nie zamierza tolerować oczerniania Modern Warfare 3 przez fanów Battlefield 3
Firma Activision zgłosiła skargę do National Arbitration Forum w związku z niedawną prowokacją strony ModernWarfare3.com. Amerykański wydawca chce przejąć witrynę oczerniającą cykl gier Call of Duty.
Nie musieliśmy długo czekać, by koncern Activision – wydawca gry Call of Duty: Modern Warfare 3 – zareagował na prowokacyjne wykorzystanie domeny internetowej ModernWarfare3.com. Kroki podjęte przez amerykańską firmę są dosyć stanowcze, bo postanowiono przejąć kontrowersyjną stronę.
O sytuacji informowaliśmy w zeszłym tygodniu. Wtedy to, po wpisaniu w przeglądarce adresu ModernWarfare3.com, byliśmy przenoszeni na oficjalny serwis gry Battlefield 3, czyli największego bezpośredniego konkurenta Modern Warfare 3. Kilka dni wcześniej omawiana witryna prezentowała szereg satyrycznych materiałów dotyczących najnowszego dzieła Infinity Ward.
Koncern Activision nie pozostał bierny i po kilku dniach złożył skargę do National Arbitration Forum (Amerykańskie Narodowe Forum Arbitrażu), czyli organizacji zajmującej się arbitrażem i mediacjami. Warto tutaj zauważyć, że witryna zwróciła na siebie uwagę dopiero wtedy, gdy zaczęła przenosić internautów na oficjalny serwis Battlefielda 3, a nie gdy zajmowała się działalnością satyryczną. Należy jasno nadmienić, że domena nie jest własnością twórców ani wydawców Battlefield 3.
Aby wygrać spór, Activision musi dowieść, że strona ModernWarfare3.com używa identycznych lub podobnych znaków firmowych związanych z serią gier oraz tego, że jej właściciel działał w złej wierze. Warto wspomnieć, że skarga zawiera fragment mówiący o tym, że obecny posiadacz praw do strony mógłby je zachować jeśli strona nie działałaby na szkodę marki Call of Duty, a on sam nie czerpałby z niej korzyści finansowych.
Tak jednak nie było, bo na ModernWarfare3.com pojawiały się reklamy sklepów GameStop oraz Best Buy, a przenoszenie odwiedzających na stronę Battlefielda 3 tylko dolało oliwy do ognia. Wszystko wskazuje na to, że sprawa jest dla firmy Activision bardzo ważna, bo w skardze nie zapomniano wspomnieć o tym, że na reklamowanie cyklu Modern Warfare w samych Stanach Zjednoczonych koncern przeznaczył przeszło 24 miliony dolarów.
Aktualnie ani Activision, ani właściciel ModernWarfare3.com nie skomentowali całej sprawy. Wygląda jednak na to, że w najbliższej przyszłości usłyszymy o dalszym ciągu tej historii.