Activision dystrybutorem DOOM III
nie wiem skad te infomacje, ale autor tego newsa nie ma zielonego pojecia o enginie dooma 3, pisanie bzdur ze to zmodyfikowany silnik q3 , nie tylko kompromituje autora,ale i caly serwis, proponuje obejrzec sobie pierwszy lepszy screen z q3 i postawic sobie obok zdjecie z d3..
Ten engine sie opiera w jakims stopniu na tym z q3, ale nie nazwal bym tego lekka modyfikacja. Zarowno Ty jak i autor przesadzacie :)
Fakt - ja też rozdziawiłem usta jak przeczytałem o zmodyfikowanym silniku Q3. Hmm, jak ktoś widział filmik z prezentacji na MacWorld w Tokyo, to wie ,że nazywanie tego "lekką modyfikacją" to "lekkie nieporozumienie".
Czekam...
macie tam duzo napisane o tej grze i chyba tam sie dowiecie ze go robia na zupelnie nowym silniku graficznym :)
no, moze napisalem swoja wypowiedz w troche zbyt mocnym tonie, ale sie wkurzylem
chcialbym zwrocic panow uwage, ze jak ID software w wolfie (tym starym 2d) zastosowali jakies polecenie
jak print czy echo do wyswietlanie tekstu, to chyba nie mowimy, ze jak te samo polecenie jest stosowane w q3 to q3 BAZUJE czy tez JEST OPARTE na jego enginie
a pozatym, w tym newsie nie podoba mi sie stosunek autora do D3, skazanie jest grafiki na sromotna porazke i wskazywanie unreale 2 jako wyznacznika 'nowoczesnej grafiki 3d', przypominaja mi sie wrecz akademickie dysputy na pl.rec.gry o wyzszosci silniku unreal'a od q3, dzis w obliczu tego ze polowa dzisiejszych gier jest oparta "jednak" na enginie ID widac co jest lepsze-ladnieszje-wydajniejsze, ale do rzeczy, mam takie maly apel - prosze by gry-online nie sugerowaly ogladajacym ich łamy, co jest lepsze jeszcze zanim sie to to pojawi
No nie - maksymalna porażka...
To może niech mi ktoś zaraz powie co przez ponad 2 lata id software robiło?? levele? :))
Proponuje aby autor newsa sprawdził na np.
http://gamespot.com/gamespot/filters/products/0,11114,469881,00.html
-podane informacje o Doomie 3, m.in. wywiad z Samem Parkerm
-prezentacja GForce'a 3 (przez J.Carmacka) w której mowa o najnowszym silniku.
pozdr, oby mniej takich wpadek...
może jakieś źródło wiadomości???
No bez przesady. Zmodyfikowany engine Kwaka3. Koleś chyba się z nieba urwał. Co jak co, ale od dawien dawna trąbią, że zarówno doom3 jak i q4, oparte będą o nowy engine. Sam John Carmack mówił, że na GF3 gra powinna wyciągnąć jakieś 30 klatek, a to q3 chyba nie jest. Zreszta przypatrzcie się postacią na filmiku, już teraz biją te z Unreala2, choć wydawałoby się, że lepszych nie da się zrobić. Autor jest zwolennikiem Unreale przez co dyskwalifikuje Kwaki.
Brak mi słów...
Poniżej fragment artykułu z gamespot, oraz link do całości.
kapitałką zaznaczyłem wiadomy fragment.
"John Carmack went on to talk about what makes the NEXT DOOOM ENGINE a generational leap beyond Quake III: Arena. The big visual difference is due to a per-pixel lighting model that will require an average of five to six rendering passes on GeForce256, GeForce2, or Radeon cards, which represent the minimum that id plans to support for the game. The effects on some individual pixels in a scene may require up to 50 passes (graphics chip clock cycles). The game is intended to run at 30 frames per second on a GeForce3 with all visual options on, although it will certainly be faster on future hardware."
i moje tłumaczenie powyższego fragmentu (nie jest dosłowne - bo wyszłyby z tego śmieci):
"John Carmack rozmawiał o tym co sprawia że następny engine Dooma stanowi skok technologiczny w porównaniu do Q3:Arena. Olbżymią różnicę widać w modelowaniu per-pixel lightning wykorzystującym średinio od 5 do 6 przejść przy renderingu na GeForce256, GeForce2 i kartach opartych na Radeonie - będzie to stanowić minimum z którego będzie korzystała gra. Efekty na niektórych pixelach w scenie mogą wymagać nawet do 50 przejść (cykli chipsetu graficznego). Gra planowo powinna osiągać wynik 30kl/s na GeForce'ie 3 z włączonymi wszystkimi detalami, nie mniej z pewnością będzie działała szybciej na nowszym sprzęcie."
FEMALE.BODY.iNSPECTOR --> To ja się wobe tego spytam: Co EPIC robiło przez ostatnie 4 lata? Może ktoś nie zauważył ale "zupełnie_nowy_engine" Unreal Tournament" to nieco tylko ulepszony silnik Unreal'a (głównie nowy kod sieciowy). Śmiać mi się chcę kiedy czytam, że gra oparta będzie na silniku UT... tak samo jak na Half-Life.
Fantazyoosh -> Unreal Tournament jest oparty o Unreal engine. A epic chyba troche dzialal przez ostatnie lata bo dwa nowe Unreale (UT 2003 i Unreal 2) beda oparte o dwa zupelnie nowe silniki, wystarczy zobaczyc filmy, screeny itp., zeby sie przekonac, ze beda rewelacyjne.
Fantazyoosh --> tak na marginesie zupelnie - nie ma czegos takiego jak silnik half-life, to engine q2 + animacja szkieletowa
ale ja nie rozumie... Po jaka cholere sie klucicie ??
nikt tu sie nie kloci, jest po prostu goraca sobota, wyjsc z domu sie nie oplaca przed wieczorem, grac nie mozna-bo slonko przebija za bardzo przez zaluzje ,to tak sobie piszemy dla zabicia paru chwi:)l
tom666 -> moze cie zaskocze, ale...:), HL zostal niemal w calosci oparty o engine Q1, z wykorzystaniem elementow kodu z q2 - serio, kiedys tu na forum trwala goraca dyskusja na ten temat i chyba Kacperczak udowodnil to wysylajac po prostu maila do kolesia z Valve soft. dziwne bo powszechna opinia jest taka, ze to q2, a to nieprawda, sam tworca to potwierdzil:)...nie moge znalezc tego watku, poczytalbys sobie :)
dojek --> Cytat z podanej przez Ciebie strony:
"Gotowy jest engine (mocno podrasowany Q3), zupełnie nowy sposób nakładania textur, które będą całkowicie trójwymiarowe [tu nastepuje wymienianie zmian]"
Wiem, ze to bedzie zupelnie inaczej wygladalo, ale jednak.
Nawet jezeli jest to mocno podrasowany engine Q3 to ma on ogromny potencjal i ten Doom nie powinien wygladac kiepsko :), chociaz z ostatniego newsa na stronie ID software wynika, ze bedzie to nowy, rewolucyjny engine...sie zobaczy:)
mam propozycje! moze wspulnymi silami napiszemy list do producentow dooma i spytamy sie czy to zupelnie now silnik czy przerobiony q3?
Quad >> Dobrze mówisz - jeszcze dziś wysmażę odpowiedniego maila :) (do samej głowy firmy :P)
Fantazyoosh >> Ale tutaj przytoczyłeś złe porówanie. Trzeba było przyrównać UT2003 do UT - i było by bardziej kontrastowo. No bo przecież :P UT2003 to z lekka podrasowy UT :PPP
ehhh.. żecie - wojny na enginy :) do czego to doszło
Jej, jak przeczytałem tego newsa, to myślałem, że spadnę z krzesła. Czy jego autor nie widział trailera D3?? IMHO engine id znacznie wyprzedza możliwościami twór Epic (co nie zmienia faktu, że obydwie gry prezentują się niesamowicie).
Hmm, no niestety - nie znalazłem żadnego emaila kontaktowego do id Software. Jedynie do wydawcy - czyli ACTIVISION...
Jakieś pomysły? Podaje link do strony.
Mysle, ze nie ma co pisac do szefostwa id (akurat odpowiedza... :)) - przeciez wiadomo, ze - jesli juz Doom 3 bedzie chodzil na podrasowanym - to napewno nie "lekko" enginie Q3.
Rzucacie się oto, że autor tekstu napisał - DOOM III ma bazować na zmodyfikowanym enginie Q]|[A. A ja mam pytanie ?? Kto z was czytał informacje o DOOM III na stronie Id Software lub Activision. Nikt. Bo na jednej i drugiej stronie pisze jak byk - będzie bazować na zmodyfikowanym (niestety albo stety) enginie Q]|[A. Koniec.
SlipKnoT --> człowieku, w newsie napisane jest JAK BYK: "Gra oparta będzie na trochę zmodyfikowanym silniku Quake III Arena". "Trochę"? Trochę zmodyfikowano engine q3 na potrzeby RTCW czy MoH...
To znów ja :)
Z racji że mi się trochę nudziło - napisałem (bo znalazłem jakiś adres) zapytanie do press information.
Mianowicie:
"Hello,
There's a quite heated debate going on in some forums about the newest product of id Software - that is Doom III. The question is rather simple, nevertheless it concerns the engine issue of the game - whether it will be a completely new engine or a modified version of one used in Quake 3: Arena.
Since this is the only email linking to press related information - I was wondering if you could possibly throw some light on this issue.
Looking forward to hearing from you.
Best regards
mój podpis"
Jak mi ktoś odpisze to zapostuję na forum co i jak...
tom666 --> Właśnie o to mi chodziło: silnik HL to odbajerowany Q2 (dodana obsłuda D3D, EAX, A3D, wolumetryczne oświetlenie ble ble ble...)
FEMALE.BODY.iNSPECTOR --> Fatkycznie, może przesadziłem z tymi 4 latami... Nie mniej jednak przez te 2 latka od Unreal'a do wydania UT chłopaki z Epic koncentrowali się raczej na zbijaniu bąków:)
Switcher właśnie zanewsował sprostowanie - to tej wiadomości o enginie Q3
Chwała mu za to.