autor: Marcin Skierski
505 Games zapowiada podwodnego shootera - Deep Black
Nie mieliśmy do tej pory zbyt wielu gier opartych na podwodnej eksploracji. Z bardziej znanych tytułów na myśl przychodzi mające już wiele lat na karku Ecco the Dolphin: Defender of the Future, a od tego czasu nic godnego uwagi w tym temacie raczej się nie pojawiło. Ten stan rzeczy zmienić ma Deep Black – nowa produkcja rosyjskiego Biart Studio.
Nie mieliśmy do tej pory zbyt wielu gier opartych na podwodnej eksploracji. Z bardziej znanych tytułów na myśl przychodzi mające już wiele lat na karku Ecco the Dolphin: Defender of the Future, a od tego czasu nic godnego uwagi w tym temacie raczej się nie pojawiło. Ten stan rzeczy zmienić ma Deep Black – nowa produkcja rosyjskiego Biart Studio.
Autorzy określają ją jako podwodną strzelaninę z widokiem zza pleców bohatera, którym będzie nurek o nieujawnionej jeszcze tożsamości. Trudno na razie powiedzieć o tej pozycji coś więcej, gdyż poza dwoma screenami i szczątkowymi informacjami nie zdradzono nam nic więcej. Jej wydaniem zajmie się firma 505 Games.
Deweloper obiecuje wciągającą fabułę łączącą w sobie elementy science-fiction i bioterroryzmu. Możemy się zatem spodziewać wątku groźby wykorzystania biologicznych środków masowego rażenia, a nasz bohater będzie musiał zapewne uprzedzić terrorystów i zapobiec wejściu ich planów w życie.
Nie jest tajemnicą, że duża część gry na pewno będzie się rozgrywała pod wodą, choć stawiamy też na jakieś misje w pomieszczeniach. Twórcy zdradzają bowiem, że przyjdzie nam infiltrować bazy wroga umieszczone pod wodą i wtedy zapewne pojawi się okazja, by poczuć grunt pod nogami.
Będąc pod wodą naszym głównym argumentem będą różne nowoczesne gadżety. W walce wykorzystamy więc harpuny i podwodne mini-rakiety, a szybsze poruszanie w wodzie zapewni nam jetpack, który przyda się także w unikaniu ataków wroga. W samych pomieszczeniach powinno pojawić się więcej elementów skradankowych, choć raczej zostaną nam one udostępnione jako opcja – nic nie będzie stało na przeszkodzie, by rozprawić się z przeciwnikami brutalną siłą.
Deep Black zostało zapowiedziane na Xboksa 360 oraz PlayStation 3 i ma się ukazać w pierwszym kwartale 2011 roku. Póki co trudno spodziewać się czegoś konkretnego, ponieważ nie udostępniono jeszcze żadnych materiałów filmowych prezentujących rozgrywkę. Za projektem stoi jednak ekipa, która już wcześniej podejmowała ten rzadko spotykany w grach sposób rozgrywki (głównie na PC: Deep Water Adventures, Check Dive).
To nie jedyny tytuł w tym stylu, jaki Biart Studio obecnie przygotowuje. Równolegle tworzy się także Spearfishing – symulator podwodnego polowania na rekiny i inne niebezpieczne gatunki. Na oficjalnej stronie można znaleźć filmik pokazujący tę pozycję w akcji oraz informację, ze całość działa na silniku biEngine (bardzo możliwe więc, że skorzysta z niego również Deep Black). Gra szykowana jest na pecety, Xboksa 360, PlayStation 3 (PSN) oraz PSP, ale nie znalazła jeszcze swojego wydawcy, więc nie wiadomo czy się ukaże (planuje się premierę w tym roku).