30 najlepszych klubów e-sportowych dołącza do programu wsparcia fundacji Esports World Cup
Fundacja Esports World Cup Foundation (EWCF) ogłosiła, że 30 klubów e-sportowych z całego świata zostało przyjętych do debiutanckiego programu wsparcia klubów EWCF.
Pełna lista klubów obejmuje: 100 Thieves, Blacklist International, Cloud9, FaZe Clan, Fnatic, Furia Esports, G2 Esports, Gaimin Gladiators, Gen.G Esports, Guild Esports, Karmine Corp, KOI, LGD Gaming, LOUD, OG, Natus Vincere , Ninjas in Pyjamas, NRG Esports, Spacestation Gaming, T1, Talon Esports, Team Falcons, Team Liquid, Team Secret, Team Vitality, TSM, Tundra Esports, Twisted Minds, Virtus.pro i Weibo Gaming.
EWCF Club Support to inicjatywa mająca na celu promowanie tworzenia zrównoważonej infrastruktury dla multidyscyplinarnych klubów e-sportowych. Program zapewnia atrakcyjne opcje kariery i wsparcie dla sportowców na całym świecie.
Organizacje e-sportowe, które zostaną członkami EWCF Club Support Program, mogą otrzymać nawet sześciocyfrowe dofinansowania na zaangażowanie w produkcje nowych tytułów e-sportowych, dywersyfikując swoją konkurencyjność i zapewniając więcej możliwości e-sportowcom.
Do tej pory wsparcie finansowe umożliwiło klubom e-sportowym, m.in. na rozszerzenie działalności na nowe rynki międzynarodowe poprzez podpisywanie kontraktów z zawodnikami i składami spoza ich regionu rodzimego, napędzając silniejszą globalną infrastrukturę e-sportową
W odpowiedzi na duże zainteresowanie programem ze strony klubów z całego świata, program zwiększył liczbę dostępnych miejsc z 28 do 30. Spośród 30 klubów, osiem zostało wybranych w otwartym okresie aplikacyjnym w lutym 2024 roku, podczas którego Fundacja EWC otrzymała ponad 150 zgłoszeń. Zostały one ocenione na podstawie kilku kryteriów, m.in: doświadczenia klubu w e-sporcie, jego przyszłościowej strategii i celów w zakresie rywalizacji oraz kreatywnego podejścia do treści, a także zaangażowania fanów. 30 klubów pochodzi z pięciu głównych regionów e-sportowych - Europy, Azji, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej i Bliskiego Wschodu – co sprawia, że EWCF Club Support Program jest prawdziwie globalnym przedsięwzięciem.
Program wsparcia klubów ma kluczowe znaczenie dla wizji fundacji EWC zakładającej budowanie silniejszego ekosystemu e-sportu i podnoszenie jego rangi do poziomu sportu globalnego(...) Ponieważ otrzymaliśmy tak wiele zgłoszeń o wysokiej wartości, rozszerzyliśmy naszą pierwotną liczbę 28 miejsc w Club Support Program do 30, co świadczy o sile naszego programu, ponieważ wspiera on jedne z najlepszych klubów e-sportowych na świecie. Jestem podekscytowany możliwością kibicowania tym klubom podczas ich wysiłków, aby zakwalifikować się do Esports World Cup i związanej z nim puli nagród wynoszącej ponad 60 milionów dolarów – powiedział Ralf Reichert, dyrektor generalny Fundacji Esports World Cup.
Przyjęcie klubu do EWC Club Support Program nie gwarantuje jego udziału w Esports World Cup. Wszystkie kluby i zawodnicy muszą starać się zakwalifikować do każdego tytułu na podstawie własnych osiągnięć. Pule nagród w każdych mistrzostwach, wraz z międzyklubowymi turniejami EWC Club Championship, są dostępne dla wszystkich zawodników Esports World Cup. Niezależnie od zakwalifikowania się do Esports World Cup, wszyscy członkowie EWC Club Support Program będą uprawnieni do corocznych nagród finansowych w oparciu o ich zdolność do zwiększania oglądalności i zaangażowania fanów w EWC.
Mistrzostwa klubowe, czyli innowacyjny format rywalizacji międzyklubowej, unikalny dla EWC, przyzna łącznie 20 milionów dolarów 16 najlepszym klubom w oparciu o ich wyniki w rozgrywkach międzyklubowych. Na zakończenie wydarzenia klub, który osiągnie najlepsze wyniki w różnych rozgrywkach, zostanie pierwszym na świecie klubowym mistrzem Esports World Cup. Dodatkowo, każdy z 20 turniejów Game Championship będzie miał własną pulę nagród, której łączna wartość przekroczy 33 miliony dolarów. Wyróżniający się uczestnik każdego konkursu otrzyma nagrodę MVP o wartości 50 000 dolarów.
Materiał został opublikowany we współpracy z Esports World Cup.