Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Gry wieloosobowe wykorzystujące wspólny ekran GameCube

W przypadku wspólnego ekranu gracze nie łączą się z siecią – lokalną ani internetową – bo rozgrywka toczy się na jednej konsoli czy komputerze. Dwoje lub więcej graczy bierze udział w zabawie równocześnie, lecz ekran nie zostaje podzielony – wszystkie kontrolowane przez graczy postacie (bądź pojazdy czy cokolwiek innego) są widoczne w oknie gry. Ta forma multiplayera występuje najczęściej w bijatykach, platformówkach (np. seria LEGO), symulatorach sportowych i kooperacyjnych grach akcji z widokiem izometrycznym.

The Sims
The Sims

Symulacje 14 stycznia 2003

Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową. Gracz ma również dużą swobodę w rozbudowywaniu rodowej posiadłości, którą wyposażyć można w wiele przydatnych simom przedmiotów. Rozgrywka opiera się na prostych zasadach i pozbawiona jest elementów przemocy, co stanowi wyraźny ukłon w stronę odbiorców z rynku casuali. Uwagę zwraca specyficzny humor zawarty w grze i spora liczba zabawnych animacji towarzyszących reakcjom postaci.

GCN

Auto Modellista
Auto Modellista

Wyścigi 30 września 2003

Wyścigi samochodowe z niezwykłą oprawą wizualną. W produkcji siadamy za kierownicą wielu znanych modelów samochodów (Ford, Dodge, Nissan, Toyota, itp.) i ścigamy się w rozmaitych turniejach na zróżnicowanych trasach. W grze jest też dostępny tryb rozgrywki wieloosobowej. Cechą charakterystyczną tytułu jest komiksowa oprawa wizualną stworzona za pomocą technologii cel-shading.

GCN

Def Jam: Fight for NY
Def Jam: Fight for NY

Bijatyki 1 października 2004

D-Mod uciekł z więzienia. Ale to co zobaczył, nie zachwyciło go. Władzę podziemnego światka w Nowym Jorku przejął Crow. Nie można takich rzeczy dłużej tolerować. Wrestlingowe gwiazdy oraz muzycy hip-hopu znowu dadzą czadu...

GCN

Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects
Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects

Bijatyki 20 września 2005

Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects to gra akcji, która powstała z inicjatywy koncernu Electronic Arts. Program opowiada o perypetiach nowej grupy super-bohaterów o nazwie The Imperfects („Niedoskonali”), którzy stają do walki przeciwko największym postaciom z komiksów firmy Marvel.

GCN

FIFA 07
FIFA 07

Sportowe 29 września 2006

FIFA 07 to kolejne wcielenie jednej z najpopularniejszych i najznamienitszych serii symulatorów piłkarskich. Tegoroczna odsłona odznacza się przede wszystkim podniesionym realizmem rozgrywki, szczególnie w zakresie sprawowania kontroli nad zawodnikami.

GCN

FIFA Football 2005
FIFA Football 2005

Sportowe 8 października 2004

Nowa odsłona słynnej piłkarskiej serii FIFA. Prócz zmian kosmetycznych w postaci poprawionej grafiki i nowego podkładu muzycznego, programiści z EA Sports dołożyli wszelkich starań, by zaimplementować do gry szereg nowych elementów, w tym m.in. system kontroli „Off the Ball”.

GCN

The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe
The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe

Przygodowe 14 listopada 2005

Pozycja łącząca w sobie elementy przygodówek oraz gier akcji. Stworzono ją w oparciu o film o tym samym tytule zrealizowany wspólnymi siłami przez firmy Walt Disney Pictures i Walden Media.

GCN

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy

Akcji 12 września 2006

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy jest kontynuacją jednego z najlepiej wykonanych produktów elektroniczno-rozrywkowych 2005 roku. Zgodnie z podtytułem tym razem developerzy skupili się na trzech epizodach filmowego cyklu Star Wars, nakręconych przez George’a Lucasa w latach 1977-1983.

GCN

LEGO Star Wars
LEGO Star Wars

Akcji 25 października 2005

Kolejna produkcja zespołu Traveller's Tales, znanego z realizacji tak udanych gier jak m.in.: Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex, Finding Nemo, czy Crash Twinsanity. Tym razem studio zajęło się przedstawieniem przygód bohaterów Gwiezdnych wojen jako klockowych ludzików.

GCN

Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure
Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure

Zręcznościowe 8 lutego 2005

Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure, czyli Urodzinowe Przygody Kubusia, to trójwymiarowa gra platformowa przeznaczona dla dzieci. Oparta została ona na licencji animowanego filmu Walta Disney’a i wykorzystuje zarówno znane stamtąd postaci i miejsca, jak i stylistykę graficzną.

GCN

Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Goblet of Fire

Akcji 8 listopada 2005

Harry Potter and the Goblet of Fire to kolejna, wirtualna adaptacja książkowej serii autorstwa J.K. Rowling, która opowiada o losach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół: Hermiony Granger i Rona Weasley’a.

GCN

NHL 2004
NHL 2004

Sportowe 22 września 2003

Kolejna wersja rozwojowa słynnej hokejowej serii zapoczątkowuj przez korporację Electronic Arts Inc. w roku 1994. Tradycyjnie już autorzy dołożyli wszelkich starań, by gra jak najwierniej odpowiadała rzeczywistości.

GCN

Bloody Roar: Primal Fury
Bloody Roar: Primal Fury

Bijatyki 19 marca 2002

Kolejna odsłona słynnej serii trójwymiarowych bijatyk, tym razem w wydaniu na konsolę Gamecube. Wcielamy się w postać jednego z kilkunastu wojowników. Na uwagę zasługuje możliwość przeobrażania się w wyjątkowo silne stwory.

GCN

FIFA Street 2
FIFA Street 2

Sportowe 3 marca 2006

Druga odsłona efektownie wykonanej, zręcznościowej symulacji gry w piłkę nożną na ulicach miast całego świata. Wirtualne zmagania przenoszą miłośników piłki kopanej w „podwórkowe” realia - na zaśmiecone podwórka, osiedlowe boiska do koszykówki, czy piaszczyste plaże.

GCN

Batman: Rise of Sin Tzu
Batman: Rise of Sin Tzu

Akcji 11 listopada 2003

Batman: Rise of Sin Tzu to efektowna gra akcji, traktująca przede wszystkim o widowiskowej walce wręcz z licznymi przeciwnikami. Jest to kolejny elektroniczno-rozrywkowy produkt, w którym rolę tytułowego bohatera obsadza słynny Mroczny Rycerz, znany z komiksów, telewizyjnych kreskówek i pełnometrażowych filmów kinowych.

GCN

Mortal Kombat: Deadly Alliance
Mortal Kombat: Deadly Alliance

Akcji 20 listopada 2002

Shant Tsung i Quan Chi to bardzo uparte bestie. Połączyli siły, aby zniszczyć Raidena... Mortal Kombat: Deadly Alliance oferuje sporo innowacji w stosunku do wersji wcześniejszych. Fighterzy brudzą się, rany ich krwawią, z kimon pozostają strzępy. A to wszystko w pełnym 3D i z muzyką odpowiednio nastrajającą do jeszcze większej rozróby.

GCN

Mario Smash Football
Mario Smash Football

Sportowe 18 listopada 2005

Super Mario Strikers natychmiast przenosi nas do fantastycznego uniwersum bohaterów klasycznych elektroniczno-rozrywkowych pozycji marki Nintendo, abyśmy wspólnie z nimi zagrali w piłkę nożną. Tytułowy hydraulik Mario wraz z towarzyszami (m.in. Luigi, Toad, Wario i Donkey Kong) gwarantuje jak zwykle mnóstwo wyśmienitej zabawy w bajecznie kolorowym wirtualnym świecie.

GCN

Hunter: The Reckoning
Hunter: The Reckoning

Akcji 18 listopada 2002

Brutalna i niezwykle widowiskowa gra akcji, w której toczymy pojedynki z siłami ciemności. Do pokonania kilkanaście zróżnicowanych poziomów. Gra posiada również tryby multiplayer dla maksymalnie 4 osób.

GCN

Teenage Mutant Ninja Turtles
Teenage Mutant Ninja Turtles

Akcji 21 października 2003

Teenage Mutant Ninja Turtles to wyprodukowana przez firmę Konami gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), której fabuła nawiązuje do komiksowej serii o przygodach zmutowanych żółwi-ninja. Gracz ma okazję pokierować poczynaniami czwórki tytułowych herosów, którzy starają się pokrzyżować plany demonicznego Shreddera i jego Klanu Stopy.

GCN

Teenage Mutant Ninja Turtles 2: Battle Nexus
Teenage Mutant Ninja Turtles 2: Battle Nexus

Akcji 19 października 2004

Teenage Mutant Ninja Turtles 2 jest kontynuacją wirtualnej gry-bijatyki, traktującej o przygodach kwartetu zmutowanych żółwi, likwidujących wszelkie przejawy zła przy pomocy dalekowschodnich sztuk walki. Niniejszy program powstał na kanwie drugiego cyklu telewizyjnych kreskówek o wojowniczych gadach.

GCN

Donkey Konga
Donkey Konga

Towarzyskie 27 września 2004

Muzyczna gra zręcznościowa z małpiego cyklu Donkey Kong, skierowana do młodszej części graczy. Do gry dołączony jest specjalny kontroler – w kształcie dwóch bębenków. Rozgrywka opiera się na odpowiednim wystukiwaniu rytmów słynnych utworów i przechodzeniu do kolejnych etapów. Gra oferuje również możliwość zabawy w kilka osób.

GCN

Ed, Edd n Eddy: The Mis-Edventures
Ed, Edd n Eddy: The Mis-Edventures

Zręcznościowe prace wstrzymane

Ed, Edd n Eddy to seria kreskówek autorstwa Danny'ego Antonucci, którą mogliśmy oglądać na kanale telewizyjnym Cartoon Network. Opowiada ona o przygodach tytułowej trójki bohaterów, którzy kombinują na wszystkie sposoby, jak by tu zarobić trochę grosza.

GCN

Super Smash Bros. Melee
Super Smash Bros. Melee

Akcji 2 grudnia 2001

Super Smash Bros. Melee stanowi kontynuację efektownej gry walki z 1999 roku, przeznaczonej wyłącznie dla stacjonarnego systemu Nintendo 64. Sequel dostępny jest jedynie dla posiadaczy następczyni wspomnianej platformy, czyli konsoli GameCube.

GCN

Shadow the Hedgehog
Shadow the Hedgehog

Akcji 15 listopada 2005

Shadow the Hedgehog jest trójwymiarową zręcznościówką, traktującą o przygodach tytułowego mrocznego alter ego najsłynniejszego jeża w historii elektronicznej rozrywki - niebieskiego Sonica. „Kolczasty Cień” po raz pierwszy pojawił się w produkcie, nazwanym Sonic Adventure 2 i udostępnionym w 2001 roku posiadaczom platformy Sega Dreamcast.

GCN