Gry wieloosobowe wykorzystujące wspólny ekran GameCube
W przypadku wspólnego ekranu gracze nie łączą się z siecią – lokalną ani internetową – bo rozgrywka toczy się na jednej konsoli czy komputerze. Dwoje lub więcej graczy bierze udział w zabawie równocześnie, lecz ekran nie zostaje podzielony – wszystkie kontrolowane przez graczy postacie (bądź pojazdy czy cokolwiek innego) są widoczne w oknie gry. Ta forma multiplayera występuje najczęściej w bijatykach, platformówkach (np. seria LEGO), symulatorach sportowych i kooperacyjnych grach akcji z widokiem izometrycznym.
The Sims
Symulacje 14 stycznia 2003
Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych Simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową. Gracz ma również dużą swobodę w rozbudowywaniu rodowej posiadłości, którą wyposażyć można w wiele przydatnych Simom przedmiotów. Rozgrywka opiera się na bardzo prostych zasadach i pozbawiona jest elementów przemocy, co stanowi wyraźny ukłon w stronę odbiorców z rynku casuali. Uwagę zwraca specyficzny humor zawarty w grze i spora ilość zabawnych animacji towarzyszących reakcjom postaci.
FIFA Football 2005
Sportowe 8 października 2004
Nowa odsłona słynnej piłkarskiej serii FIFA. Prócz zmian kosmetycznych w postaci poprawionej grafiki i nowego podkładu muzycznego, programiści z EA Sports dołożyli wszelkich starań, by zaimplementować do gry szereg nowych elementów, w tym m.in. system kontroli „Off the Ball”.
Def Jam: Fight for NY
Bijatyki 1 października 2004
D-Mod uciekł z więzienia. Ale to co zobaczył, nie zachwyciło go. Władzę podziemnego światka w Nowym Jorku przejął Crow. Nie można takich rzeczy dłużej tolerować. Wrestlingowe gwiazdy oraz muzycy hip-hopu znowu dadzą czadu...
FIFA Street 2
Sportowe 3 marca 2006
Druga odsłona efektownie wykonanej, zręcznościowej symulacji gry w piłkę nożną na ulicach miast całego świata. Wirtualne zmagania przenoszą miłośników piłki kopanej w „podwórkowe” realia - na zaśmiecone podwórka, osiedlowe boiska do koszykówki, czy piaszczyste plaże.
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
Akcji 12 września 2006
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy jest kontynuacją jednego z najlepiej wykonanych produktów elektroniczno-rozrywkowych 2005 roku. Zgodnie z podtytułem tym razem developerzy skupili się na trzech epizodach filmowego cyklu Star Wars, nakręconych przez George’a Lucasa w latach 1977-1983.
Harry Potter and the Goblet of Fire
Akcji 8 listopada 2005
Harry Potter and the Goblet of Fire to kolejna, wirtualna adaptacja książkowej serii autorstwa J.K. Rowling, która opowiada o losach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół: Hermiony Granger i Rona Weasley’a.
The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe
Przygodowe 14 listopada 2005
Pozycja łącząca w sobie elementy przygodówek oraz gier akcji. Stworzono ją w oparciu o film o tym samym tytule zrealizowany wspólnymi siłami przez firmy Walt Disney Pictures i Walden Media.
Fight Night Round 2
Sportowe 28 lutego 2005
Pierwszy „Fight Night” okazał się krokiem milowym w rozwoju gatunku i w krótkim czasie okrzyknięty został najlepszym symulatorem tego sportu. Firma poszła więc za ciosem, przygotowując kolejną odsłonę cyklu, znów zapowiadaną jako przełom.
Donkey Konga
Towarzyskie 27 września 2004
Muzyczna gra zręcznościowa z małpiego cyklu Donkey Kong, skierowana do młodszej części graczy. Do gry dołączony jest specjalny kontroler – w kształcie dwóch bębenków. Rozgrywka opiera się na odpowiednim wystukiwaniu rytmów słynnych utworów i przechodzeniu do kolejnych etapów. Gra oferuje również możliwość zabawy w kilka osób.
Super Smash Bros. Melee
Akcji 2 grudnia 2001
Super Smash Bros. Melee stanowi kontynuację efektownej gry walki z 1999 roku, przeznaczonej wyłącznie dla stacjonarnego systemu Nintendo 64. Sequel dostępny jest jedynie dla posiadaczy następczyni wspomnianej platformy, czyli konsoli GameCube.
LEGO Star Wars
Akcji 25 października 2005
Kolejna produkcja zespołu Traveller's Tales, znanego z realizacji tak udanych gier jak m.in.: Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex, Finding Nemo, czy Crash Twinsanity. Tym razem studio zajęło się przedstawieniem przygód bohaterów Gwiezdnych wojen jako klockowych ludzików.
Mario Party 6
Towarzyskie 6 grudnia 2004
Mario Party 6 to kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych na świecie imprezowych gier stworzonych przez Nintendo. Po raz kolejny nie obyło się bez wprowadzenia drobnych zmian w zasadach rozgrywki.
NHL 2004
Sportowe 22 września 2003
Kolejna wersja rozwojowa słynnej hokejowej serii zapoczątkowuj przez korporację Electronic Arts Inc. w roku 1994. Tradycyjnie już autorzy dołożyli wszelkich starań, by gra jak najwierniej odpowiadała rzeczywistości.
Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure
Zręcznościowe 8 lutego 2005
Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure, czyli Urodzinowe Przygody Kubusia, to trójwymiarowa gra platformowa przeznaczona dla dzieci. Oparta została ona na licencji animowanego filmu Walta Disney’a i wykorzystuje zarówno znane stamtąd postaci i miejsca, jak i stylistykę graficzną.
Hunter: The Reckoning
Akcji 18 listopada 2002
Brutalna i niezwykle widowiskowa gra akcji, w której toczymy pojedynki z siłami ciemności. Do pokonania kilkanaście zróżnicowanych poziomów. Gra posiada również tryby multiplayer dla maksymalnie 4 osób.
FIFA 07
Sportowe 29 września 2006
FIFA 07 to kolejne wcielenie jednej z najpopularniejszych i najznamienitszych serii symulatorów piłkarskich. Tegoroczna odsłona odznacza się przede wszystkim podniesionym realizmem rozgrywki, szczególnie w zakresie sprawowania kontroli nad zawodnikami.
Virtua Striker 2002
Sportowe 20 maja 2002
Konwersja gry Virtua Striker 3, która wcześniej ukazała się na automaty do gier oraz konsolę Dreamcast. Gracz może dowoli customizować swoją drużynę.
Urban Freestyle Soccer
Sportowe 5 marca 2004
Wybitnie zręcznościowa symulacja „ulicznej” odmiany piłki nożnej, za której przygotowanie odpowiada zespół developerski Silicon Dreams. Pełna wersja przenosi graczy na obszary zurbanizowane, gdzie swoje spotkania rozgrywa 10 miejskich gangów.
Shadow the Hedgehog
Akcji 15 listopada 2005
Shadow the Hedgehog jest trójwymiarową zręcznościówką, traktującą o przygodach tytułowego mrocznego alter ego najsłynniejszego jeża w historii elektronicznej rozrywki - niebieskiego Sonica. „Kolczasty Cień” po raz pierwszy pojawił się w produkcie, nazwanym Sonic Adventure 2 i udostępnionym w 2001 roku posiadaczom platformy Sega Dreamcast.
Ikaruga
Akcji 15 kwietnia 2003
Reedycja popularnego shumpa. Zasiadamy za sterami futurystycznie zaprojektowanego myśliwca, likwidując pojawiające się na ekranie jednostki wroga. Bawimy się w pojedynkę lub działamy z drugim graczem w kooperacji.
Bloody Roar: Primal Fury
Bijatyki 19 marca 2002
Kolejna odsłona słynnej serii trójwymiarowych bijatyk, tym razem w wydaniu na konsolę Gamecube. Wcielamy się w postać jednego z kilkunastu wojowników. Na uwagę zasługuje możliwość przeobrażania się w wyjątkowo silne stwory.
Dragon Ball Z: Budokai
Bijatyki 14 listopada 2003
Efektowna bijatyka, stworzona przez firmę Bandai w oparciu o licencję kultowej mangi autorstwa Akiry Toriyamy. Gracze wcielają się w rolę znanych z serii bohaterów – wśród 23 dostępnych postaci pojawiają się Goku, Vegeta, Piccolo oraz Trunks. Każdego z nich wyposażono w odmienny zestaw ciosów i specjalnych zdolności bojowych oraz ataków energetycznych – wśród tych ostatnich prym wiedzie „fala uderzeniowa”, znana także jako „kamehameha”. W zamian za zdobywane w toku rozgrywki pieniądze możemy nie tylko odblokować dodatkowych wojowników, lecz także uzupełnić ich wachlarz możliwości ofensywnych o nowe, potężniejsze pozycje. Oś gry stanowi Story Mode, gdzie możemy wziąć udział w najważniejszych pojedynkach z animowanego cyklu – od starcia z Freezerem, aż po ostateczny bój z Cellem. Potyczki toczone są w dziewięciu zróżnicowanych środowiskach, inspirowanych znanymi z oryginału polami bitew – mowa o świątyni Kamiego, czy choćby o Komnacie Czasu. W Dragon Ball Z: Budokai zaimplementowano również moduł turniejowy, wariant zabawy oparty na walkach jeden na jednego, a także specjalny tryb treningowy, pozwalający na doskonalenie swoich umiejętności. Całości dopełnia kolorowa, trójwymiarowa oprawa graficzna inspirowana dziełami japońskiego mangaki oraz wysokiej jakości dubbing – w poszczególne postacie wcielili się aktorzy z amerykańskiej wersji telewizyjnego serialu.
Rocky
Sportowe 14 listopada 2002
Rocky to bazująca na popularnym filmowym cyklu sportowa bijatyka, za której opracowanie odpowiada firma Rage Software. Gracz kieruje poczynaniami tytułowego boksera lub innych pięściarzy znanych z kinowej serii i uczestniczy w widowiskowych pojedynkach na ringu. Twórcy przygotowali trzy tryby zabawy, a także bogate opcje treningowe, pozwalające rozwinąć umiejętności bohaterów.
FIFA Football 2004
Sportowe 30 października 2003
Kolejna odsłona uznanej serii sportowej oferująca fanom piłki nożnej poziom realizmu dotychczas nie spotykany w podobnych produkcjach. W grze znajdziemy osiemnaście lig, trzysta pięćdziesiąt drużyn i dziesięć tysięcy graczy zaczerpniętych zarówno z europejskich superlig jak i rozgrywek amerykańskich.