Gry wieloosobowe wykorzystujące wspólny ekran PS Vita
W przypadku wspólnego ekranu gracze nie łączą się z siecią – lokalną ani internetową – bo rozgrywka toczy się na jednej konsoli czy komputerze. Dwoje lub więcej graczy bierze udział w zabawie równocześnie, lecz ekran nie zostaje podzielony – wszystkie kontrolowane przez graczy postacie (bądź pojazdy czy cokolwiek innego) są widoczne w oknie gry. Ta forma multiplayera występuje najczęściej w bijatykach, platformówkach (np. seria LEGO), symulatorach sportowych i kooperacyjnych grach akcji z widokiem izometrycznym.

Mortal Kombat
Bijatyki 1 maja 2012
Brutalna bijatyka, która stanowi swoisty restart jednej z najpopularniejszych serii mordobić, zapoczątkowanej w 1992 roku. Za powstanie gry odpowiada ekipa studia NetherRealm, na czele której stanął pomysłodawca marki, Ed Boon. Nowa odsłona cyklu czerpie ze sprawdzonych pomysłów najlepszych części serii, stanowiąc udoskonaloną i uwspółcześnioną wersję klasycznych bijatyk spod znaku Mortal Kombat. Sednem rozgrywki pozostały więc brutalne walki, wypełnione spektakularnymi ciosami specjalnymi i efektownymi sposobami dobicia przeciwnika. Do naszej dyspozycji oddano ogromny wachlarz zarówno znanych, jak i zupełnie nowych postaci. W grze wprowadzono nowy system X-Ray, służący do wyprowadzania specjalnych, kilkuczęściowych sekwencji ataków. Wśród nowości wymienić też warto nowe tryby zabawy: tryb wyzwań, fabularny Story Mode oraz pozwalający na pojedynki dwuosobowych zespołów Tag Team. Mariaż klasyki z nowoczesnością widać także w oprawie graficznej tytułu, która łączy w sobie elementy dwu- i trójwymiarowe.

LEGO Jurassic World
Akcji 12 czerwca 2015
Kolejny tytuł z niezwykle popularnej serii przygodowych gier akcji, zapoczątkowanej w połowie lat 90-tych i wykorzystującej licencję najpopularniejszych klocków świata. Gra studia Traveller’s Tales powstała z okazji premiery kinowego filmu przygodowego Jurassic World, jednak jej fabuła wykorzystuje także wątki z bestsellerowej trylogii Jurassic Park autorstwa Stevena Spielberga. Akcja gry toczy się na znanej z filmu wyspie Isla Nublar, będącej w istocie unikalnym parkiem rozrywki, w którym żyją odtworzone za pomocą klonowania prehistoryczne gady. W wyniku kolejnych eksperymentów, naukowcy tworzą zupełnie nowy gatunek dinozaura, będący połączeniem tyranozaura i welociraptora. Niestety, zwierzę wymyka się spod kontroli naukowców, stając się nie lada zagrożeniem dla wszystkich gości parku. Pod względem mechaniki, gra wykorzystuje tradycyjne rozwiązania serii, gdzie obok elementów przygodowych i zręcznościowych, na graczy czeka cała galeria postaci, znanych z filmowych pierwowzorów.

Helldivers
Akcji 3 marca 2015
Ukierunkowana na zabawę w trybie kooperacji, zręcznościowa strzelanina w realiach science-fiction, opracowana przez studio Arrowhead – znane głównie za sprawą humorystycznego RPG akcji Magicka. Akcja gry osadzona jest w odległej przyszłości, a gracze wcielają się w członków tytułowego oddziału Helldivers, którego zadaniem jest ochrona nękanej politycznymi konfliktami planety zwanej Super Ziemią. Została ona zaatakowana przez trzy rasy obcych, a zadaniem graczy w kolejnych, generowanych proceduralnie misjach, jest oczywiście ocalenie ludzkości. Przed przystąpieniem do zabawy możemy wybrać dla naszego oddziału max. 4 zdolności specjalne, a w miarę postępów w grze zdobywamy kolejne bronie i ulepszenia. Rozgrywki odbywają się w turach, trwających po kilka tygodni. Kampania fabularna gry (którą możemy przejść także w pojedynkę) jest wspólna dla całej społeczności, tak więc sukcesy i porażki poszczególnych graczy wpływają na to, w którą stronę ostatecznie przechyli się szala zwycięstwa.

Catherine: Full Body
Przygodowe 14 lutego 2019
Zremasterowana i rozszerzona wersja gry Catherine, która zadebiutowała w 2011 roku. Za tę unikalną produkcję, łączącą przygodówkę ze zręcznościową grą logiczną, odpowiada japońskie studio Atlus, znane dzięki seriom Shin Megami Tensei oraz Persona. W trakcie zabawy wcielamy się trzydziestoletniego w Vincenta, który musi zmierzyć się ze swoimi najgorszymi koszmarami, zarówno w rzeczywistości jak i w świecie snów.

Shovel Knight
Zręcznościowe 21 kwietnia 2015
Osadzona w realiach fantasy, klasyczna dwuwymiarowa platformówka z elementami gier przygodowych i RPG. Tytuł jest debiutem niezależnego Yacht Club Games, w skład którego weszli m.in. byli pracownicy doświadczonego na gruncie gier zręcznościowych studia Way Forward. W grze wcielamy się w tytułowego rycerza, który z pomocą legendarnego, przypominającego łopatę oręża, staje do walki z członkami tajemniczego zakonu The Order of No Quarter. Podczas przemierzania kolejnych, urozmaiconych lokacji nasz bohater zmierzy się z zastępami wrogów, wśród których znajdą się także i wymagający bossowie. Wchodząc w interakcję z niektórymi elementami otoczenia, rozwiąże też szereg zagadek logicznych, ułatwiających ukończenie poszczególnych poziomów. Styl rozgrywki wzorowany jest na klasycznych platformówkach pokroju Mega Mana czy Castlevanii, a oldskulowość produkcji podkreśla pixel-artowa oprawa graficzna. Gra pozwala na zabawę w pojedynkę lub w lokalnym trybie wieloosobowym dla maksymalnie 4 graczy.

LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy
Akcji 28 czerwca 2016
Kolejna odsłona bestsellerowego cyklu przygodowych gier akcji, łączących markę popularnych duńskich klocków LEGO z kultowym uniwersum Gwiezdnych Wojen. Pod względem fabularnym tytuł bazuje głównie na motywach siódmej części gwiezdnej sagi, Star Wars: The Force Awakens, i opowiada o perypetiach zupełnie nowych bohaterów, choć w tle pojawiają się także ikoniczne postaci z poprzednich części filmu. Jednocześnie w grze pojawia się sporo wątków ekskluzywnych, uzupełniających luki fabularne pomiędzy Powrotem Jedi a najnowszą odsłoną cyklu. Mechanika zabawy nie uległa większym zmianom i nadal sprowadza się głównie do eksploracji, walki z przeciwnikami oraz rozwiązywania licznych zagadek logicznych, wymagających z reguły twórczego wykorzystania słynnych klocków. W grze pojawiły się jednak także zupełnie nowe elementy, takie jak możliwość wielokrotnego wykorzystania tych samych klocków do różnych celów oraz efektowne bitwy na blastery, w których wykorzystujemy w formie osłon elementy otoczenia.

The Binding of Isaac: Rebirth
Zręcznościowe 4 listopada 2014
Rozszerzona wersja The Binding of Isaac, która ukazała się w 2011 roku staraniem niezależnego studia Team Meat. Stworzeniem The Binding of Isaac: Rebirth we współpracy z twórcami oryginału zajęła się bardziej doświadczona ekipa Nicalis. Pod względem mechaniki rozgrywka nie uległa większym zmianom, oferując losowo generowane poziomy, które przemierza tytułowy Isaac, rozwiązując proste zagadki i eliminując potwory oraz bardziej wymagających bossów. Zasadniczą różnicę w stosunku do wykonanego w technologii flash pierwowzoru, stanowi zupełnie nowy silnik graficzny, dzięki któremu gra zyskała znacznie lepszą oprawę oraz szereg innowacji, które ze względu na ograniczenia technologiczne nie znalazły się w oryginale. Autorzy odtworzyli całą zawartość gry macierzystej oraz dwóch rozszerzeń DLC, uzupełniając to garścią nowości. W grze pojawia się także po raz pierwszy lokalny tryb kooperacji, pozwalający na wspólną zabawę 2 graczy przy jednym ekranie.

Bloodstained: Ritual of the Night
Akcji prace wstrzymane
Platformowa przygodowa gra akcji w realiach gotyckiego horroru, będąca duchowym spadkobiercą serii Castlevania. Za jej stworzenie odpowiada Koji Igarashi, wieloletni producent tytułów z owego kultowego cyklu. Zabawa skupia się na eksploracji rozległego zamczyska, urozmaicanej walką z panoszącymi się po tym miejscu demonami, a także rozwijaniem bohaterki i zbieraniem przedmiotów. Można też grać w trybie lokalnej kooperacji.

FIFA 14
Sportowe 24 września 2013
Sportowa symulacja rozgrywek piłki nożnej, będąca zarazem 21. pierwszą odsłoną cyklu FIFA. Gra wyprodukowana została przez studio deweloperskie EA Canada. Zgodnie z utartym schematem serii, gracze mają okazję pokierować zawodnikami ulubionych drużyn, tocząc mecze piłkarskie z żywymi przeciwnikami lub komputerową sztuczną inteligencją. Baza danych w FIFA 14 zawiera informacje o 15 tysiącach piłkarzy grających w kilkudziesięciu ligach na całym świecie, w tym również w polskiej Ekstraklasie. W porównaniu z wcześniejszymi grami z cyklu, 14-tka wprowadza kilka istotnych zmian w rozgrywce, w tym udoskonalony system fizyki piłki. Wersje gry adresowane na platformy Xbox One i PlayStation 4 korzystają ponadto z nowego silnika Ignite (zastosowanego także w NHL 25), zapewniającego znakomitej jakości oprawę wizualną.

Broforce
Akcji prace wstrzymane
Staroszkolna strzelanina platformowa, opracowana przez niezależne południowoafrykańskie studio Free Lives. Gra w sposób humorystyczny wskrzesza legendę klasycznych side-scrollowych strzelanek arcade oraz kultowych filmowych twardzieli lat 80. i 90. Przemierzając kolejne wypełnione czarnymi charakterami poziomy, kontrolujemy takie znakomitości, jak John Rambo, Strażnik Teksasu, John McClane, B.A. Barracus, Robocop czy Conan. Ich nazwiska zostały co prawda w zabawny sposób przeinaczone, lecz nie mamy wątpliwości z jaką postacią mamy aktualnie do czynienia. Każdy z herosów, oprócz standardowego arsenału broni, dysponuje własną unikalną umiejętnością lub spluwą. Celem każdej misji jest uwolnienie zakładników, zaś po jego zrealizowaniu ewakuujemy się na pokładzie helikoptera. Prócz trybu jednoosobowego Broforce oferuje możliwość kooperacji w trybie lokalnym bądź przez internet. Do złotej ery automatów arcade nawiązuje także charakterystyczna pixelartowa oprawa graficzna gry.

Brawlhalla
Bijatyki prace wstrzymane
Dwuwymiarowa bijatyka w konwencji klasycznej platformówki, udostępniona w modelu free-to-play. Brawlhalla jest dziełem niezależnego studia Blue Mammoth Games, twórców przeglądarkowego MMO Dungeon Blitz. Gra łączy cechy klasycznych dwuwymiarowych bijatyk z elementami platformowymi, a sama rozgrywka sprowadza się do toczenia pojedynków na wielopoziomowych arenach. System walki jest czysto zręcznościowy, a więc kluczowe znaczenia ma szybkość, zwinność, sprawne posługiwanie się kombinacjami ciosów oraz umiejętne wykorzystanie indywidualnych cech poszczególnych postaci. Tych jest w grze kilkadziesiąt; galeria grywalnych bohaterów stanowi przekrój różnych gatunków i konwencji – wśród nich znajdą się rycerze, piraci, a nawet kosmici, a każdy posiada własną historię i styl walki. Brawlhalla oferuje zarówno rozgrywkę solową, jak i kilka trybów multiplayer dla maksymalnie 8 graczy. Mimo zastosowania oldskulowej grafiki 2D, same tła i postaci zostały wykonane w wysokiej rozdzielczości.

Xeno Crisis
Akcji 28 października 2019
Xeno Crisis to strzelanka typu top-down w stylu retro, pierwotnie stworzona z myślą o konsoli SEGA Mega Drive. Gra, za którą odpowiada niezależne studio Bitmap Bureau, oferuje lokalną rozgrywkę kooperacyjną, w której wspólnie z drugim graczem trzeba stawić czoło obcym.

Worms: Revolution Extreme
Strategiczne 8 października 2013
Kolejna odsłona popularnej serii gier strategicznych o zwalczających się robakach od studia Team 17. W przeciwieństwie do kilku poprzednich, trójwymiarowych Wormsów, Worms: Revolution Extreme proponuje rozgrywkę na klasycznych zasadach, z kamerą umieszczoną z boku planszy. Jak zawsze, naprzeciw siebie staje kilka drużyn złożonych z agresywnych robali, które wykonują akcje w turach. Deweloper oddał do naszej dyspozycji pokaźny arsenał środków zagłady, w tym różne rodzaje broni palnej, wyrzutnie rakiet i granatów oraz kultowy Święty Granat Ręczny czy zdalnie sterowane Superowce. Do tego arsenału dochodzą także inne gadżety: lina, spadochron czy palnik. Worms: Revolution Extreme wprowadza kilka nowych sposobów na eliminację wrogów, jak choćby telekineza, pistolet na wodę czy Boggy-B. Inną nowością są obiekty fizyczne, które możemy przemieszczać lub niszczyć. Po raz pierwszy robaki zostały także podzielone na klasy, takie jak: naukowiec, żołnierz, strażnik oraz zwiadowca. Worms: Revolution działa na nowym silniku graficznym, umożliwiającym generowanie ładnych, trójwymiarowych scenografii.

Metal Slug 3
Akcji 24 marca 2015
Reedycja klasycznej dwuwymiarowej strzelaniny, która pierwotnie zadebiutowała na konsoli NeoGeo. Do pokonania mamy kilkanaście różnych plansz. Zajmujemy się wyłącznie likwidacją pojawiających się na ekranie przeciwników.

Shovel Knight: Plague of Shadows
Zręcznościowe 17 września 2015
Darmowy dodatek do ciepło przyjętej gry Shovel Knight, stworzony przez studio Yacht Club Games. Tym razem do naszej dyspozycji oddano zupełnie nowego bohatera – Plague Knighta, którego miłośnicy marki znają jako jednego z głównych przeciwników w podstawowej wersji gry. Po przegranej z Shovel Knightem, protagonista postanawia odwrócić się od dotychczasowych sojuszników i wyruszyć w podróż, celem odnalezienia składników wymaganych do stworzenia tajemniczej, potężnej mikstury. Schemat rozgrywki w Shovel Knight: Plague of Shadows nie różni się od tego, do czego przyzwyczaił nas pierwowzór. Mamy zatem do czynienia z mieszaniną gry akcji, RPG oraz platformówki – zabawa opiera się na eksploracji dwuwymiarowych poziomów i walce z napotkanymi oponentami. Obecność nowego bohatera stawia graczy przed koniecznością opracowania zupełnie nowej taktyki – pomimo że większość przygody rozgrywa się na znanych z oryginału etapach, heros nie posiada charakterystycznego szpadla, a zamiast tego robi użytek z bomb oraz umiejętności latania na krótkim dystansie. Listę nowości zamykają debiutujący w omawianym rozszerzeniu wrogowie i bossowie.

Crypt of the NecroDancer
RPG 2 lutego 2016
Przygotowana przez jednoosobowe, kanadyjskie studio Brace Yourself Games oryginalna produkcja niezależna, łącząca z pozoru niepasujące do siebie elementy roguelike’owego RPG-a oraz gry tanecznej. W grze Crypt of the NecroDancer wcielamy się w postać dziewczyny imieniem Cadence, poszukującej swego zaginionego ojca. Trop wiedzie do wnętrza tajemniczej krypty, którą włada demon znany jako NecroDancer. Rzuca on na bohaterkę nietypową klątwę, polegającą na tym, że jej serce już zawsze bić będzie w rytm muzyki. Pod względem mechaniki na pozór mamy do czynienia z oldskulowym RPG-iem akcji, w którym eksplorujemy proceduralnie generowane podziemia oraz za pomocą broni i czarów stawiamy czoła rozmaitym potworom. Cała nietypowość rozgrywki polega jednak na tym, że nasi przeciwnicy poruszają się w rytm muzyki i żeby ich pokonać, nasza protagonistka musi dostosować się do ich tańca. Każdy z napotkanych wrogów posiada przy tym swój własny, unikalny styl, zaś odkrycie właściwej kombinacji ruchów stanowi klucz do zwycięstwa.

Risk of Rain
Akcji 12 kwietnia 2016
Risk of Rain to platformowa gra akcji z elementami cRPG, stworzona przez niezależne studio Hopoo Games. Bohaterowie kontrolowani przez graczy usiłują przeżyć na odległej planecie zamieszkanej przez wiele złowrogo nastawionych istot. Produkcja odznacza się stylistyką retro i wysokim poziomem trudności.

J-Stars Victory VS+
Bijatyki 19 marca 2014
Rozszerzona wersja trójwymiarowej bijatyki, która zadebiutowała w 2014 roku na konsolach PlayStation 3 i PS Vita. Gracze mają okazję wcielić się w ulubionych bohaterów znanych z japońskich komiksowych magazynów Jump i stanąć do widowiskowych pojedynków na wielu arenach.

Nidhogg
Zręcznościowe 11 listopada 2014
Wielokrotnie nagradzana niezależna gra zręcznościowa, w której wcielamy się w rolę szermierza i próbujemy przedostać się na drugą stronę planszy, pokonując w bezpośrednich pojedynkach swojego przeciwnika. Tytuł pozwala na zabawę zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i w multiplayerze przez Internet lub na wspólnym ekranie.

Garou: Mark of the Wolves
Bijatyki 3 grudnia 2016
Garou: Mark of Th Wolves to kolejna odsłona słynnej bijatyki 2D, w której spotykają się ze sobą mistrzowie różnorodnych sztuk walki. Akcja nawiązuje do serii Fatal Fury, przywracając jednak jedynie jedną postać z poprzedników.

Samurai Shodown V Special
Bijatyki 12 września 2017
Odświeżona i rozbudowana wersja bijatyki Samurai Shodown V. W przeciwieństwie do pierwowzoru, wydanego na konsolach w 2006 roku, Samurai Shodown V Special cechuje się wysokim poziomem brutalności znanym z edycji przeznaczonych na automaty. Kontrolując wybranego wojownika i obserwując akcję z boku, gracz toczy krwawe pojedynki. Ważną rolę podczas starć odgrywają dwa współczynniki: Sword Gauge, który odpowiada za siłę ciosów (wzrasta, gdy przechodzimy do defensywy) oraz Rage Gauge, odpowiedzialny za specjalne kontry (ładuje się, gdy otrzymujemy obrażenia). Wśród dostępnych umiejętności pojawia się wiele widowiskowych ciosów czy choćby możliwość spowolnienia czasu, a także niezwykle brutalne Overkill Moves, zazwyczaj kończące starcie. Podstawą rozgrywki w Samurai Shodown V Special jest tryb fabularny, opowiadający o wydarzeniach sprzed pierwszej części cyklu. Dostępny jest też Versus Mode, w którym możemy zmierzyć się z innym graczem. Samurai Shodown V Special opiera się na oldskulowej grafice 2D.

Shovel Knight: King of Cards
Zręcznościowe 10 grudnia 2019
Ostatnie fabularne rozszerzenie do ciepło przyjętego Shovel Knighta, za którego opracowanie odpowiadają autorzy oryginału – studio Yacht Club Games. Głównym bohaterem dodatku jest tytułowy Król Kart, czyli jeden z bossów stojących na drodze Rycerza ze Szpadlem z podstawowej wersji gry. Protagonista musi dowieść swego prawa do korony, pokonując trzech królów-uzurpatorów z okolicznych krain. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku pierwowzoru, Shovel Knight: King of Cards to dwuwymiarowa platformówka z elementami RPG. Nowy heros walczy i porusza się w nieco inny sposób niż wcześniejsi bohaterowie – wyprowadza krótką szarżę ogłuszającą przeciwników i niszczącą niektóre przeszkody umieszczone na planszy, a jego dodatkową umiejętnością jest piruet, który może zostać wielokrotnie wykonany na głowach adwersarzy. W miarę postępów w przygodzie heros zdobywa coraz potężniejszy oręż, pancerze oraz kolejnych popleczników; ciekawym urozmaiceniem zabawy jest minigra polegająca na rozgrywaniu partyjek karcianych z postaciami neutralnymi. Filarem opisywanej pozycji jest kampania fabularna – jej dopełnienie stanowią specjalne wyzwania, w których można sprawdzić swe umiejętności zarówno w łamigłówkach platformowych, jak i w walce.

FullBlast
Akcji 4 września 2018
Klasyczna gra shoot 'em up. W FullBlast sterujemy myśliwcem walczącym z siłami kosmitów, którzy najechali naszą planetę. Gra oferuje kooperacyjny tryb dla dwóch osób oraz 12 losowo generowanych poziomów z siedmioma bossami do pokonania.

Atari Flashback Classics
Zręcznościowe 19 grudnia 2018
Kompilacja klasycznych tytułów z automatów i konsol firmy Atari. Pakiet zawiera 150 zręcznościowych produkcji, które zadebiutowały w latach 70. i 80. XX wieku na urządzeniach tego producenta.