futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 5 lipca 2021, 19:54

Jest szansa na tanie RTX 3000; ceny w Niemczech najniższe od pół roku

Po długich miesiącach pojawiła się nadzieja na powrót normalnych cen kart graficznych. Niedawny raport 3DCenter wskazuje na znaczne obniżenie cen kart graficznych z rodzin GeForce RTX 3000 oraz Radeon 6000 w Austrii i Niemczech.

Ostatnie miesiące nie przyniosły dobrych wieści dla osób szykujących się do zakupu sprzętu elektronicznego, w tym podzespołów komputerowych. Jednak sytuacja najwyraźniej zaczyna się nieco poprawiać. Niemiecki serwis 3DCenter opublikował raport dotyczący sprzedaży kart graficznych w Niemczech oraz Austrii w czerwcu. Jak się okazuje, w minionym miesiącu ceny GPU z układami Ampere i RDNA 2 na tych rynkach są najniższe od lutego 2021 roku.

Jest szansa na tanie RTX 3000; ceny w Niemczech najniższe od pół roku - ilustracja #1

Źródło: 3DCenter.org.

Jak widać na powyższej tabeli, nadal daleko im do ideału. Niemieccy sprzedawcy życzą sobie za nowe GeForce’y i Radeon średnio 153% ceny sugerowanej przez producentów (MSRP). Niemniej to i tak znaczna poprawa w porównaniu z tym, co mogliśmy zobaczyć jeszcze w maju. Wtedy bowiem za karty AMD i Nvidii mogliśmy zapłacić nawet do 300% powyżej sugestii producentów. Co więcej, 3DCenter donosi, że poprawiła się także dostępność kart graficznych z rodziny GeForce RTX 3000 oraz z serii Radeon 6000.

Należy jednak podkreślić, że raport dotyczy tylko niemieckich rynków. Co prawda, tu i ówdzie pojawiają się informacje o podobnych trendach w innych krajach oraz na Amazonie. Tak choćby za jeden z modeli RTX 3080 Ti sprzedawcy życzą sobie nie prawie 3 tysiące dolarów, lecz „zaledwie” niecałe 2,5 tys. dol. (via Camelcamelcamel; podobnie wygląda sytuacja w przypadku wielu innych kart z rodziny RTX 3000). To wciąż znacznie powyżej cen sugerowanych przez producentów, ale można mieć nadzieję, iż – jak przewiduje 3DCenter – owe „okazje” zwiastują większe obniżki. I łudzić się, że nie zakłóci tego nagły wzrost zapotrzebowania na GPU, bynajmniej nie ze strony graczy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej