Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol
Kompilacja dwóch shoot’em upów z lat 1993-1994, wydana przez firmę Lucasfilm Games. W Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol wcielamy się w dwójkę nastolatków, którzy bronią tytułowych sąsiadów przed atakiem istot rodem z horroru, jak zombie, wampiry czy choćby Marsjanie.
producent: Dotemu wydawca: Lucasfilm Ltd.
Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol jest kompilacją dwóch lekko odświeżonych i wzbogaconych o nowe funkcje shoot’em upów, opracowanych przez studio LucasArts w latach 1993-1994. Zestaw został stworzony przez zespół DotEmu, a jego wydaniem zajęła się firma Lucasfilm Games.
Fabuła
Głównymi bohaterami Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol są nastoletni Zeke i Julie. W pierwszej grze, czyli Zombies Ate My Neighbors, protagoniści muszą uratować swoich sąsiadów przed inwazją istot rodem z horroru. W drugiej produkcji, zatytułowanej Ghoul Patrol, nasi podopieczni przypadkowo przywołują potężnego ducha, który wraz ze swoją armią zamierza przepisać zgromadzone w bibliotece książki historyczne, zmieniając przeszłość Metropolis na swoje upiorne sposoby. Zeke i Julie muszą cofnąć się w czasie i pokrzyżować im plany, gdyż w przeciwnym wypadku ich rodzinne miasto czeka zagłada.
Mechanika
W grach tworzących zestaw Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol akcję ukazano z lotu ptaka. W trakcie rozgrywki przemierzamy różnorodne lokacje i ratujemy tytułowych sąsiadów (a także lokalne cheerleaderki, kolegów i koleżanki ze szkoły, nauczycieli, turystów czy żołnierzy). Pomimo że do przejścia do kolejnego etapu wymagane jest uratowanie tylko jednej osoby, warto bardziej się postarać, gdyż za każdego ocalonego otrzymujemy punkty, które zapewniają nam dodatkowe życia.
Oczywiście w ratowaniu sąsiadów przeszkadzają nam hordy przeciwników. Mowa między innymi o zombiakach, mumiach, opętanych lalkach, jaszczuroludziach, wampirach, przerośniętych mrówkach, a nawet Marsjanach. Adwersarzy eliminujemy, robiąc użytek z rozbudowanego arsenału obejmującego między innymi pistolety na wodę, wybuchowe napoje gazowane, bazooki czy łopatki ogrodowe. Poza tym od czasu do czasu w ręce bohaterów trafiają potężne artefakty oraz power-upy tymczasowo zwiększające ich potencjał bojowy.
Tryby gry
W Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol można grać w pojedynkę lub w lokalnym trybie współpracy.
Kwestie techniczne
Oprawa graficzna gier tworzących Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol pozostała taka sama, jak w pierwowzorach; całość dostosowano jedynie do działania w wyższych rozdzielczościach. Zestaw wyróżnia jednak możliwość zapisywania gry w dowolnym momencie, a także wirtualne muzeum, w którym gracze mogą posłuchać wywiadu z jednym z twórców i obejrzeć galerię szkiców koncepcyjnych oraz materiałów reklamowych. Poza tym na sprawdzenie czeka soundtrack z obu gier.
Ostatnia modyfikacja 18 maja 2021
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: wspólny ekran Liczba graczy: 1-2
Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol cena w dniu premiery: 53,99 PLN
Wymagania wiekowe Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol: Odpowiednia dla każdego wieku.
Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i3-530 2.93 GHz / AMD Phenom II X4 940 3.0 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT / Radeon HD 4850 lub lepsza
- 300 MB HDD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i3 3.0 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GT 630 / Radeon HD 6570 lub lepsza
- 300 MB HDD
- Windows 10 64-bit