Zoids Assault X360
Złożona strategia turowa, w której przejmujemy kontrolę nad armiami tytułowych Zoidów. Są to biomechaniczne stwory, przypominające klasyczne mechy. Uczestniczymy w serii ściśle zaplanowanych bitew.
Zoids Assault Premiera X360
9września2008
producent: Takara wydawca: Atlus Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Zoids Assault
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II
Armored Core 4
Supreme Commander
Zoids Assault jest dość skomplikowaną strategią turową, w której gracz przejmuje kontrolę nad mechopodobnymi maszynami, bazującymi na popularnych w Japonii plastikowych zabawkach. Rozgrywka polega na uczestniczeniu w serii bitew, zazwyczaj mających na celu likwidację sił wroga lub przejęcie punktów o strategicznym znaczeniu. Zoids Assault opracowano wyłącznie z myślą o posiadaczach Xboxa 360, choć w przeszłości gry z tej serii trafiały już na inne konsole, między innymi na Gamecube’a.
Omawiana strategia oferuje spojrzenie w przyszłość, a jej fabuła nawiązuje do zakrojonego na szeroką skalę konfliktu, który miał miejsce pomiędzy imperium Guylos a republiką Helic. Toczone w tamtym okresie wojny docelowo objęły swym zasięgiem powierzchnię całej planety, wciągając w wir walk wiele nowych państw. Fabuła gry koncentruje się na ukazaniu zależności pomiędzy dwoma sąsiadującymi ze sobą nacjami – Maroll oraz Jamil.
Akcja Zoids Assault rozpoczyna się dziesięć lat po zakończeniu wielkiej wojny. Wspomniane wyżej nacje ponownie znajdują się jednak na krawędzi zbrojnego konfliktu, po tym jak dochodzi do potężnej eksplozji w jednej z baz wojskowych należących do Maroll. Na terytorium Jamil wysłane zostają drużyny, których zadaniem jest ustalenie ewentualnego powiązania władz tego państwa z bestialskim atakiem. Fabuła gry obfituje w wiele zaskakujących momentów, a wszelkie postępy gracza obrazowano są za pośrednictwem wyświetlanych pomiędzy misjami cut-scenek.
W Zoids Assault dowodzi się armią składającą z biomechanicznych form życia, czyli tytułowych Zoidów. Wzorem innych gier z tego gatunku, duży nacisk położono na możliwość modyfikowania pojedynczych jednostek. Mechy wyposaża się przede wszystkim w nowe rodzaje broni, zakładając wyrzutnie rakiet, potężne karabiny czy działa. Upgrade’y mogą też jednak objąć szybkość przemieszczania się czy siłę pancerza. Gracz za wszystkie usprawnienia musi naturalnie zapłacić, wydając w taki sposób pozyskaną w trakcie gry gotówkę.
Zmagania bitewne toczone są na ogromnych planszach, które podzielono na pola o równej wielkości. W każdej turze uzyskuje się określonę pulę punktów akcji, którą w rozsądny sposób należy rozdysponować. Istotną rolę odgrywa taktyczne rozmieszczenie swoich jednostek, zgodnie z ich przeznaczeniem. Gracz musi też dbać o wiele innych czynników – przeprowadzać rekonesans czy wybierać właściwy moment do przywołania wsparcia artyleryjskiego.
Bitwy rozgrywane są na trójwymiarowych mapach, które obserwuje się na kilka różnych sposobów. Może to być ukazujący spory wycinek planszy rzut izometryczny, choć równie ciekawie prezentuje się opcja przybliżenia obrazu na pojedyncze jednostki. Na ekranie widoczna jest mapa najbliższej okolicy, jak również wskaźniki informujące między innymi o zdolnościach ofensywnych danego mecha.
Ostatnia modyfikacja 15 maja 2008
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 DVD
Wymagania wiekowe Zoids Assault: 12+
Zoids Assault Wymagania sprzętowe
Xbox 360
- Wykorzystuje:
- Xbox Live