Wyszukiwarka gier
Wayward Manor

Wayward Manor

PC
po premierze

Data wydania: 15 lipca 2014

Przygodowe, Fantasy, Elementy logiczne, Indie, 2.5D, Singleplayer

Epizodyczna gra przygodowa, której akcję osadzono w gotycko-wiktoriańskich realiach. Za jej powstanie odpowiada niezależne studio The Odd Gentleman (twórcy The Misadventures of P.B. Winterbottom) współpracujące z Neilem Gaimanem – autorem komiksów i pisarzem, znanym m.in. z Gwiezdnego Pyłu i Koraliny. W grze wcielamy się w postać ducha, który wiedzie stateczne „życie” po śmierci w swej niegdysiejszej posiadłości.

3.6

Gracze

3.5

Steam

4.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń
PC Windows

PC Windows

15 lipca 2014

Angielskie napisy i dialogi.

Statystyki graczy z Moje Gry

3graczy grało w tę grę.

Oceny i Recenzje

Wayward Manor to rozgrywająca się w gotycko-wiktoriańskej scenerii lat 20-tych minionego wieku epizodyczna gra przygodowa. Produkcja jest efektem współpracy wielokrotnie nagradzanego, niezależnego studia The Odd Gentleman z Neilem Gaimanem – scenarzystą, autorem komiksów i jednym z najbardziej uznanych współczesnych pisarzy fantasy, spod pióra którego wyszły m.in. takie bestsellery jak Gwiezdny Pył i Koralina.

W grze wcielamy się w rolę ducha, który próbuje wieść ciche i stateczne życie po śmierci. Niestety jego spokój zostaje brutalnie zakłócony, kiedy w jego dawnej posiadłości pojawiają się nowi właściciele. Ekscentryczna i nieprzystosowana rodzinka doprowadza naszego bohatera do szału. Dlatego przebudzony ze swej drzemki duch postanawia zrobić wszystko, aby jak najprędzej pozbyć się nieproszonych gości. W miarę postępów w grze poznawać będzie kolejne fakty dotyczące żyjących, dowie się też mnóstwo na temat własnej przeszłości oraz natury życia po śmierci.

Czytaj więcej

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Wayward Manor:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 GT lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8.

Oceny gry

Średnie Oceny:

3.6

Ocena Graczy

Średnia z 11 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

3.5

Ocena STEAM

"W większości negatywne"

Średnia z 81 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
4.6

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 16 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Ocena STEAM

3.5

W większości negatywne (81)

[title]

Główne zalety gry

  • Unikalny koncept: Pomysł grania jako duch, który próbuje wystraszyć mieszkańców posiadłości, został doceniony za swoją oryginalność.
  • Styl artystyczny: Wiele osób zauważyło, że grafika, choć nie najwyższej jakości, ma dziwaczny urok przypominający ilustracje wiktoriańskie, co niektórym się podobało.
  • Zaangażowanie Neila Gaimana: Narracja i elementy fabularne wprowadzone przez Neila Gaimana zyskały uznanie za dodanie unikalnego smaku do gry, nawet jeśli niektórzy czuli, że zostały niedostatecznie wykorzystane.
  • Casualowa rozgrywka: Gra opisana jest jako łatwa do nauczenia się i grania, co czyni ją odpowiednią dla graczy casualowych i rodzin.
  • Wartość do ponownego przejścia: Niektórzy użytkownicy wspomnieli, że gra oferuje opcjonalne cele i osiągnięcia, które mogą dostarczyć dodatkowych wyzwań dla completionistów.

Główne wady gry

  • Powtarzalna rozgrywka: Znaczna liczba recenzji krytykowała rozgrywkę za monotonię, z graczami często powtarzającymi te same akcje na różnych poziomach.
  • Błędy i usterki: Wiele osób zgłaszało napotkanie różnych błędów, które utrudniały rozgrywkę, w tym problemy z interakcjami obiektów i postępem w poziomach.
  • Płytkie zagadki: Zagadki były często opisywane jako zbyt proste lub pozbawione głębi, co prowadziło do poczucia nudy.
  • Ograniczone opowiadanie: Chociaż narracja Gaimana była doceniana, wielu uważało, że fabuła nie jest wystarczająco wciągająca i brakuje jej głębi, jakiej oczekiwano od jego twórczości.
  • Jakość grafiki: Chociaż niektórzy doceniali styl artystyczny, inni uważali go za przestarzały i źle wykonany, z wieloma wizualnymi usterkami.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Głębia w rozgrywce: Recenzenci wyrazili chęć posiadania bardziej złożonych mechanik i interakcji, sugerując, że gra mogłaby skorzystać na bardziej dynamicznym podejściu do rozwiązywania zagadek.
  • Rozszerzona fabuła: Wiele osób uważało, że narracja mogłaby być bardziej angażująca i spójna, z pragnieniem bogatszej historii, która lepiej wykorzystałaby talenty Gaimana.
  • Poprawiona jakość dźwięku: Niektórzy użytkownicy zwrócili uwagę, że muzyka i efekty dźwiękowe stały się powtarzalne i odciągały od ogólnego doświadczenia.
  • Więcej opcji i swobody: Często sugerowano, aby gra pozwalała na większą swobodę w sposobie, w jaki gracze mogli straszyć mieszkańców, zamiast podążać za liniową ścieżką interakcji.

Podsumowanie

  • Podsumowując, chociaż Wayward Manor ma kilka urokliwych elementów i unikalny pomysł, konsensus wśród graczy jest taki, że nie spełnia oczekiwań w wykonaniu, szczególnie w zakresie głębi rozgrywki i technicznego wykończenia.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

4.6

4% rekomendacji (16)

Opecritic
5 / 10

Game Informer

Ben Reeves

Game Informer
49 / 100

PC Gamer

Christopher Livingston

PC Gamer
7,5 / 10

GameGrin

Ruth Krabacher

GameGrin
58 / 100

New Game Network

Matt Porter

New Game Network
3 / 5

Twinfinite

Gaston Garcia Holtzman

Twinfinite

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl