Universal Combat PC
Piąta odsłona słynnej już serii futurystycznych symulatorów kosmicznych „Battlecruiser” o, jak to ujmują twórcy, „iście epickich rozmiarach”.
Universal Combat Premiera PC
6lutego2004
producent: BC3000AD wydawca: Dreamcatcher / The Adventure Comp. Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Piąta odsłona słynnej już serii futurystycznych symulatorów kosmicznych „Battlecruiser” o, jak to ujmują twórcy, „iście epickich rozmiarach”. W stosunku do poprzednich edycji idea gry uległa pewnym zmianom – do produkcji będącej czystą gwiezdną symulacją o ogromnym rozmachu (co reprezentowały poprzednie części) dodano sporą ilość elementów dynamicznej akcji. W Universal Combat grający ma całkowitą dowolność w wyborze swej roli w grze, może udać się w każde miejsce wszechświata i robić co zechce, tj. dowodzić ogromnymi statkami kosmicznymi (każdy z pełną załogą, począwszy od podrzędnych członków załogi, aż do oficerów), pilotować małe wahadłowce, czy też niczym w grze akcji/FPP dowodzić plutonem kosmicznych marines w czasie ataku na wrogą bazę.
W tej odsłonie jeszcze bardziej udoskonalono wszystkie możliwe aspekty rozgrywki. Powiększono i tak już ogromny świat gry, zastosowano nowy engine graficzny oparty na technologii pixel-vertex shaded (wykorzystanie możliwości pakietu DirectX 9), użyto nowy silnik planetarny odpowiedzialny za przedstawienie różnorodnych ekosystemów planet oraz nowy system animacji postaci. Znacznym udoskonaleniom poddano też komputerowe A.I., system odpowiedzialny za symulację warunków i oddziaływań fizycznych (zarówno potężne siły orbitalne jak i te działające na powierzchni planet na pojazdy czy ludzi), interfejs użytkownika i system sterowania. Poprawiono też szereg innych części składowych progamu, które wpływają na jego atrakcyjność.
Universal Combat poza rozgrywką dla pojedynczego gracza pozwala też na grę wieloosobową do 64 osób równocześnie w sieci lokalnej i w Internecie. Twórcy umożliwili grę wieloosobową w kilku różnych trybach, m.in.: deathmatch, conquest i co-op.
- Ogromny świat gry składający się z ponad 250 planet i zamieszkały przez 12 odmiennych ras.
- Kampania single-player składająca się z 25 misji, a ponadto 15 scenariuszy o charakterze „action” w trybie „Roaming mode”.
- W czasie gry spotykamy się z ponad 500 rodzajami bojowych statków kosmicznych.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1 - 64
Nośnik: 1 CD
Ocena użytkowników: 5,9 / 10 na podstawie 44 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI Universal Combat
Universal Combat Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 4 1.7 GHz
- 256MB RAM
- 64MB akcelerator 3D zgodny z DX 9.0
- 1GB HDD