UEFA Champions League 2004-2005
UEFA Champions League 2004-2005 to skierowana do fanów piłki nożnej gra sportowa, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski EA Canada. Gracze mają okazję wcielić się w piłkarzy 239 drużyn biorących udział w prestiżowych rozgrywkach UEFA.
producent: EA Sports wydawca: Electronic Arts Inc. wydawca PL: Electronic Arts Polska Strona oficjalna
UEFA Champions League 2004-2005 to produkcja skierowana do fanów piłki kopanej, przygotowana przez oddział korporacji Electronic Arts umiejscowiony w Vancouver (EA Canada). Jak mówi sam tytuł, autorzy skupili się tu na rozgrywkach piłkarskich wchodzących w skład Ligi Mistrzów federacji UEFA. Nie dziwi więc, że gra posiada oficjalną licencję tejże instytucji, a co za tym idzie znajdziemy tu 239 autentycznych zespołów biorących udział w rozgrywkach (m.in. z najlepszych światowych lig, tj. angielskiej, niemieckiej, francuskiej, czy włoskiej). Ponadto w grze rozgrywamy spotkania według najnowszych zasad opracowanych przez UEFA.
Co prawda gra bazuje na rozwiązaniach zastosowanych już wcześniej w poprzednich częściach serii UEFA oraz FIFA, ale autorzy postarali się o poprawienie i dopracowanie różnych mechanizmów tej produkcji oraz wprowadzenie kilku nowych rzeczy. Co się tyczy usprawnień, to mowa tu przede wszystkim o procedurach sztucznej inteligencji, które odpowiadają za zachowanie się zawodników na boisku (bardziej konsekwentna gra wynikająca z przyjętej formacji i taktyki), systemu sterowania (zwłaszcza drybling), fizyki poruszania się piłki oraz ruchu piłkarzy, czy decyzji sędziego (możliwe pomyłki). Naturalnie postarano się również o poprawienie całej oprawy audiowizualnej.
Z nowych rzeczy jakie dodano w UEFA Champions League 2004-2005 wymienić należy przede wszystkim, ponad 50 specjalnych misji jakie musi wypełnić grający w trybie Season Mode. Otóż, po tym jak obejmiemy pieczę nad jednym z dostępnych zespołów, to nie tylko musimy wykazać się kierując zawodnikami w meczach, czy odpowiednio inwestując pieniądze właściciela klubu, ale też stawić czoło przeciwnościom jakie pojawiają się misjach. Przykładowo celem jednej z nich jest wygranie następnego meczu 2 do 0 (warunek narzucony przez szefa klubu). W innej zaś trzeba poradzić sobie w przyszłych meczach bez najlepszego strzelca, którego akurat postanowiono sprzedać. Warto dodać, że za pozytywne wykonywanie misji nagradzani jesteśmy licznymi bonusami, a także otrzymujemy dostęp do ukrytych bonusów (w sumie jest ich ponad 20). Kolejną jest nowa funkcja tzw. EA SPORTS Talk Radio, dzięki której możemy usłyszeć opinie różnych fanów gry na temat piłki i tematów z nią związanych.
W trybie dla pojedynczego gracza UEFA Champions League 2004-2005, poza wspomnianym wyżej trybem rozgrywki Season Mode, oferuje także szereg innych, jak: Play Now (wybierasz jeden zespół i prowadzisz go przez 1 sezon), UEFA Champions League (rozgrywki Ligi Mistrzów), Home & Away (rozegranie meczu wyjazdowego i na swoim stadionie), Tournament (turniej, w tym własnego autorstwa dzięki wbudowanemu narzędziu konfiguracyjnemu), Practice (trening) oraz Situation (scenariusze, w których musisz poradzić sobie w wybranymi problemami). Ponadto autorzy dołożyli starań by tryb wieloosobowy oferował dużo atrakcji dla miłośników zmagań międzyludzkich. Można więc zmierzyć się w 4, 8 lub nawet 32 osoby w turnieju sieciowym, rozmawiać za pośrednictwem specjalnego czatu, lub też wbudowanego systemu głosowego przy użyciu mikrofonu i słuchawek. Naturalnie cały czas na serwerach EA działa lista rankingowa graczy.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1 - 32
Nośnik: 2 CD
Ocena użytkowników: 8,1 / 10 na podstawie 983 głosów czytelników.
UEFA Champions League 2004-2005 cena w dniu premiery: 139 PLN
Klasyfikacja PEGI UEFA Champions League 2004-2005
UEFA Champions League 2004-2005 Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium III 700MHz
- 256MB RAM
- 32MB akcelerator 3D
- 800 MB HDD
GameCube
- Wykorzystuje:
- karta pamięci
PlayStation 2
- Wykorzystuje:
- karta pamięci
- dodatkowo (PS2): Network Adapter
Xbox
- Wykorzystuje:
- Xbox Live!