Track Day PC
Track Day: A Racing Career of Mere Mortals
Realistyczna gra wyścigowa w polskich realiach, której centralnym punktem jest rozbudowany tryb kariery. Gracz kupuje stary, używany samochód, by startować w zawodach amatorów, a następnie stopniowo go ulepsza i zdobywa licencje profesjonalnego kierowcy.
Track Day Premiera PC
data nieogłoszona
producent: Weasel Games wydawca: Weasel Games Strona oficjalna
Polskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi
Track Day to gra wyścigowa osadzona w Polsce, skupiona wokół trybu kariery dla jednego gracza. Jest dziełem naszej rodzimej firmy Weasel Games, która wcześniej opracowała Project Wunderwaffe – choć oba te projekty mają osobne zespoły deweloperskie, a ich częścią wspólną jest osoba kierownika studia: Krzysztofa „Szymika” Szymikowskiego, weterana polskiej sceny simracingowej i moderskiej. Pomsyłodawcą projektu jest Krzysztof „Draug” Mysiak, autor Motoprzeglądu publikowanego na łamach GRYOnline.pl.
Gameplay
Track Day pozwala graczowi przeżyć motorsportową karierę w dość przyziemnym, polskim wydaniu. Głównym źródłem inspiracji dla twórców były pierwsze odsłony serii Gran Turismo, lecz Weasel Games dodało do tamtejszej formuły wiele własnych pomysłów, inspirowanych wyścigowymi realiami Europy Środkowej, a do tego silniej zaakcentowało realizm w rozgrywce (choć przewidziało szeroką paletę opcji uproszczenia gry dla mniej zaawansowanych graczy).
Skromne początki
Zabawa zaczyna się od wizyty w komisie, gdzie gracz kupuje stary, używany samochód – do wyboru ma nielicencjonowane odpowiedniki modeli takich jak Fiat Cinquecento, BMW 316 Compact czy Honda Civic. Takim wozem może wystartować najpierw w zawodach dla amatorów na różnych torach rozrzuconych po Polsce. Zarabiając pieniądze, trzeba stopniowo ulepszać swoją maszynę (modyfikując silnik, podwozie, karoserię, wnętrze itp.), a także przechodzić kursy na profesjonalnego kierowcę.
Licencje i droga do Europy
Dopiero po zdobyciu wybranej licencji można wziąć udział w wyścigach z prawdziwego zdarzenia (płaskich i/lub rallycrossowych) tudzież zawodach driftingowych. Osiągając sukcesy i budując lub zdobywając coraz bardziej zaawansowane wozy, gracz otrzymuje szansę brania udziału w wydarzeniach coraz wyższej rangi – najpierw na szczeblu ogólnokrajowym, a potem europejskim.
Otwarte tory, oryginalny tuning
Od konkurencyjnych tytułów Track Day odróżnia m.in. projekt torów wyścigowych, tworzonych jako otwarte mapy, które służą do wytyczania tras w zróżnicowanych wariantach (np. między pachołkami na wewnętrznych placach) i do swobodnej eksploracji z aktywnościami pobocznymi.
Gra oferuje też indywidualne podejście do mechaniki tuningu, kładąc nacisk na przerabianie wnętrz aut czy też wymuszając na graczu montaż konkretnych komponentów (związanych chociażby z bezpieczeństwem) jako warunku udziału w profesjonalnych wyścigach. Ulepszając zaś osiągi, trzeba pilnować głośności wydechu, aby nie przekroczyć norm dopuszczalnych na poszczególnych torach.
Tryb sędziego, sroga ekonomia, RPG-owe dialogi
Ciekawostkę stanowi również tryb sędziego, w którym gracz czuwa nad porządkiem podczas wyścigów, nakładając na kierowców kary za przewinienia. Jest to sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy, o tyle istotny, że wirtualną ekonomię w Track Day w założeniu uczyniono dość bezlitosną – np. trzeba płacić za naprawy samochodów, które podlegają realistycznym zniszczeniom, i wymianę zużytych opon (choć można złagodzić te zasady ustawieniami poziomu trudności).
Jako smaczek można odnotować także naleciałości z gatunku RPG w postaci systemu dialogowego, który formą przypomina Disco Elysium, a służy przekazywaniu początkującym graczom informacji pomagających w odnalezieniu się w świecie motorsportu.
Tryby gry
Poza trybem kariery i innymi, „szybkimi” wariantami zabawy dla samotników przygotowano sieciową rozgrywkę wieloosobową.
Silnik, mody
Gra powstaje w oparciu o Unreal Engine 5 i oferuje pełne wsparcie dla modów.
Ostatnia modyfikacja 7 lutego 2025