Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePCPS3WiiX360
Okładka Tom Clancy’s H.A.W.X. 2 (Wii)
OkładkaTom Clancy’s H.A.W.X. 2 (Wii)

Tom Clancy’s H.A.W.X. 2

Tom Clancy’s HAWX 2

Tom Clancy's H.A.W.X. 2 to druga odsłona zręcznościowej gry lotniczej autorstwa rumuńskiego studia deweloperskiego koncernu Ubisoft. Gracze zasiadają za sterami nowoczesnych myśliwców (m.in. F-22, Su-27, Harrier i Eurofighetr) i uczestniczą w podniebnych bitwach.

Symulacje | samoloty | multiplayer | singleplayer | internet

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Tom Clancy’s H.A.W.X. 2 Premiera

3wrz2010

X360

7wrz2010

PS3

9lis2010

Wii

12lis2010

PC

producent: Ubisoft wydawca: Ubisoft wydawca PL: Ubisoft Polska Strona oficjalna

Tom Clancy’s H.A.W.X. 2 to kontynuacja dobrze przyjętej (ponad dwa miliony sprzedanych egzemplarzy), zręcznościowej gry lotniczej, sygnowanej nazwiskiem znanego amerykańskiego autora powieści sensacyjnych. Zasiadamy za sterami nowoczesnych myśliwców i uczestniczymy w podniebnych bataliach. Za wykonanie tytułu odpowiedzialne jest rumuńskie studio Ubisoftu, posiadające siedzibę w Bukareszcie.

Fabuła H.A.W.X. 2 obraca się wokół trzech głowic nuklearnych wykradzionych przez separatystów z arsenału Rosji oraz dokonanego przez nich puczu wiążącego się z przejęciem władzy przez ultranacjonalistów. Wcielamy się kolejno w trzech pilotów reprezentujących różne strony tego konfliktu. Najwięcej czasu spędzamy w skórze Amerykanina pilotując samoloty takie jak A-10, F-15, F-16, F-18 czy niewidocznego dla radarów F-22. Jako Rosjanin zasiadamy w kokpitach Su-27 czy MiG-29, a grając żołnierzem lotnictwa brytyjskiego sterujemy Harrierem i Eurofighterem. W trakcie kampanii mamy od początku dostęp tylko do niektórych samolotów i by mieć możliwość wykorzystania bardziej zaawansowanych maszyn, musimy je sobie kupić za specjalne tokeny, przyznawane za zdobyte w trakcie zabawy punkty doświadczenia.

Pod względem mechaniki Tom Clancy’s H.A.W.X. 2 to czysto zręcznościowa gra lotnicza, która z symulacją ma niewiele wspólnego. Nacisk położono nie na realizm, a na dynamiczną i efektowną akcję. W porównaniu do części pierwszej twórcy wprowadzili wiele istotnych nowości, w tym nowe typy misji. Znalazły się wśród nich m.in. próba ucieczki nieuzbrojonym samolotem, konieczność lotu na określonym pułapie czy pozostawania w strefie ochrony radarowej przed pociskami z wyrzutni SAM. Są również zadania polegające na kontrolowaniu bezzałogowych samolotów oraz zdobywaniu w ten sposób informacji na temat sił wroga. Kolejne zmiany zaszły w stylu zabawy. W pierwowzorze duża część podniebnych potyczek toczyła się na bardzo duże odległości i wymagała jedynie wybrania celu i odpalenia rakiet. Tym razem od graczy wymagane jest uczestniczenie w walce kołowej i choć przeczy to realizmowi, jednocześnie sprawia, że jesteśmy bardziej zaangażowani w to, co dzieje się na ekranie. Zabawę umilają również etapy, w których bierzemy udział w bardzo trudnym manewrze tankowania w powietrzu. Ponadto każda misja rozpoczyna się od startu (realizowanego zarówno z naziemnych lotnisk, jak i lotniskowców – w kilku przypadkach pod ciężkim ostrzałem wroga), a kończy na lądowaniu. Zadania, które w części pierwszej zaliczaliśmy pozostając cały czas w powietrzu, stanowią zdecydowaną mniejszość.

Gra oferuje zarówno zabawę solo, jak i rozgrywkę multiplayer. Co więcej, samą kampanię możemy przejść sami lub kooperacyjnie, z maksymalnie trzema kolegami. Gra automatycznie dostosowuje poziom trudności tak, by obecność żywych towarzyszy boju nie czyniła misji zbyt łatwymi. Spore usprawnienia zaszły też w rywalizacji wieloosobowej. W pierwszej części pojedynki powietrzne z ludzkim przeciwnikiem były efektowne, ale jednocześnie szybko potrafiły się znudzić. Tym razem udostępniono tryby drużynowe, które wymuszają współpracę między graczami. Dodatkową atrakcją są tereny usiane działkami przeciwlotniczymi oraz budynkami. Zbombardowanie tych celów zapewnia punkty doświadczenia, które wydajemy potem na odblokowanie lepszych maszyn.

Nie obeszło się również bez ulepszeń silnika graficznego. Mapy rozmiarami dochodzą teraz do 130 kilometrów kwadratowych, a poziom detali uległ znacznemu zwiększeniu. Akcje możemy obserwować zarówno zza samolotu (opcja dla miłośników czysto zręcznościowych klimatów), jak i z samego kokpitu. Ten drugi widok znacząco wzbogaca atmosferę zabawy i bez wątpienia przypadnie do gustu każdemu, kto chciałby zakosztować odrobiny realizmu.

Ostatnia modyfikacja 23 stycznia 2015

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet   Liczba graczy: 1 - 8  

Nośnik: 1 DVD

Ocena użytkowników: 4,6 / 10 na podstawie 721 głosów czytelników.

Tom Clancy’s H.A.W.X. 2 cena w dniu premiery: 179,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Tom Clancy’s H.A.W.X. 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Tom Clancy’s H.A.W.X. 2 Wymagania sprzętowe

Microsoft Xbox 360

Xbox 360

  • Wykorzystuje:
  • Xbox Live
PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Pentium IV 3 GHz
  • 1 GB RAM
  • karta grafiki 128 MB (GeForce 6800 lub lepsza)
  • 9 GB HDD
  • Windows XP/Vista/7
X360
PS3
Wii
PC