To End All Wars
To End All Wars jest pierwszoosobową, wojenną strzelaniną, stworzoną przez oddział Kuju Entertainment w Sheffield (obecnie Chemistry) i przeznaczoną na konsole nowej generacji.
producent: Chemistry
To End All Wars jest pierwszoosobową, wojenną strzelaniną, stworzoną przez oddział Kuju Entertainment w Sheffield (obecnie Chemistry; autorzy m.in. Sensible Soccer 2006 i Pilot Academy) i przeznaczoną na konsole nowej generacji (PlayStation 3, Xbox 360). Scenariusz programu nawiązuje do czasów I wojny światowej, którą przez pewien etap historii określano tytułowym mianem „wojny kończącej wszystkie wojny”.
Niewiele jest gier FPS wykorzystujących tę tematykę, lecz panie i panowie z Chemistry mocno się postarali, by ich produkcja była w tej kategorii zdecydowanie najlepsza. Mieli ku temu zresztą spore predyspozycje – zmiana nazwy i oddzielenie się marki od Kuju było spowodowane ścisłą specjalizacją oddziału z Sheffield, który od tamtej pory ma zajmować się wyłącznie tworzeniem gier na konsole nowej generacji, wykorzystujących Unreal Engine 3. Tym silnikiem napędzany jest także To End All Wars, co zaowocowało przyzwoitym poziomem oprawy graficznej oraz umożliwiło zachowanie wysokiego poziomu realizmu toczonych potyczek, mając przy tym na uwadze najbardziej charakterystyczne cechy batalii toczonych w okresie I WŚ. Twórcy włożyli wiele serca w modelowanie świata przedstawionego – każda lokacja obfituje w szczegóły i została zaprojektowana ze wielką troską o realia historyczne. Podobnie ma się sprawa z dostępnym uzbrojeniem oraz umundurowaniem występujących w grze żołnierzy, na które składają się najważniejsze modele broni i wzory uniformów wykorzystanych w wojnie.
Nie zaniedbano jednak najbardziej podstawowych atrybutów gier typu FPS. Czeka na nas wiele zróżnicowanych misji, w trakcie których stajemy się uczestnikami różnorodnych działań bojowych. Przychodzi nam więc bronić się w okopach do ostatniej kropli krwi, zapuszczać się na teren wroga pod osłoną nocy, szarżować na silnie bronione fortyfikacje nieprzyjaciela oraz modlić się o przeżycie podczas nasilonych bombardowań artyleryjskich. Scenarzyści starali się, by w czasie kampanii dla pojedynczego gracza zawrzeć najbardziej charakterystyczne motywy działań europejskiego teatru działań wojennych i ukazać gigantyczny postęp taktyczny i technologiczny, jaki miał miejsce w trakcie trwania rzeczonego konfliktu.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Nośnik: 1 DVD
Wymagania wiekowe To End All Wars: Odpowiednia dla każdego wieku.