Time Recoil
Opracowana przez fińskie studio 10tons strzelanina top-down, wykorzystująca mechanikę manipulowania czasem. Fabuła Time Recoil zaczyna się w 1987 roku, gdzie ubrana w więzienny strój bohaterka przenosi się na skutek paradoksu czasowego.
producent: 10tons wydawca: 10tons Strona oficjalna
Time Recoil na platformę AND, PC itd. to strzelanka typu shoot ‘em up z mechanikami opierającymi się na manipulacji czasem. Za produkcję odpowiada fińskie studio 10tons, znane z innych energetycznych gier akcji tego typu, jak Crimsonland, Neon Chrome czy Jydge.
Fabuła
W trakcie zabawy wcielamy się w zagadkową bohaterkę w pomarańczowym stroju więziennym. Należy ona do grupy buntowników Recoilers, którzy za wszelką cenę muszą powstrzymać Mr. Time’a – szalonego naukowca, któremu udało się przejąć całkowitą władzę nad światem. By zapobiec tym wydarzeniom, organizacja musi pokonać złowieszczego doktora jego własną bronią – czasem. Powstrzymanie mrocznej wizji teraźniejszości wymaga od gracza udania się na szereg misji w przeszłości, podczas których zmieniać będzie linię czasu, m.in. ratując nieżyjących obecnie sojuszników, zdobywając zagubione dokumenty i eliminując ważne persony, zanim staną się zagrożeniem. Na koniec czeka go zaś potyczka z samym Mr. Timem.
Mechanika
Na samym początku rozgrywka przypomina inne tytuły studia. Kamera z lotu ptaka śledzi poczynania bohaterki, która porusza się we wszystkich kierunkach, jednocześnie swobodnie celując w pełnych 360 stopniach. Wraz z wyeliminowaniem pierwszego przeciwnika ujawnia się podstawowa mechanika gry – zwalnianie czasu. Z każdym zabójstwem zyskujemy cenną chwilę akcji w zwolnionym tempie, a jeśli udaje nam się kontynuować mordercze combo, to nagradzani jesteśmy coraz dłuższym pobytem w „bullet time”. Prowadzi to do nieco łamigłówkowego podejścia do strzelanin, gdzie staramy się z gracją łączyć kolejne zabójstwa, by zakończyć akcję, zanim wrogowie zorientują się skąd padł strzał.
Wraz z postępami w rozgrywce odblokowujemy kolejne umiejętności ułatwiające nam wyjście z opresji. Ich moc uzależniona jest od liczby przeciwników zabitych w jednej kombinacji. Przykładowo, po zebraniu dużej „puli śmierci” używamy potężnych skilli obszarowych, ale już po kilku zabójstwach możemy wykonać krótką szarżę, zabijając wszystkich wrogów w linii. Co więcej, ów wyskok pozwala też na przebijanie się przez cienkie ściany, by zlikwidować oponentów przekonanych, że są poza naszym zasięgiem. Niestety, działa to w obie strony. Większość lokacji cechuje się dużym zagęszczeniem możliwych do zniszczenia osłon, gracz nigdy nie czuje się więc zbyt bezpiecznie, a nieprzemyślany przystanek za szklaną przegrodą szybko kończy się śmiercionośną serią ołowiu i przymusowym restartem poziomu.
Kwestie techniczne
Oprawa graficzna nie jest zbyt wysublimowana, ale cieszy oko eksperckim dobraniem kolorów i dobrych kontrastów. Od czasu do czasu zdarzają się także wstawki lub elementy dialogowe w stylu przypominającym panele komiksowe. Trudno też odmówić grze filmowego przepychu godnego produkcji Johna Woo, gdy w zwolnionym tempie pędzimy przez chmury szklanych odłamków, unikając serii z automatów i skacząc między przeciwnikami. Mocna elektroniczna ścieżka dźwiękowa kusi zaś aranżacjami syntezatorów, przywodząc na myśl stylistykę lat 80-tych i co żywsze utwory z gry Hotline Miami.
Ostatnia modyfikacja 12 marca 2018
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Time Recoil
Time Recoil Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i3 2.0 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki Intel HD lub lepsza
- 261 MB HDD
- Windows Vista/7/10
PlayStation 4
Xbox One