The Room Three
The Room Three to odświeżona wersja popularnej mobilnej gry logicznej z 2015 roku stworzonej przez brytyjskie studio Fireproof Games. Fabuła, choć sprawnie zarysowana, nie gra tu większej roli, ustępując zabawie płynącej z rozwiązywania kolejnych logicznych łamigłówek.
producent: Fireproof Games wydawca: Fireproof Games Strona oficjalna
The Room Three to kolejna odsłona serii hitowych gier logicznych autorstwa studia Fireproof Games. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu fabuła jest to jedynie drugorzędnym elementem ustępującym frajdzie płynącej z rozwiązywania kolejnych skomplikowanych łamigłówek.
Fabuła
Postać kierowana przez gracza zostaje przeniesiona do tajemniczego miejsca zwanego Grey Holm, przez znanego z poprzednich odsłon serii Rzemieślnika. Warunkiem ucieczki jest zebranie wszystkich części specjalnego klucza.
Mechanika
Podobnie jak poprzednie części serii, tak The Room Three stanowi połączenie przygodówki i gry logicznej. Po raz kolejny zadaniem gracza jest rozwikłanie tajemnicy kolejnych pomieszczeń w których przyjdzie mu się znaleźć i zdobycie wspomnianych już fragmentów klucza. Pomaga mu w tym lektura znajdujących się tam zaszyfrowanych wiadomości, które pomagają poradzić sobie z licznymi logicznymi łamigłówkami, polegającymi na rozwikłaniu istoty działania skomplikowanych mechanizmów.
Kwestie techniczne
Tytuł charakteryzuje się przyjemną dla oka, trójwymiarową oprawą graficzną. Twórcy zadbali o to, by jak najlepiej przedstawić każdy detal stworzonego przez siebie świata i zapewnić graczom możliwie najlepsze wrażenia z rozgrywki.
Minirecenzja The Room Three – kontynuacja bez kompleksów
- Bardziej złożona i rozbudowana niż poprzednie odsłony serii;
- Większe zróżnicowanie zagadek;
- Wciąż znakomita oprawa wizualna i klimat towarzyszący rozgrywce;
- Przyjazny system podpowiedzi.
- Drobne uciążliwości sterowania podczas przemieszczania się pomiędzy lokacjami.
Dzięki dwóm wydanym dotąd odsłonom serii The Room, marka studia Fireproof Games zdążyła wyrobić sobie opinię jednej z najoryginalniejszych, a przy tym najładniej wyglądających gier mobilnych. Stało się tak głównie za sprawą znakomitej i niezwykle szczegółowej oprawy graficznej, gęstego i tajemniczego klimatu oraz ciekawych zagadek, w sprytny sposób wykorzystujących możliwości ekranów dotykowych. Zawsze jednak, kiedy mamy do czynienia z kolejną odsłoną wysoko ocenianej serii, w sposób naturalny nasuwa nam się pytanie, czy w sposób należyty poradziła ona sobie z tzw. „kompleksem kontynuacji”?
Porównując pierwszą i drugą część The Room, zauważyć można wyraźny postęp w wielu aspektach zabawy, takich jak długość rozgrywki, poziom i zróżnicowanie zagadek, czy wreszcie warstwa audiowizualna gry. Trzecia odsłona serii zaskakuje pod tym względem bardzo pozytywnie, wyraźnie rozwijając dotychczasowe pomysły deweloperów i stanowiąc kolejny, ważny krok do przodu w rozwoju cyklu.
Przede wszystkim, sama rozgrywka stała się znacznie bardziej rozbudowana, a przez to zauważalnie dłuższa. Akcja gry nie toczy się już bowiem w jednym pomieszczeniu, ani też w szeregu niepowiązanych ze sobą lokacji. Każdy rozdział The Room Three to sekwencja kliku zagadek, znajdujących się w kilku połączonych ze sobą pomieszczeniach, do których przenosimy się sukcesywnie w miarę postępów rozgrywki. Przykładowo, żeby przetopić złoto musimy najpierw znaleźć sposób na wzniecenie paleniska, a celem uruchomienia młyna wodnego – zmienić bieg podziemnego strumienia. Konieczność podróżowania między lokacjami czyni zaś z gry coś więcej, niż tylko grę logiczną, zbliżając ją nieco bardziej do klasycznych produkcji logiczno-przygodowych, pokroju kultowego Mysta.
Po drugie mechanika, która choć powiela wiele sprawdzonych pomysłów swych poprzedniczek, także uległa pewnym drobnym modyfikacjom – wystarczającym w zupełności do tego, aby cieszyć się nowymi zagadkami bez poczucia wtórności. W dalszym ciągu w niezwykle sprytny sposób wykorzystują one możliwości ekranów dotykowych, jednak tym razem stały się nieco bardziej skomplikowane. Czasem nie wystarczy już tylko po prostu coś przekręcić, popchnąć czy pociągnąć, gdyż do wykonania niektórych czynności musimy użyć dwóch palców (lub dwóch rąk). Przy tym wszystkim zagadki nie stały się przesadnie abstrakcyjne i z większością z nich powinniśmy poradzić sobie bez najmniejszych kłopotów. Dla najbardziej zdesperowanych zarezerwowano zaś przydatny system podpowiedzi, który naprowadzi nas na rozwiązanie problemu.
Całości obrazu gry dopełnia wciąż skromna, lecz niezwykle frapująca fabuła – będąca kontynuacją historii z poprzednich części The Room, a także przepiękna, szczegółowa oprawa graficzna i niezwykły klimat rozgrywki, jakiego nie powstydziłby się niejeden przygodowy horror rodem z peceta.
Czy The Room Three to w takim razie gra pozbawiona wad? W zasadzie tak, gdyż poza typowymi uciążliwościami sterowania (towarzyszącym dość częstemu przemieszczaniu się pomiędzy lokacjami), całość sprawia wrażenia dobrze funkcjonującego mechanizmu, łączącego atrakcyjny gameplay z wysokiej jakości oprawą wizualną. Oczywiście, można nie należeć do specjalnych zwolenników tego akurat gatunku, jednak jestem przekonany, że każdy kto zdecyduje się spędzić z produkcją Fireproof Games te kilka godzin potrzebnych na ukończenie gry z pewnością nie będzie zawiedziony. A postęp, jaki z każdą kolejną produkcją pokazują nam deweloperzy pozwala wierzyć, iż nie jest to nasze ostatnie spotkanie z serią The Room.
Ostatnia modyfikacja 22 grudnia 2014
Tryb gry: single player
Rozmiar aplikacji: duża (powyżej 500 MB)
Ocena użytkowników: 8,2 / 10 na podstawie 32 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,7 / 10 na podstawie 13 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe The Room Three: 12+
The Room Three Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core 2 Duo 2.8 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza
- 4 GB HDD
- Windows 7