The Making of Karateka
Projekt poświęcony kultowej bijatyce z lat. 80., za której opracowaniem stoi twórca Prince of Persia – Jordan Mechner. The Making of Karateka to rodzaj „interaktywnego dokumentu”, prezentującego graczom kulisy powstawania jednej z najbardziej przełomowych gier tamtego okresu.
producent: Digital Eclipse wydawca: Digital Eclipse Strona oficjalna
The Making of Karateka to tytuł poświęcony przełomowej grze akcji o sztukach walki, zaprojektowanej w roku 1984 przez Jordana Mechnera i początkowo przeznaczonej na 8-bitowe komputery Apple II. Produkcja autorstwa Digital Eclipse (twórców Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection oraz Atari 50: The Anniversary Celebration) przybrała formę „interaktywnego dokumentu”, ukazując kulisy powstawania Karateki, a zarazem umożliwiając graczom zasmakowanie jego wczesnych wersji i zremasterowanego oryginału.
Fabuła
Dokument ten ukazuje historię młodego Jordana Mechnera, który za czasów studenckich opracował jedną z najlepiej sprzedających się gier 1984 roku. Traktująca o sztukach walki Karateka zainspirowana została zarówno dziełami kultury japońskiej, jak i wczesnymi animacjami Disneya czy filmami niemymi. Dzięki The Making of Karateka gracz może prześledzić etapy jej tworzenia, niczym w muzeum analizując każdy szczegół we własnym tempie.
Mechanika
Tytuł ten zawiera obszerne archiwum dokumentów projektowych, materiały wideo poświęcone procesowi produkcyjnemu oraz wpływowi gry na branżę, a w końcu finalny produkt oraz jego wczesne, grywalne prototypy. Gracz ma możliwość ponownego rozegrania zarówno oryginalnej, idealnie odtworzonej wersji gry, jak i niepublikowanych nigdy wcześniej początkowych konceptów. Tym razem może zapisywać postępy w rozgrywce w dowolnym miejscu, przewijać fragmenty, wybierać rozdziały lub odsłuchiwać komentarze reżysera.
Projekt wzbogacony został również w dwa remastery. Pierwszym z nich jest nowa odsłona gry – Karateka: Remastered – zawierająca m. in. wyciętą zawartość, komentarze czy osiągnięcia. Drugą jest natomiast strzelanka typu twin-stick, czyli Deathbounce: Rebounded, oparta na niepublikowanym prototypie Jordana Mechnera.
Kwestie techniczne
Tytuł ten zrealizowany został w formie filmu dokumentalnego, dzięki któremu możemy prześledzić poszczególne etapy tworzenia Karateki. Same gry posiadają jednak dwuwymiarową pixelartową grafikę, nawiązującą stylem do lat 80.
Dodatkowe informacje
The Making of Karateka to pierwsza produkcja z serii Gold Master Series, opracowywanej przez studio Digital Eclipse. Cykl ten ma na celu zaprezentowanie kultowych tytułów w formacie „interaktywnych dokumentów”, łącząc historie gier oraz ich twórców w jeden, kompleksowy pakiet.
Ostatnia modyfikacja 16 sierpnia 2023
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe The Making of Karateka: 12+
The Making of Karateka Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i3 3.0 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce 8800 GT / Radeon HD 4870 lub lepsza
- Windows 10 64-bit