The Longing
Eksperymentalna przygodówka łącząca produkcję point-and-click z mechanikami tzw. idle games. W The Longing jako wierny sługa śpiącego króla musimy przeczekać 400 dni w czasie rzeczywistym. Możemy eksplorować rozległy system jaskiń czy czytać pełne wydania prawdziwych książek.
producent: Studio Seufz wydawca: Application Systems Heidelberg Strona oficjalna
The Longing to nietypowa produkcja łącząca przygodówkę point-and-click z tytułami typu idle games (zwanymi też clickerami). Jest to kolejne dzieło niezależnego zespołu Studio Seufz, zajmującego się głównie tworzeniem krótkich filmów animowanych. Niemniej niemiecki deweloper ma na swoim koncie też kilka prostych, darmowych gier pokroju Murder, które sprawdziły dziesiątki milionów graczy. Za wydanie The Longing odpowiada firma Apllication Systems Heidelberg.
Fabuła
Akcja The Longing rozgrywa się w nienazwanym świecie, a konkretniej w podziemnym systemie jaskiń, gdzie rządzi kamienny król. Jednakże w ostatnim czasie jego moc osłabła i władca postanawia zapaść w długi, czterystudniowy sen w swym pałacu, by odzyskać siły. Na straży zostawia pojedynczy Cień, ostatniego ze swoich sług, który ma pozostać u boku władcy do czasu jego przebudzenia.
Mechanika
Zgodnie z zarysem fabuły, zadaniem gracza jest pokierowanie Cieniem do czasu przebudzenia kamiennego władcy. Jednak w przeciwieństwie do większości gier, w The Longing dni mijają w czasie rzeczywistym, tak więc pojedyncze przejście produkcji od początku do końca zajmuje ponad rok. Zabawa może się skończyć wcześniej, a przygodę da się zwieńczyć na kilka sposobów. Czas da się też przyśpieszyć poprzez wykonywanie pewnych czynności (w tym rozpalenie ogniska za pomocą znajdowanego w jaskiniach węgla), ale nie wpływa to znacząco na tempo rozgrywki. Co istotne, sekundy upływają nawet wtedy, gdy nie jesteśmy w grze lub wyłączymy sprzęt z zainstalowaną aplikacją The Longing. Możemy więc pozostawić bohatera samemu sobie lub nakazać mu wędrówkę do określonej lokacji i wrócić do rozgrywki, gdy Cień dotrze na miejsce.
Podstawy rozgrywki nie odbiegają od schematu znanego z klasycznych przygodówek point-and-click. Eksplorujemy więc kolejne miejsca, zbieramy przedmioty i rozwiązujemy zagadki. Jednakże wszystkie te elementy opierają się na rzeczywistym upływie czasu. Bohater nie potrafi biegać i przemieszcza się dość wolno, a wiele czynności możemy wykonać dopiero w późniejszym terminie, na przykład gdy niszczejący stalaktyt w końcu spadnie i stworzy przejście do niedostępnej wcześniej lokacji.
W The Longing nie mamy żadnego z góry narzuconego celu poza przeczekaniem czterystu dni do przebudzenia króla, tak więc wszystkie aktywności sprowadzają się do zajęcia czasu nam lub bohaterowi. Oczekiwanie możemy sobie umilić poszukiwaniem kolejnych sekretów, graniem na instrumentach tworzonych z zebranych elementów, wieszaniem znajdywanych tu i ówdzie obrazków etc. Poza tym autorzy umieścili w grze pełne wydania wielu książek, takich jak Iliada Homera, Moby Dick Hermana Melville’a czy dzieła Friedricha Nietzschego, same w sobie stanowiące obszerną lekturę. Tekstów nie brakuje też w samej grze, aczkolwiek sprowadzają się one głównie do monologów i komentarzy Cienia, wypowiadanych na głos lub spisywanych w dzienniku.
Tryby gry
Z uwagi na charakter gry The Longing nie oferuje żadnych opcji zabawy wieloosobowej.
Kwestie techniczne
Twórcy The Longing zdecydowali się na wykorzystanie dwuwymiarowej, ręcznie rysowanej oprawy wizualnej. Grafika budzi skojarzenia z klasycznymi animacjami, aczkolwiek całość utrzymano w ciemnej kolorystyce. Nastrój gry dodatkowo podkreśla oszczędna, syntetyczna ścieżka dźwiękowa.
Ostatnia modyfikacja 14 kwietnia 2021
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 9,3 / 10 na podstawie 127 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe The Longing: Odpowiednia dla każdego wieku.
The Longing Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Dual Core 1.2 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza
- 5 GB HDD
- Windows 7