

That's Not My Neighbor PC
Gra logiczno-przygodowa, w której wcielamy się w portiera sprawdzającego czy osoby wchodzące do kompleksu apartamentowego nie są groźnymi sobowtórami. W That's Not My Neighbor weryfikujemy tożsamość gości i przepuszczamy ich lub skazujemy na śmierć.
That's Not My Neighbor Premiera PC
11marca20255dni
Steam
11marca2025
producent: Nachosama Games wydawca: Nachosama Games Strona oficjalna
Angielskie napisy
That's Not My Neighbor to produkcja z pogranicza gier logicznych i przygodowych, przywodząca na myśl takie tytuły, jak Not Tonight oraz Papers, Please. Za projektem stoi Ignacio Alvarado, czyli niezależny deweloper z Kostaryki, posługujący się pseudonimem Nacho Sama.
Pierwsza wersja tej pozycji ukazała się w lutym 2024 roku na platformie itch.io, jednak z czasem priorytetem dla dewelopera stała się edycja przeznaczona na Steam.
Gameplay
W That's Not My Neighbor wydarzenia oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP).
Obowiązki portiera
W trakcie zabawy wcielamy się w portiera pracującego w kompleksie apartamentowym, który siedzi nieruchomo, obsługując osoby wchodzące do budynku. Naszym zadaniem jest upewnianie się, że mamy do czynienia ze swoimi sąsiadami lub ich gośćmi, by nie wpuścić do apartamentowca jednego z niebezpiecznych sobowtórów.
Identyfikacja sobowtórów
Gra oddaje nam do dyspozycji szereg narzędzi umożliwiających weryfikację tożsamości petentów. W niektórych przypadkach znaki świadczące o tym, że z daną osobą jest coś nie tak, widzimy już „na oko”, przyglądając się im przez okienko bezpieczeństwa. Oprócz tego możemy sprawdzać ich dokumenty, weryfikować numery mieszkań, do których się udają, a także dzwonić do ich właścicieli, by sprawdzić, czy w istocie spodziewają się gości.
Konsekwencje decyzji
Warto przyłożyć się do swoich obowiązków, gdyż wpuszczając sobowtóra, ryzykujemy nie tylko zinfiltrowaniem przez niego budynku, lecz również własnym życiem. Z drugiej strony podejmując złą decyzję, możemy skazać na śmierć niewinnego człowieka.
Jeśli bowiem uznamy, że mamy do czynienia z sobowtórem, wówczas powinniśmy wezwać funkcjonariusza DDD, by zajął się danym delikwentem. W przypadku, gdy nie mamy stuprocentowej pewności co do faktycznej tożsamości danej osoby, optymalnym wyjściem jest po prostu odmówienie jej dostępu do budynku.
Fabuła
That's Not My Neighbor przenosi nas do alternatywnej wersji 1955 roku, w którym świat opanowały sobowtóry, czyli istoty potrafiące replikować wygląd, głos i osobowość określonych ludzi. Jako że stanowią one śmiertelne zagrożenie, niezbędne stało się powołanie do życia Departamentu Wykrywania Sobowtórów (DDD), by czuwał nad bezpieczeństwem obywateli.
Tryby gry
Filarem gry That's Not My Neighbor jest kampania fabularna, której przebieg determinują podejmowane przez nas decyzje. Oprócz tego na sprawdzenie czeka tryb koszmaru (poddający nasze umiejętności ostatecznej próbie), tryb zręcznościowy (gdzie walczymy o jak najlepszy wynik), a także tryb niestandardowy (w którym projektujemy własnych bohaterów).
Grafika
Oprawę graficzną gry That's Not My Neighbor utrzymano w kreskówkowej, choć jednocześnie całkiem niepokojącej stylistyce.
Ostatnia modyfikacja 6 marca 2025
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe That's Not My Neighbor: 16+
That's Not My Neighbor Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- CPU 2 GHz
- 2 GB RAM
- karta graficzna GeForce / Radeon
- 500 MB HDD
- Windows 10 64-bit