Tenebrae: Twilight of the Gods
Gra akcji typu metroidvania, wzbogacona elementami platformówek i action RPG-ów. Tenebrae: Twilight of the Gods opracowało niezależne studio Troglobytes Games, a jej wydaniem zajęła się firma Square-Enix w ramach programu Square Enix Collective.
producent: Troglobytes Games wydawca: Square Enix Strona oficjalna
Tenebrae: Twilight of the Gods jest produkcją z gatunku metroidvania, wzbogaconą elementami zapożyczonymi z platformówek i action RPG-ów. Za jej opracowanie odpowiada niezależne studio Troglobytes Games, a jej wydaniem zajęła się firma Square-Enix – tytuł trafił między innymi na platformę PS4, PC i XONE, stanowiąc element programu Square Enix Collective, w którym japońska korporacja wspiera niezależne zespoły deweloperskie. Gracz trafia do fantastycznego, mrocznego i pełnego niebezpieczeństw świata, wcielając się w jednego ze śmiałków stawiających czoła siłom zła.
Mechanika
Rozgrywkę w Tenebrae: Twilight of the Gods rozpoczynamy od wyboru postaci – do naszej dyspozycji oddano skoncentrowanego na walce w zwarciu Barbarzyńcę (ang. Barbarian) oraz preferującą magię i ataki dystansowe Łotrzycę (ang. Rogue). Bohaterowie zostali wyposażeni w indywidualne zestawy umiejętności i mocy, których wachlarz poszerza się w toku zabawy po zdobyciu wymaganej liczby punktów doświadczenia i awansie na kolejny poziom. Wtedy to możliwy jest rozwój pięciu podstawowych atrybutów (Punkty życia, Siła, Zręczność, Furia/Mana, Szczęście) mających, obok specjalnych statystyk używanego wyposażenia, bezpośredni wpływ na atrybuty poboczne (Obrona aktywna, Obrona pasywna, Szansa na cios krytyczny, Obrażenia).
Gra została podzielona na pięć aktów, otwieranych przez swego rodzaju strefy buforowe – można w nich uzupełnić zapas mikstur, a także zaopatrzyć się w nowy oręż, czy choćby mapy. Owe lokacje są projektowane ręcznie, w przeciwieństwie do wszystkich pozostałych, które są generowane losowo – co tyczy się zarówno konstrukcji poszczególnych etapów, jak i rozmieszczenia przeciwników oraz skrzyń, a także czekających na znalezienie przedmiotów. Istotną rolę w grze odgrywa backtracking – dostęp do niektórych miejsc uzyskujemy dopiero po odblokowaniu określonej zdolności, bądź po wejściu w posiadanie konkretnego ekwipunku. Choć lwia część zabawy toczy się w wypełnionych rozmaitymi zagrożeniami podziemiach, znalazło się tu również miejsce na malownicze plenery.
Podczas przygody przychodzi nam stawić czoła różnorodnym adwersarzom – od pomniejszych potworów i demonów (zarówno humanoidalnych, jak i cechujących się mniej lub bardziej abstrakcyjnymi kształtami), często atakujących całymi grupami, aż po gigantycznych bossów wymagających nie tylko posiadania odpowiednio potężnego ekwipunku i rozwiniętej postaci, lecz także opracowania skutecznej taktyki. W starciach robimy użytek zarówno z broni białej oraz dystansowej, jak i ze wspomnianych wcześniej zdolności specjalnych oraz mocy – każda posiada unikalną Naturę (Tenebrae, Krew, Trucizna, Piorun). Konkretną Naturą cechują się również pancerze; posiadanie zbroi o określonej Naturze jest jednym z warunków koniecznych do spenetrowania specjalnych lokacji – to właśnie tam czekają hordy potężnych oponentów i cenne, unikalne przedmioty. Niemniej, zdobycie właściwego opancerzenia nie jest łatwe, gdyż zazwyczaj stanowi ono nagrodę za pokonanie czekającego na końcu każdego etapu bossa.
Kwestie techniczne
Tenebrae: Twilight of the Gods na platformie PS4, PC i XONE działa w oparciu o technologię Unreal Engine 4, toteż charakteryzuje się przyzwoitej jakości, trójwymiarową oprawą graficzną. Ponadto, zabawie towarzyszy klimatyczna muzyka, skomponowana przez Denny'ego Schneidemessera.
Ostatnia modyfikacja 8 grudnia 2016
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Tenebrae: Twilight of the Gods: 12+