Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS4XONE
Okładka Sublevel Zero Redux (PS4)
OkładkaSublevel Zero Redux (PS4)

Sublevel Zero Redux

Konwersja pecetowej strzelanki FPP Sublevel Zero na konsolę PlayStation 4, wzbogacona o dodatkową zawartość i oferująca ładniejszą grafikę. Podobnie jak pierwowzór, Sublevel Zero Redux przygotowało studio Sigtrap Games.

Akcji | FPP | science fiction | roguelike | reedycje/remastery/remaki | singleplayer

Sublevel Zero Redux Premiera

8paź2015

PC

22lut2017

XONE

7mar2017

PS4

W październiku 2015 roku na komputerach osobistych ukazała się gra Sublevel Zero – strzelanka FPP zainspirowana cyklem Descent. Sublevel Zero Redux to ulepszona wersja pierwowzoru, oferująca nieco więcej zawartości, a także dostosowana do konsolowych padów. W gruncie rzeczy to jednak praktycznie identyczna produkcja, za którą odpowiada ten sam deweloper – studio Sigtrap Games.

Warto zaznaczyć, że Sublevel Zero Redux automatycznie zastąpiło Sublevel Zero we wszystkich sklepach oferujących ten tytuł. Ponadto podstawowa gra otrzymała automatyczny update do edycji Redux.

Mechanika

W grze naszym zadaniem jest eksplorowanie podziemnej instalacji, we wnętrzu której brakuje grawitacji. Miejsce to zbudowała, a potem porzuciła zaawansowana obca cywilizacja. Korytarze oraz pomieszczenia kryją liczne cenne technologie i to ich gromadzenie jest naszym najważniejszym zadaniem, zaraz po przetrwaniu. Jednocześnie upływ czasu sprawił, że struktura nie jest szczególnie stabilna i szybko zaczyna rozpadać się na naszych oczach, utrudniając tym samym realizowanie zadań.

Główną inspiracją autorów była seria Descent oraz gra Forsaken. Oznacza to, że Sublevel Zero Redux oferuje pełną swobodę ruchu w trzech wymiarach, a poziomy zostały skonstruowane w sposób, który sprawia, że określenia takie jak „sufit” czy „podłoga” stają się bezużyteczne, a walka jest dzięki temu ciekawsza i bardziej wymagająca.

Twórcy nie ograniczyli się jednak tylko do odtworzenia rozwiązań swoich poprzedników, zaś klasyczne strzelankowe mechanizmy wzbogacili elementami zainspirowanymi gatunkiem roguelike. Przede wszystkim mapy generowane są losowo, choć jednocześnie odpowiedzialny za to algorytm dba o zachowanie odpowiednio zakręconej architektury poziomów. Ponadto w grze nie znajdziemy opcji zapisania stanu gry, a każda śmierć jest ostateczna i wymusza rozpoczęcie zabawy od nowa. Dodatkową atrakcją jest system rzemiosła. Podczas rozgrywki możemy gromadzić obiekty oraz surowce, a następnie za ich pomocą konstruować nowe typy uzbrojenia, części ulepszające osiągi statku oraz inne przydatne przedmioty.

Inne

Sublevel Zero Redux stanowią rozwinięcie pomysłów z darmowej produkcji opracowanej w ciągu trzech dni na potrzeby konkursu Ludum Dare 29. Komercyjna kontynuacja jest oczywiście znacznie ładniejsza i bardziej rozbudowana.

Ostatnia modyfikacja 31 stycznia 2017

Tryb gry: single player  

Klasyfikacja PEGI Sublevel Zero Redux

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Sublevel Zero Redux Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Dual Core 2.0 GHz
  • 2 GB RAM
  • karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza
  • 200 MB
  • Windows XP/7/8
PC
PS4
XONE