Stranger of Sword City
Stranger of the Village of the Sword | The Stranger in Alda
Wyprodukowana przez studio Experience i osadzona w realiach dark fantasy pierwszoosobowa gra jRPG w konwencji dungeon crawlera, znana także pod tytułami Stranger in Alda oraz Stranger of the Village of the Sword.
producent: Experience wydawca: Experience Strona oficjalna
Stranger of Sword City (znany także pod tytułami Stranger In Alda oraz Stranger of the Village of the Sword) to osadzony w realiach dark fantasy, pierwszoosobowy dungeon crawler, należący do popularnego gatunku gier jRPG. Za jego powstanie odpowiada japońskie studio Experience, mające na swoim koncie m.in. wydaną w 2013 r. na PlayStation Vita i utrzymaną w podobnych klimatach grę Demon Gaze.
Produkcja stworzona została pierwotnie z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox 360 i ukazała się w 2014 roku wyłącznie na rynku japońskim jako Stranger of Sword City: White Palace. Wydana niespełna rok później konwersja na konsolkę PlayStation Vita, zatytułowana Stranger of Sword City: Black Palace, pojawiła się również w Kraju Kwitnącej Wiśni; w 2016 roku za sprawą firmy NIS America doczekała się także anglojęzycznego wydania w Stanach Zjednoczonych. Tego samego roku wydano również cyfrową wersję na Xboksa One, wzbogacając ją możliwością wyboru jednego z dwóch alternatywnych stylów graficznych.
Fabuła
W Stranger of Sword City wcielamy się w postać tytułowego wybrańca z przypadku, którego samolot rozbił się po spotkaniu z tajemniczym portalem. Jako jedyny ocalały z katastrofy, trafiamy do fantastycznego Escario – legendarnego miasta mieczy, a naszym głównym celem jest odnalezienie sposobu na powrót do domu. Problem w tym, że dla mieszkańców miasta stajemy się Wybrańcem, który ma ocalić ich przed mrocznymi siłami. Wykonanie zadania wymagać będzie więc stoczenia szeregu morderczych walk i nawiązania wielu, często niełatwych, sojuszy.
Mechanika
Pod względem mechaniki mamy do czynienia z klasycznym przedstawicielem gatunku jRPG. Podczas zabawy przemierzamy niebezpieczne lochy, wypełnione po brzegi pułapkami takimi jak trucizny, sople lodu czy zbiorniki lawy. Oprócz szerokiej gamy plugastwa, z którym będziemy musieli rozprawić się podczas kolejnych, turowych potyczek, w grze czekają na nas także potężni bossowie. Dodatkowe utrudnienie stanowi fakt, że ci ostatni mogą powracać do życia, a jedynym sposobem na ich definitywne pokonanie jest zniszczenie tajemniczego kryształu.
Wzorem typowych produkcji jRPG, do dyspozycji graczy oddano kilka ras i klas postaci – choć główny bohater musi być człowiekiem, towarzyszyć mu mogą elfy, krasnoludy, niziołki i kotoludzie zwani Ney. W przerwach pomiędzy eksploracją lochów możemy odpoczywać w siedzibie gildii, dającej schronienie rozmaitym wyrzutkom „nie z tego świata” i rozwijać umiejętności kontrolowanej przez nas postaci.
Tryby gry
Stranger of Sword City na platformie PC, PSV itd. zaprojektowany został wyłącznie pod kątem rozgrywki single player. Jednak dzięki zaimplementowanej w grze tabeli rankingowej, grający mogą współzawodniczyć ze sobą i porównywać osiągnięcia z wynikami innych graczy.
Kwestie techniczne
Stranger of Sword City utrzymany został w dość typowym dla gier spod znaku jRPG stylu graficznym, jednak w odróżnieniu od wcześniejszych produkcji studia Experience, w grze zrezygnowano z lekko komediowej stylistyki na rzecz znacznie bardziej mrocznego i ponurego klimatu. W odróżnieniu od wersji na PC oraz konsole z rodziny Xbox, odznaczającej się klasycznym modelem sterowania, edycja na PlayStation Vita wzbogacona została m.in. o obsługę panelu dotykowego.
Ostatnia modyfikacja 28 lutego 2014
Tryb gry: single player
Nośnik: 2 DVD
Ocena użytkowników: 2,7 / 10 na podstawie 21 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI Stranger of Sword City
Stranger of Sword City Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Core 2 Duo 2.4 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza)
- 3.5 GB HDD
- Windows Vista(SP2)/7(SP1)/8/8.1
PlayStation Vita
- Wykorzystuje:
- PlayStation Network