Starshift: The Zaran Legacy PC
Starshift jest strategią turową, przeznaczoną wyłącznie do potyczek wieloosobowych (nawet do 40 graczy na jednym serwerze!). Gracz wciela się w przywódcę jednej z dziewięciu ras, walczących o swoje miejsce w galaktyce.
Starshift: The Zaran Legacy Premiera PC
31grudnia2003
producent: CODECO Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Starshift: The Zaran Legacy
Master of Orion II
Master of Orion III
Galactic Civilizations
Starshift jest strategią turową, przeznaczoną wyłącznie do potyczek wieloosobowych (nawet do 40 graczy na jednym serwerze!). Gracz wciela się w przywódcę jednej z dziewięciu ras, walczących o swoje miejsce w galaktyce.
Niegdyś dominację we wszechświecie sprawowali Zaranie – dziesiąta, najpotężniejsza, rasa. Jednakże byli oni nastawieni pokojowo do pozostałej dziewiątki, dając im zupełnie wolną rękę jeśli chodzi o rozwój.
Niestety w pewnym momencie niższe rasy zapragnęły podróżować i zasiedlać inne planety, co za każdym razem spotykało się ze zdecydowanym sprzeciwem Zaran. W odpowiedzi, „dziewiątka” zaczęła kwestionować pozycję i autorytet najwyższej rasy. Przywódcy zagrozili totalną rebelią, o ile nie zostanie spełniony ich warunek – każda rasa ma mieć swojego reprezentanta w Najwyższej Radzie Zaran. Spotkało się to z ogromnym oburzeniem, ale nie było innego wyboru. Potem było już tylko gorzej – Rada zamieniła się przeżarte na wskroś korupcją pole bitwy między niższymi rasami. Dziewiątka podzieliła się na mniejsze frakcje, zawierające szereg potajemnych sojuszy, w zamian za technologię, pieniądze i wiedzę. Nie widząc rozwiązania tego problemu, Zaranie postanawiają opuścić galaktykę. Wojna pomiędzy łaknącą potęgi dziewiątką jest nieunikniona.
Zadaniem gracza jest zdobycie stanowiska przywódcy Rady Najwyższej, najwyższego tytułu w galaktyce. Aby tego dokonać potrzebna jest zarówno odpowiednia armia, silny system ekonomiczny, odpowiedni poziom technologiczny i szereg korzystnych sojuszy. Punkty zdobywane są za wszystkie dziedziny rządzenia. Nierzadko więcej punktów zdobywa gracz będący sprawnym dyplomatą, niż ten, kto umie dbać tylko o armię.
Każda z dziewięciu ras ma cechy specjalne, dając minimalną przewagę nad resztą w jakiejś dziedzinie wiedzy, dyplomacji czy sztuki wojennej. Galaktyka podzielona została na sektory, które trzeba podbijać, zasiedlać, ciągnąć z nich zyski i skutecznie bronić. Służą do tego jednostki wojskowe, porty kosmiczne, gwiezdne bramy oraz systemy obronne.
W sumie w grze występuje 6 podstawowych typów jednostek (myśliwce, niszczyciele, krążowniki, lotniskowce, pancerniki oraz tzw. „statki matki”), 3 typy struktur o znaczeniu strategicznym (porty kosmiczne, gwiezdne bramy i stacje bojowe), 28 różnych technologii do opanowania oraz aż 25 akcji specjalnych umożliwiających nam np. kraść pieniądze przeciwnikowi, sabotować jego działania, czy skutecznie siać zamęt poprzez rozpowszechnianie propagandy. Ciekawą możliwością jest prowadzenie odpowiednich negocjacji dyplomatycznych. Oprócz typowych traktatów o nieagresji (peace treaty) i sojuszy (alliance), decydującą rolę w grze odgrywają pakty oparte na wymianie dóbr lub technologii.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1 - 40
Wymagania wiekowe Starshift: The Zaran Legacy: Odpowiednia dla każdego wieku.