Sonic Rush NDS
Najszybszy jeż świata – Sonic – powraca. Olbrzymi zbiór platformówek został tym samym powiększony o tytuł Sonic Rush. Twórcy z ekipy Sonic Team nawiązują do wczesnych gier z serii oraz wzbogacają swoje dzieło o nowe możliwości rozgrywki.
Sonic Rush Premiera NDS
15listopada2005
producent: Sonic Team wydawca: Sega Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Najszybszy jeż świata – Sonic – powraca. Tym razem pojawił się na konsolce Nintendo DS. Olbrzymi zbiór platformówek został tym samym powiększony o tytuł Sonic Rush. Nawiązanie twórców (zespołu Sonic Team) do wczesnych gier z serii oraz wzbogacenie tej produkcji przez wykorzystanie możliwości DS sprawia, że jest to gra zarówno dla fanów Sonica, jak i dla kompletnych nowicjuszy.
W Sonic Rush pędzący jeż spotyka kotkę Blaze. Razem wyruszają na poszukiwanie magicznych szmaragdów. Muszą się spieszyć, aby potężne kamienie nie wpadły w niepowołane ręce. Na swej drodze napotykają wielu wrogów, lecz nic nie może ich zatrzymać przed ukończeniem misji. Los świata, z którego pochodzi Blaze, zależy od tego, czy im się powiedzie.
Na początku użytkownik może zdecydować, czy chce prowadzić rozgrywkę jako Sonic czy Blaze. Poziomy, które przemierzają są identyczne (chociaż ustawione w różnej kolejności), jednak indywidualne cechy bohaterów wymuszają inne podejście do planszy i wrogów. Sposób gry właściwie niczym się nie różni od tego, co jest znane z poprzednich części. Trzeba więc biec jak najszybciej się da, niszczyć napotkanych wrogów i samemu nie dać się zabić.
Budowa poziomów zwiedzanych w trakcie gry jest zróżnicowana, a nawet najbardziej wymagający użytkownik nie może narzekać na ilość odskoczni, pułapek, ukrytych przejść itd. Nowością jest wskaźnik znajdujący się po lewej stronie ekranu. Zasada jego działania jest dość prosta – im więcej pierścieni zbierze nasza postać, tym wyższa wartość tego wskaźnika. Po osiągnięciu maksimum uaktywnia się tzw. tryb „rush”, który nadaje niesamowite przyspieszenie bohaterowi, oczywiście na krótką chwilę.
Grafika w Sonic Rush nie jest niczym zaskakującym. Wielu zapewne ucieszył fakt, iż plansze są wykonane w całości w 2D, a jedynie Sonic, Blaze oraz potężniejsi przeciwnicy dostąpili zaszczytu wystąpienia w trójwymiarze. Ich wykonanie jest precyzyjne i cieszy oko przez cały czas prowadzenia rozgrywki. Chociaż gra ma typowo kreskówkowy charakter, to na szczęście kolory wykorzystane tutaj są dość stonowane i nie rażą w oczy, jak ma to miejsce w innych produkcjach z gatunku.
Największą innowacją twórców jest oczywiście przystosowanie Sonic Rush do możliwości konsoli Nintendo DS. Górny ekran został wykorzystany do powiększenia świata gry. Dwa panele zostały niejako połączone w jeden, a nasz bohater może się swobodnie przemieszczać między nimi. Rozciągnięcie planszy w pionie sprawia, że w zasięgu wzroku gracza pojawiło się więcej elementów, na które musi on zwrócić uwagę. Gra stała się dzięki temu ciekawsza i bardziej wymagająca, co tylko powiększa radość wszystkich fanów.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 7,8 / 10 na podstawie 89 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI Sonic Rush