Song in the Smoke
Song in the Smoke: Rekindled
Gra survivalowa FPP, przygotowana z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej. W Song in the Smoke trafiamy do fantastycznej krainy, w której walczymy o przetrwanie i stopniowo zaopatrujemy się w coraz lepsze wyposażenie.
producent: 17-Bit wydawca: 17-Bit Strona oficjalna
Song in the Smoke jest grą survivalową, stworzoną od podstaw z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej. Produkcja została opracowana przez studio 17-Bit, mające w swoim portfolio między innymi takie pozycje, jak GALAK-Z oraz Skulls of the Shogun.
Fabuła
Song in the Smoke zabiera nas w podróż do fantastycznego świata. W trakcie rozgrywki wcielamy się w bohatera, który podąża w kierunku gigantycznego drzewa majaczącego na horyzoncie, wiedziony wizjami dziwnego szamana. Podróż nie należy do najłatwiejszych, a chcąc ją przetrwać, protagonista każdego dnia musi walczyć o życie i uczyć się nowych rzeczy.
Mechanika
W Song in the Smoke akcję ukazano z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Produkcja oddaje nam do dyspozycji rozległą, malowniczą krainę, którą możemy swobodnie przemierzać. Znajdziemy w niej między innymi trawiaste równiny, gęste lasy oraz ośnieżone górskie szczyty.
Świat gry zamieszkują różnorodne istoty przypominające zwierzęta bądź dinozaury. O ile wiele z nich to stosunkowo łatwe cele, jak na przykład jelenie stanowiące doskonałe źródło mięsa (a co za tym idzie – jedzenia) dla bohatera, o tyle wśród nich nie brakuje drapieżników, których pokonanie wymaga odpowiedniego przygotowania. By powalić jednego z nich, musimy wyposażyć się w możliwie najlepszy ekwipunek, a podczas starcia – popisać się zarówno zręcznością, jak i refleksem, by w porę wykonywać uniki i wyprowadzać skuteczne kontrataki. Możemy również atakować ofiary z zaskoczenia, przekradając się za ich plecami i ukrywając się wśród leśnej gęstwiny bądź wysokiej trawy.
Wyposażenie wytwarzamy samodzielnie, zdobywając wymagane surowce i robiąc użytek z rozbudowanego systemu craftingu. Ten ostatni pozwala nie tylko na zaopatrywanie protagonisty w nową broń i ulepszanie już przez niego posiadanego oręża, lecz także między innymi na tworzenie ubrań. Elementy survivalowe obecne w grze obejmują zarówno konieczność jedzenia i picia, jak i rozbijania obozowisk w bezpiecznych miejscach, czy choćby rozpalania ognisk po zapadnięciu zmroku (by odstraszyć drapieżniki). Protagonista może również zachorować lub się zatruć, a powrót do pełni zdrowia wymaga przygotowania odpowiedniego lekarstwa. Należy jeszcze dodać, że choć w ciemnościach mogą się czaić niebezpieczeństwa, od czasu do czasu warto zdobyć się na odwagę, wziąć do ręki pochodnię i spróbować swoich sił w nocnej eksploracji, gdyż po zachodzie słońca rosną szanse na znalezienie wyjątkowo cennych zasobów.
Song in the Smoke wykorzystuje potencjał nie tylko gogli rzeczywistości wirtualnej (rozglądamy się, poruszając głową), lecz również dedykowanych kontrolerów ruchowych. Przy pomocy tych drugich samodzielnie mierzymy z łuku, wyprowadzamy ciosy bronią białą, rozniecamy ogień, korzystając z prymitywnego krzesiwa (o ile można tak nazwać dwa kamienie, którymi uderzamy o siebie, aż pojawi się iskra), jemy (zbliżając kontroler do ust) czy wreszcie wytwarzamy przedmioty z pozyskanych surowców.
Kwestie techniczne
Oprawa graficzna gry Song in the Smoke została utrzymana w charakterystycznej, kreskówkowej stylistyce. Czuwał nad nią Katsuya Terada – japoński rysownik, w którego portfolio można znaleźć między innymi takie produkcje, jak pierwsze odsłony cyklu The Legend of Zelda oraz anime Blood: The Last Vampire.
Ostatnia modyfikacja 9 marca 2021
Tryb gry: single player
Song in the Smoke cena w dniu premiery: 107,99 PLN
Wymagania wiekowe Song in the Smoke: 16+
Song in the Smoke Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-4590 3.3 GHz / AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 3 GB GeForce GTX 1060 / 4 GB Radeon RX 480 lub lepsza
- 12 GB HDD
- Windows 7/8/10 64-bit