Shooty Skies
Mobilna arcade’owa strzelanka z elementami gier typu endless runner, dostępna w modelu free-to-play z nieinwazyjnymi mikropłatnościami. Nad Shooty Skies pracowali ci sami deweloperzy, którzy wcześniej stworzyli niezwykle udane Crossy Road.
producent: Mighty Games wydawca: Mighty Games Strona oficjalna
Shooty Skies to arcade’owa strzelanka wertykalna typu shoot'em up, robiąca użytek z mechaniki charakterystycznej dla zręcznościówek z gatunku endless runner. Produkcja – wydana w modelu darmowym z opcjonalnymi mikropłatnościami – jest debiutanckim dziełem australijskiego studia Mighty Games, powołanego do życia w połowie 2013 roku. Założyli je Ben Britten, Matt Ditton i Matt Hall, a w późniejszym czasie do wymienionej trójki dołączył Andy Sum. Hall i Sum znani są w świecie gier przede wszystkim z wyprodukowania wielkiego mobilnego hitu, zręcznościówki Crossy Road.
Mechanika
Gracz wciela się w postać zasiadającą za sterami maszyny latającej – w początkowej fazie zabawy jest nią kot w jednopłatowcu – i ostrzeliwuje nadlatujących w jego kierunku przeciwników (m.in. kabiny arcade’owe, wielkie usta, ogromne bobry, monitory komputerowe) przez możliwie jak najdłuższy czas. Pomagają w tym ulepszenia działek oraz przyzywani od czasu do czasu skrzydłowi. Celem rozgrywki jest uzyskanie rekordowego wyniku punktowego. Dobre rezultaty pozwalają odblokowywać kolejne postacie i maszyny latające.
Na potrzeby Shooty Skies opracowano sprytną mechanikę zabawy. Kontrolę nad maszyną latającą sprawujemy tylko wówczas, gdy suniemy palcem po ekranie. Jednocześnie dotyk aktywuje działka, z pomocą których likwidujemy zagrożenie. Bywa jednak, że natężenie wrogów jest zbyt duże i przed porażką uchroni nas jedynie specjalny atak rakietowy. Problem w tym, że jego naładowanie wymaga zdjęcia palca z ekranu i wystawienia bohatera na ataki. W efekcie rozgrywka nabiera taktycznego wymiaru.
Kwestie techniczne
Ważną cechą gry jest izometryczna szata graficzna, zbudowana z wielkich pikseli – niczym we wspomnianym już Crossy Road. W połączeniu z dużym tempem akcji oraz elektroniczną ścieżką dźwiękową inspirowaną muzyką z serii Street Fighter, nadaje ona grze niezaprzeczalnego, arcade’owego uroku.
Minirecenzja Shooty Skies – kolejna świetna gra od twórców Crossy Road
- Świetna, rozpikselowana oprawa graficzna w stylu Crossy Road;
- Niesamowicie wciągająca i szalona rozgrywka;
- Świetnie zrealizowany model biznesowy free-to-play z całkowicie opcjonalnymi mikropłatnościami.
- Na początku można się nieco pogubić w odróżnianiu pocisków od nagród.
Studio Hipster Whale zasłynęło jedną z najpopularniejszych aplikacji mobilnych – Crossy Road. Opisywane dziś Shooty Skies zostało co prawda wyprodukowane przez ekipę Mighty Games, jednak dwóch z czterech najważniejszych pracowników tego dewelopera to Matt Hall i Andy Sum, czyli autorzy wspomnianego hitu. Już sam ten fakt sprawia, że strzelanka jest warta uwagi, a to dopiero początek.
Rozgrywka przypomina inne tego typu podniebne shootery, ale łączy też w sobie elementy endless runnera. Kierowany przez nas samolot strzela więc samodzielnie, a my musimy tylko unikać nadlatujących przeciwników, ich pocisków oraz odłamków. Prosty system uzupełniono jednak ciekawym patentem. Otóż jeżeli zdejmiemy palec z ekranu, pilot naładuje energię i po ponownym dotknięciu ekranu wystrzeli rakiety, zadając wrogom większe obrażenia. Jest to bardzo przydatne rozwiązanie, ale należy z nim uważać, gdyż podczas chwilowego kumulowania mocy nie ruszamy się, wystawiając się na atak. Ponadto podczas walki trafiamy na pudła z prezentami, w których kryją się skrzydłowi, zapewniający dodatkową siłę ognia. Dzięki temu rozgrywka zyskuje nieco głębi i choć jest banalna do opanowania, to na jej pełne poznanie potrzeba czasu.
Shooty Skies wykorzystuje przyjemną wersję modelu biznesowego free-to-play. Gra jest darmowa, a rozgrywka niczym nieograniczana. Dodatkowe postacie i czasowe ulepszenia możemy kupować za zdobyte podczas zabawy pieniądze itd. Deweloperom można oczywiście dać zarobić, inwestując w pilotów prawdziwą kasę, ale nie jest to wymagane do świetnej zabawy.
Oprawa graficzna Shooty Skies jest niesamowicie urocza i z pewnością należy do czołówki gier zrealizowanych w rozpikselowanym stylu. Całość przypomina wspomniane na początku Crossy Road, a poza tym obie gry łączy także cos jeszcze – postacie. Niektórzy piloci oryginalnie debiutowali bowiem w spadkobiercy Froggera. Mała rzecz, a cieszy.
Tytuł studia Mighty Games jest właściwie idealną propozycja dla miłośników zręcznościowych i widowiskowych produkcji, a jej jedyną wadą jest chyba fakt, że na początku dość ciężko rozróżnić, co leci w naszą stronę – czy to monety, nagroda, czy może pocisk wroga? Z czasem jednak uczymy się i tego, więc nie jest to zbyt wielki problem. Ściągać i grać!
Ostatnia modyfikacja 1 października 2015
Tryb gry: single player
Rozmiar aplikacji: mała (do 50 MB)
Wymagania wiekowe Shooty Skies: Odpowiednia dla każdego wieku.
Shooty Skies Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i3
- 4 GB RAM
- karta grafiki Intel HD 4000 lub lepsza
- 500 MB HDD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i5
- 8 GB RAM
- karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 lub lepsza
- 500 MB HDD
- Windows 10 64-bit