
Planar Conquest
Strategiczne 2 lutego 2016
Osadzona w realiach fantasy strategia 4X polskiego studia Wastelands Interactive, będąca ulepszoną wersją ich własnej produkcji Worlds of Magic z 2015 roku. Akcja gry Planar Conquest toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkanym przez szereg różnych ras. Warstwa fabularna ma jednak w grze znaczenie marginalne, a całość koncentruje się głównie na nieustającej walce o dominację, toczonej przy użyciu magii i miecza. Mechanika rozgrywki zainspirowana została kultową strategią firmy Microprose - Master of Magic. Celem zabawy jest tu sprawowanie kontroli nad naszym państwem poprzez dbanie o takie aspekty, jak zaplecze ekonomiczno-gospodarcze, prowadzenie badań naukowych oraz rekrutacja silnej armii, która pozwoli nam podbijać nowe tereny i zapewnić bezpieczeństwo tym już posiadanym. Całość bazuje na żelaznych filarach gatunku 4X oraz zasadach systemu D20, a sukces w grze osiągnąć można na wiele różnych sposobów np. drogą militarną lub poprzez dominację gospodarczą oraz polityczną.

Worlds of Magic
Strategiczne 19 marca 2015
Wyprodukowana przez rodzime studio Wastelands Interactive gra strategiczna z gatunku 4X osadzona w realiach fantasy. Tytuł został zainspirowany kultową grą Master of Magic z 1994 r. i w zamyśle autorów stanowi jej duchową kontynuację. Akcja toczy się w wielowymiarowym, losowo generowanym uniwersum, w którym toczy się zaciekła walka o dominację przy użyciu magii i miecza. Rozgrywka koncentruje się na 4 klasycznych aspektach: eksploracji, ekspansji, eksploatacji i eksterminacji. Do naszych obowiązków należeć będzie rozbudowa zaplecza produkcyjnego, rozwój technologii, rekrutacja armii i zdobywanie bądź obrona posiadanych terytoriów, zaś do zwycięstwa prowadzić może nie tylko dominacja militarna, ale także gospodarcza lub polityczna. Jak na grę fantasy przystało twórcy nie zapomnieli o różnorodności ras (ludzie, elfy, krasnoludy, nieumarli) oraz czarów przypisanych do jednej z 12 szkół magii. Za wzór posłużył tu popularny system D20, dobrze znany fanom tradycyjnych gier fabularnych.